Επαναστατικές μέθοδοι για τον καθαρισμό της πισίνας σας

2

Πιστή στο όραμα να προβάλλει νέες φωνές, η Πειραματική Σκηνή του Εθνικού συστήνει ένα νέο έργο-γέννημα της ελληνικής κρίσης κι έναν Έλληνα σκηνοθέτη που δραστηριοποιείται στο εξωτερικό. Το αποτέλεσμα ωστόσο δεν είναι το προσδοκώμενο.

Επαναστατικές μέθοδοι για τον καθαρισμό της πισίνας σας

Πιστή στο όραμα να προβάλλει νέες φωνές, η Πειραματική Σκηνή του Εθνικού συστήνει ένα νέο έργο-γέννημα της ελληνικής κρίσης κι έναν Έλληνα σκηνοθέτη που δραστηριοποιείται στο εξωτερικό. Το αποτέλεσμα ωστόσο δεν είναι το προσδοκώμενο.

Επαναστατικές μέθοδοι για τον καθαρισμό της πισίνας σας - εικόνα 1

Το θεατρικό έργο της νεαρής Αλεξάνδρας Κ* ανακυκλώνει διάφορα κλισέ που χαρα­κτηρίζουν τη νεοελληνική ταυτότητα, έχοντας έναν απολύτως κατανοητό πόθο: να τοποθετηθεί σχετικά με την κοινωνικοπολιτική πραγματικότητα όπως έχει διαμορφωθεί στα λεγόμενα «χρόνια της κρίσης». Αν και η συγγρα­φέας δείχνει την πρόθεση να ανοίξει το έργο της σε ένα ευρύτερο context, στη μεγαλύτερη διάρκειά του δεν ξεφεύγει από το πλαίσιο μιας επιδερμικής κωμωδίας. Η υπόθεση στρέφεται γύρω από την πώληση ενός αυθαίρετου εξοχικού για να χτιστεί μια ξενοδοχειακή μονάδα, στην οποία εναντιώνεται­ ο ιδιοκτήτης του (Αντώνης Τάδε), ερχόμενος σε σύγκρουση με τον γιο και την κόρη του, που προσ­βλέπουν σε ένα καλύτερο οικονομικό μέλλον.

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο παρελαύνουν γνώριμα χαρακτηριστικά της λεγόμενης «Μεταπολίτευσης»: η φιγούρα του Greek lover, η εποχή της οικονομικής φούσκας, οι φουσκωμένες συντάξεις του δημοσίου, η κουτοπόνηρη αντιμετώπιση των τουριστών, η στάση απέναντι στο κράτος που πότε θεωρείται φίλος και πότε εχθρός. Στον αντίποδα η νέα γενιά που «έχει παραλάβει στάχτη». Η συγγραφέας μεταχειρίζεται κάθε πιθανό στερεότυπο για να εντείνει το σχόλιό της, έτσι τα παιδιά δεν παλεύουν απλώς με μισθούς πείνας αλλά είναι καλλιτέχνες –άρα εσαεί άφραγκοι–, ενώ ένας τρίτος άξονας είναι η παρουσία του ξένου, που εδώ προσωποποιείται στη Γερμανίδα φίλη που φιλοξενούν και γίνεται η βάση πάνω στην οποία δομείται άλλη μία σειρά από κλισέ σχετικά με τους «κρύους Ευρωπαίους».

Επαναστατικές μέθοδοι για τον καθαρισμό της πισίνας σας - εικόνα 2

Προφανώς σκοπός είναι η σάτιρα. Εξάλλου πρόκειται για κωμωδία και η υπόθεση οδηγείται σταδιακά στην παράνοια (αν και δεν ξέρω κατά πόσον ένας ξένος θεατής θα αναθεωρούσε ή θα επιβεβαίωνε τη γραφική εικόνα που ενδεχομένως έχει για την Ελλάδα). Χρειάζεται όμως πολύ περισσότερη­ μαεστρία για να χτιστεί ένα έργο­ που πραγματικά θα πήγαινε σε άλλο­ επίπεδο το θέμα, θα απογύμνωνε και θα αποδομούσε –αντί απλώς να τα αναπαράγει– τα κλισέ­ τα οποία παρελαύνουν επί μιάμιση ώρα, μάλλον άνευρα και χωρίς ιδιαίτερα δείγματα ενδιαφέρουσας δραματουργικής πραγμάτευσης (φαντάζεσαι από πριν π.χ. ότι η Γερμανίδα είναι vegan, αλλά «θα δει το φως της» τρώγοντας κυνήγι). Το φινάλε, ευτυχώς, καταφεύγοντας σε ένα σουρεαλιστικό και μαζί πικρό σενάριο για το πιθανό μέλλον της χώρας, σώζει το έργο από την απόλυτη κοινοτοπία.

Η παράσταση πάντως είναι καλοεκτελεσμένη, ρολάρει, χαρίζει το όποιο γέλιο και αναδεικνύει όσες αποχρώσεις δια­θέτουν τα πρόσωπα. Σε αυτό συνεισφέρουν ιδιαίτερα οι ηθοποιοί, πρωτίστως ο Μανώλης Μαυρομμάτακης, που δίνει ψυχή και φωνή στον Αντώνη και στην «τρέλα» του. Η Εύα Μαρία Σόμερσμπεργκ είναι φυσικότατη και απολαυστική (Eύα), η Ρόζα Προδρόμου ερμηνεύει με δυναμισμό (Κόρη), ενώ πιο υποτονικός εμφανίζεται ο Δημήτρης Πασσάς (Γιος), χωρίς αυτό να στοιχίζει στο αποτέλεσμα.

ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ - ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΣΚΗΝΗ -1 Πανεπιστημίου 48, κέντρο, 2103301881. Διάρκεια: 100΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Επαναστατικές μέθοδοι για τον καθαρισμό της πισίνας σας

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 100 '

Η παλιά γενιά συγκρούεται με την καινούργια, το κοινό αίσθημα με το αστικό δίκαιο και η τυπική ελληνική οικογένεια με την ίδια της την επιβίωση.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Την ερχόμενη σεζόν υποδεχόμαστε το νέο Θέατρο Ψυρρή

Νέα προσθήκη αναμένεται στον θεατρικό χάρτη της Αθήνας με τη νέα χειμερινή σεζόν και η έναρξη θα γίνει με επιτυχημένη παράσταση-έκπληξη, που επιστρέφει ανανεωμένη ύστερα από χρόνια.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
16/07/2024

"Ζωρζ & Φρεντερίκ: Ποιητές του ονείρου": Το Ηρώδειο τον Οκτώβριο έχει αέρα Παρισιού

Για μία μόνο βραδιά, το ρωμαϊκό ωδείο υποδέχεται τη μουσικοθεατρική παράσταση, με τον Δημήτρη Λάλο και τη Μαριλίτα Λαμπροπούλου να υποδύονται τους φλογερά ερωτευμένους Φρεντερίκ Σοπέν και Ζωρζ Σαντ.

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Το τάβλι" σκηνοθετεί ο Αλέξανδρος Ρήγας αυτό το καλοκαίρι

Το θεατρικό του Δημήτρη Κεχαΐδη θα παρουσιαστεί σε ανοιχτά θέατρα της Αττικής, με τον σκηνοθέτη και τον Αντώνη Κρόμπα στους ρόλους δύο λαμόγιων που παίζουν μια παρτίδα τάβλι με απρόβλεπτη εξέλιξη.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.