Αναζητώντας τον Αττίκ

3

Η μουσική παρακαταθήκη του Αττίκ δεσπόζει σε αυτήν τη feelgood σκηνική εμπειρία, που υποστηρίζεται από μια πλούσια παραγωγή και αποζημιώνει τους φαν του είδους χωρίς να απογοητεύει τους υπόλοιπους, κυρίως χάρη στην ψυχή που επιδεικνύουν οι ερμηνευτές και οι μουσικοί της.

Αναζητώντας τον Αττίκ

Η μουσική παρακαταθήκη του Αττίκ δεσπόζει σε αυτήν τη feelgood σκηνική εμπειρία, που υποστηρίζεται από μια πλούσια παραγωγή και αποζημιώνει τους φαν του είδους χωρίς να απογοητεύει τους υπόλοιπους, κυρίως χάρη στην ψυχή που επιδεικνύουν οι ερμηνευτές και οι μουσικοί της.

Αναζητώντας τον Αττίκ - εικόνα 1

H Σοφία Σπυράτου συντονίζει την παράσταση, ακολουθώντας την «άτυπη» φόρμα που συνηθίζεται να έχουν οι μουσικοθεατρικές παραστάσεις, αυτήν ενός υπερθεάματος με δεκάδες αστραφτερά κοστούμια, εναλλαγές σκηνικών, ζωντανή ορχήστρα, τραγούδια και χορό, κι έχοντας ως οδηγό το κείμενο του Λάμπρου Λιάβα που, χωρίς να πρωτοτυπεί, συμπυκνώνει τη ζωή και την προσωπικότητα του κατεξοχήν εκφραστή του ελληνικού ελαφρού τραγουδιού, επιχειρώντας επίσης να καταδείξει –έστω επί τροχάδην– το ευρύτερο πλαίσιο μιας εποχής που έφερε ραγδαίες αλλαγές στην Ελλάδα και παγκοσμίως.

Το όλο θέαμα στήνεται πάνω στην ιδέα μιας γενικής δοκιμής, που επιτρέπει τις απαραίτητες αφηγηματικές γέφυρες κι επεξηγήσεις προς το κοινό, και από εκεί και πέρα, επιλέγοντας τη γραμμική εξέλιξη, ακολουθεί τη χρονική διαδρομή από τα τέλη του 19ου αιώνα –παιδική ηλικία του Κλέωνα Τριανταφύλλου στο Κάιρο– μέχρι τις αρχές του 20ού, όταν χάρη στην παραμονή του για σπουδές στο Παρίσι «γεννήθηκε» ο τραγουδοποιός Αττίκ, για να επικεντρωθεί στο πρώτο μισό του 20ού αιώνα, δηλαδή στα χρόνια της καταξίωσης και των μεγάλων επιτυχιών, των θρυλικών ερώτων που τροφοδότησαν το μουσικό του έργο, των βαριετέ και της περίφημης «Μάνδρας», έως το άδοξο –εθελούσιο– τέλος του.

Αναζητώντας τον Αττίκ - εικόνα 2

Αν και δεν μπορεί να γίνει λόγος για σκηνοθετική ερμηνεία αλλά για σκηνική διευθέτηση, σε αυτό το πλαίσιο μερικές σκηνές είναι ωραία και ατμοσφαιρικά δοσμένες, τα κοστούμια αντικατοπτρίζουν την εποχή τους με την απαραίτητη (;) για το θέαμα δόση πολυτέλειας, ενώ τα σκηνικά πλαισιώνουν απλώς τη δράση, αφήνοντας χώρο για τους ερμηνευτές (Μανόλης Παντελιδάκης). Το κείμενο διακρίνεται από μια ελαφράδα ταιριαστή με τους χαρίεντες στίχους των τραγουδιών, η επιλογή όμως να ακολουθήσει σε σημεία την ομοιοκατάληκτη οδό το αδικεί, ενώ το χιούμορ του ακούγεται κάποιες φορές αμήχανο. Από την άλλη, η δραματουργία που δημιουργεί η παράθεση των τραγουδιών είναι άμεση κι εύγλωττη, αφού το καθένα από αυτά αφηγείται μια ιστορία από τη ζωή του Αττίκ –αν όχι αληθινή, πάντα σε συνάρτηση με ένα πραγματικό ερέθισμα– κι έτσι καταλήγουν να αποτελούν το βασικό σκελετό της παράστασης.

Οι ηθοποιοί ανταποκρίνονται επάξια στο μεγάλο –φωνητικό και κυρίως χορευτικό/κινησιολογικό– βάρος με το οποίο επιφορτίζονται και στέφουν με επιτυχία το εγχείρημα. Μπορεί­ να μη χρειάζεται να ερμηνεύσουν με «κανονικούς» θεατρικούς όρους τους –περισσότερους του ενός– χαρακτήρες που υποδύονται, όμως το σκηνικό εκτόπισμα και το κέφι τους είναι αξιοσημείωτα: από τον Άκη Σακελλαρίου με την πληθωρικότητά του, τον Κωνσταντίνο Ασπιώτη που αποδεικνύεται κι εδώ πολυτάλαντος, τη Νάντια Κοντογεώργη με την εξαιρετική φωνή κι ερμηνεία, την Κατερίνα Παπουτσάκη που ανταποκρίνεται θαυμάσια με τη φωνή και την κίνησή της, όπως και ο Μίνως Θεοχάρης, μέχρι τον «τελευταίο» ηθοποιό/χορευτή του πολυμελούς θιάσου και την αειθαλή αρτίστα Ζωζώ Σαπουν­τζάκη.

ΠΑΛΛΑΣ Βουκουρεστίου 5, City Link, 2103213100. Διάρκεια: 180΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Αναζητώντας τον Αττίκ

  • Μουσικοθεατρική
  • Διάρκεια: 180 '

Ηθοποιοί, μουσικοί και χορευτές κάνουν μια αναδρομή στο έργο του Αττίκ, χωρίς ρετρό διάθεση, αλλά με πολύ χιούμορ, σαρκασμό, τρυφερότητα και συγκίνηση.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Την ερχόμενη σεζόν υποδεχόμαστε το νέο Θέατρο Ψυρρή

Νέα προσθήκη αναμένεται στον θεατρικό χάρτη της Αθήνας με τη νέα χειμερινή σεζόν και η έναρξη θα γίνει με επιτυχημένη παράσταση-έκπληξη, που επιστρέφει ανανεωμένη ύστερα από χρόνια.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
16/07/2024

"Ζωρζ & Φρεντερίκ: Ποιητές του ονείρου": Το Ηρώδειο τον Οκτώβριο έχει αέρα Παρισιού

Για μία μόνο βραδιά, το ρωμαϊκό ωδείο υποδέχεται τη μουσικοθεατρική παράσταση, με τον Δημήτρη Λάλο και τη Μαριλίτα Λαμπροπούλου να υποδύονται τους φλογερά ερωτευμένους Φρεντερίκ Σοπέν και Ζωρζ Σαντ.

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Το τάβλι" σκηνοθετεί ο Αλέξανδρος Ρήγας αυτό το καλοκαίρι

Το θεατρικό του Δημήτρη Κεχαΐδη θα παρουσιαστεί σε ανοιχτά θέατρα της Αττικής, με τον σκηνοθέτη και τον Αντώνη Κρόμπα στους ρόλους δύο λαμόγιων που παίζουν μια παρτίδα τάβλι με απρόβλεπτη εξέλιξη.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.