Αμφιβολία

2,5

Ζητήματα ευρυθμίας κι εμβάθυνσης, κυρίως όμως αδυναμίας να μεταδοθεί στην πλατεία το ουσιαστικό ζητούμενο του έργου, σε μια παράσταση που κερδίζει με την εικαστική της αρτιότητα και κάποιες ωραίες στιγμές.

Αμφιβολία

Ζητήματα ευρυθμίας κι εμβάθυνσης, κυρίως όμως αδυναμίας να μεταδοθεί στην πλατεία το ουσιαστικό ζητούμενο του έργου, σε μια παράσταση που κερδίζει με την εικαστική της αρτιότητα και κάποιες ωραίες στιγμές.

Αμφιβολία - εικόνα 1

Δεν είναι η πρώτη φορά που σε παράσταση του Απόλλωνα Παπαθεοχάρη η όψη, πέραν της ομορφιάς της, αφήνει να εννοηθούν πράγματα σε μεγαλύτερο βαθμό απ’ ό,τι η ίδια η σκηνοθεσία. Τα αυστηρά, καθολικού ύφους κοστούμια μαρτυρούν τον εγκλωβισμό ανθρώπων στους προδιαγεγραμμένους ρόλους που επιτάσσουν το αξίωμα ή η κοινωνική τους θέση, η λιτότητα της σκηνικής ατμόσφαιρας δημιουργεί μια ψευδή εντύπωση αρμονίας που πρόκειται να ανατραπεί –την επιτυγχάνουν οι γραμμές του σκηνικού, η γεωμετρική του διάταξη και οι θολοί, υπαινικτικοί φωτισμοί (Μελίνα Μάσχα)–, ενώ ο διάδρομος που κόβει τη σκηνή στα δύο σαν πασαρέλα μοιάζει να λειτουργεί όπως η τομή που χαράζει το έργο ανάμεσα στη βεβαιότητα και την αμφιβολία (σκηνικά και κοστούμια του σκηνοθέτη).

Μια τέτοια υπαινικτική διάθεση δεν είναι μόνο θεμιτή αλλά και αναγκαία για να υπηρετηθεί ένα έργο στο οποίο τίποτα δεν αποσαφηνίζεται. Το γνωστό και από την κινηματογραφική μεταφορά βραβευμένο –κι εν μέρει αυτοβιογραφικό– έργο του Σάνλεϊ δεν είναι τόσο ένα έργο για την ενδεχόμενη σεξουαλική κακοποίηση ενός ανήλικου μαθητή από τον κληρικό δάσκαλό του όσο μια σκηνική πραγμάτευση αυτού που λέει ο ίδιος ο τίτλος: η αμφιβολία – και πιο συγκεκριμένα η αντιπαράθεσή της με καλά δομημένες βεβαιότητες.

Αμφιβολία - εικόνα 2

Η παράσταση όμως αποτυγχάνει να διαρρήξει την επιφάνεια που τόσο άρτια έχει δομήσει, να φωτίσει τις λανθάνουσες αποχρώσεις κι εντέλει να αφήσει τους θεατές μετέωρους, ως οφείλει. Ο συγγραφέας μάς αφήνει να αναρωτιόμαστε: είναι ή δεν είναι ένοχος για σεξουαλική κακοποίηση ο προοδευτικός, φιλελεύθερος Πατέρας Φλιν, ο οποίος κατηγορείται από την αμετάπειστη Αδελφή Αλοΐσιους; Η ερμηνεία του Νίκου Κουρή όμως, στιβαρή και σίγουρη, φαίνεται περισσότερο να θέλει να (απο)δείξει την αθωότητα του ήρωα παρά να εγείρει ερωτήματα και αμφιβολίες.

Τι καθοδηγεί τη διευθύντρια του σχολείου στο τυφλό κυνηγητό εναντίον του; Η Ρούλα Πατεράκη ορθά προσέγγι­σε την ηρωίδα της, υιοθετώντας μια παγερή, χωρίς συναίσθημα μάσκα που σπάει μόνο στο τέλος, όταν πια αφήνει να φανούν οι αμφιβολίες που την έχουν κατακλύσει, αλλά εγκλωβίζεται σε ένα υποτονικό, την περισσότερη ώρα μονότονο ερμηνευτικό ύφος. Γενικά η σκηνοθεσία υιοθετεί υπέρ το δέον συγκρατημένους τόνους –ίσως προς χάριν της εσωτερικότητας–, που ζημιώνουν την ευρυθμία της παράστασης και την παραδίδουν χωρίς τις απαραίτητες κορυφώσεις και δραματικές διακυμάνσεις. Έτσι ένα έργο που παίζει συνεχώς με την ανατροπή των δεδομένων αδυνατεί να δημιουργήσει το αίσθημα της αμφιταλάντευσης, να κινητοποιήσει στο μέτρο του επιθυμητού σκέψεις ή συναισθήματα.

Οι ερμηνείες των ηθοποιών που συμπληρώνουν τη διανομή υποτάσσονται στο συγκρατημένο κλίμα­, φέρουν όμως και ψήγματα μιας προσωπικής πινελιάς: η Λίλα Μπακλέση αφήνει να διαφανεί κάτω από το προφίλ της υπάκουης Αδελφής Τζέιμς η προσωπικότητα μιας γυναίκας που δεν εφησυχάζει, ενώ η Πηνελόπη Μαρκοπούλου ερμηνεύει με υπόγειο δυναμισμό την Κυρία Ούμερ.

ΡΟΕΣ Ιάκχου 16, Γκάζι, 2103474312. Διάρκεια: 100΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Αμφιβολία

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 100 '

Ένας ιερέας προσπαθεί να εκσυγχρονίσει τις αυστηρές δομές ενός θρησκευτικού σχολείου. Όταν η αυστηρή διευθύντριά του ανακαλύψει ότι εκείνος δίνει ιδιαίτερη προσοχή σε ένα απομονωμένο αγόρι, θα προσπαθήσει να τον εκδιώξει από το σχολείο

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Την ερχόμενη σεζόν υποδεχόμαστε το νέο Θέατρο Ψυρρή

Νέα προσθήκη αναμένεται στον θεατρικό χάρτη της Αθήνας με τη νέα χειμερινή σεζόν και η έναρξη θα γίνει με επιτυχημένη παράσταση-έκπληξη, που επιστρέφει ανανεωμένη ύστερα από χρόνια.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
16/07/2024

"Ζωρζ & Φρεντερίκ: Ποιητές του ονείρου": Το Ηρώδειο τον Οκτώβριο έχει αέρα Παρισιού

Για μία μόνο βραδιά, το ρωμαϊκό ωδείο υποδέχεται τη μουσικοθεατρική παράσταση, με τον Δημήτρη Λάλο και τη Μαριλίτα Λαμπροπούλου να υποδύονται τους φλογερά ερωτευμένους Φρεντερίκ Σοπέν και Ζωρζ Σαντ.

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Το τάβλι" σκηνοθετεί ο Αλέξανδρος Ρήγας αυτό το καλοκαίρι

Το θεατρικό του Δημήτρη Κεχαΐδη θα παρουσιαστεί σε ανοιχτά θέατρα της Αττικής, με τον σκηνοθέτη και τον Αντώνη Κρόμπα στους ρόλους δύο λαμόγιων που παίζουν μια παρτίδα τάβλι με απρόβλεπτη εξέλιξη.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.