Αρίστος

4

Το μυθιστόρημα που βασίζεται στην υπόθεση του φερόμενου ως «Δράκου του Σέιχ Σου» Αριστείδη Παγκρατίδη, σε μια παράσταση που υπενθυμίζει τη δύναμη της ερμηνευτικής παρουσίας και ­λειτουργεί ως παράδειγμα απλού αλλά ουσιαστικού θεάτρου.

Αρίστος

Το μυθιστόρημα που βασίζεται στην υπόθεση του φερόμενου ως «Δράκου του Σέιχ Σου» Αριστείδη Παγκρατίδη, σε μια παράσταση που υπενθυμίζει τη δύναμη της ερμηνευτικής παρουσίας και ­λειτουργεί ως παράδειγμα απλού αλλά ουσιαστικού θεάτρου.

Αρίστος - εικόνα 1

Με μυσταγωγική σύναξη μοιάζει η παράσταση που σκηνοθετεί ο Γιώργος Παπαγεωργίου. βοηθάνε και ο χώρος, το μικρό υπόγειο θέατρο, και η εγγύτητα που δημιουργεί μεταξύ θεατών κι ερμηνευτών, αλλά δεν είναι αυτός ο ουσιαστικός λόγος που κρίνεται σπουδαίο το θεατρικό συμβάν που συντελείται στα σπλάχνα του. Τρεις ηθοποιοί κι ένας μουσικός επιβεβαιώνουν τη ρήση του Λόπε ντε Βέγα, διατυπωμένη εδώ και τέσσερις αιώνες: το θέατρο δεν είναι παρά «τρία σανίδια, δύο πρόσωπα κι ένα πάθος». Και το πάθος περισσεύει σε αυτήν τη χειροποίητη, φαινομενικά απλή, αλλά τόσο σύνθετη, γεμάτη συναίσθημα, έμπνευση και μόχθο δουλειά.

Η παράσταση δραματοποιεί (σε δια­σκευή της Θεοδώρας Καπράλου) το μυθιστόρημα του Κοροβίνη «Ο γύρος του θανάτου», που έχει ως θέμα μία από τις μεγαλύτερες δικαστικές υποθέσεις που τάραξαν την κοινή γνώμη, ειδικά της Θεσσαλονίκης, τη δεκαετία του ’60. Ο Αριστείδης Παγκρατίδης καταδικάστηκε σε θάνατο κι εκτελέστηκε, εντελώς άδικα όπως δείχνουν τα στοιχεία, ως ο περιβόητος «Δράκος του Σέιχ­ Σου», ο άντρας δηλαδή που στα τέλη της δεκαετίας του ’50 είχε προβεί σε μια σειρά επιθέσεων σε ζευγάρια και βιασμών στο δάσος Σέιχ Σου της Θεσσαλονίκης. Η σύλληψη και η δίκη του έγιναν το 1963, στον απόηχο του ταραγμένου πολιτικού κλίματος, της δολοφονίας Λαμπράκη και της ανεξέλεγκτης δράσης του παρακράτους, και ύστερα από πέντε χρόνια παραμονής στη φυλακή εκτελέστηκε το χειμώνα του 1968.

Αρίστος - εικόνα 2

Κάτω από την επιδέξια, όπως αποδεικνύεται, σκηνοθεσία συντονίζονται με απόλυτη αρμονία και σκηνική επικοινωνία οι τρεις ηθοποιοί (Γιώργος Χριστοδούλου, Μιχάλης Οικονόμου, Ελένη Ουζουνίδου) και με την καθοριστική συμβολή της μουσικής του Γιώργου Δούσου, η οποία εκτελείται επί σκηνής, ζωντανεύουν μοναδικά το κλίμα της εποχής, φέρνουν μπροστά μας εικόνες από την ανθρωπογεωγραφία της Θεσσαλονίκης, εναλλάσσονται με εξαιρετική άνεση και αφοπλιστικά συγκινητικό αποτέλεσμα στους ρόλους όσων συναναστράφηκε ο Παγκρατίδης κατά τα κρίσιμα παιδικά κι εφηβικά χρόνια του. Μερικές αλλαγές στην κίνηση, τη στάση του σώματος, την εκφορά του λόγου και, να, μπροστά μας η μητέρα του, ο παιδικός του φίλος, άνθρωποι του περιθωρίου και της νύχτας, παρακρατικοί­, τραβεστί, τραγουδίστριες.

Λίγα σκηνικά αντικείμενα, μια σειρά από χρωματιστά λαμπιόνια, ένα χάρτινο καραβάκι, ένα μπρίκι ελληνικού καφέ, εφημερίδες της εποχής, δεν χρειάζονται περισσότερα για την παράσταση, που στηρίζεται πρώτα και πάνω απ’ όλα στο ανθρώπινο δυναμικό της (σκηνογραφική επιμέλεια: Κατερίνα Αριανούτσου). Χρησιμοποιώντας στοιχεία από το θέατρο ντοκουμέντο, την προσωπική μαρτυρία και την αφηγηματική τεχνική, κατατίθεται τελικά ένα εξαιρετικής θεατρικότητας και δραματικής συμπύκνωσης αποτέλεσμα, που παρακολουθείται απνευστί από την αρχή μέχρι την τελευταία φράση.

ΘΕΑΤΡΟ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΚΟΣΜΟΥ (ΚΑΤΩ ΧΩΡΟΣ) Αντισθένους 7 και Θαρύπου, Νέος Κόσμος, 2109212900. Διάρκεια: 80΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Αρίστος

  • Δραματοποιημένο Μυθιστόρημα
  • Διάρκεια: 90 '

Η θεατρική μεταφορά του βραβευμένου μυθιστορήματος του Θωμά Κοροβίνη με κεντρικό θέμα τη ζωή του Αριστείδη Παγκρατίδη, του φερόμενου ως «Δράκου του Σέιχ Σου».

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Την ερχόμενη σεζόν υποδεχόμαστε το νέο Θέατρο Ψυρρή

Νέα προσθήκη αναμένεται στον θεατρικό χάρτη της Αθήνας με τη νέα χειμερινή σεζόν και η έναρξη θα γίνει με επιτυχημένη παράσταση-έκπληξη, που επιστρέφει ανανεωμένη ύστερα από χρόνια.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
16/07/2024

"Ζωρζ & Φρεντερίκ: Ποιητές του ονείρου": Το Ηρώδειο τον Οκτώβριο έχει αέρα Παρισιού

Για μία μόνο βραδιά, το ρωμαϊκό ωδείο υποδέχεται τη μουσικοθεατρική παράσταση, με τον Δημήτρη Λάλο και τη Μαριλίτα Λαμπροπούλου να υποδύονται τους φλογερά ερωτευμένους Φρεντερίκ Σοπέν και Ζωρζ Σαντ.

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Το τάβλι" σκηνοθετεί ο Αλέξανδρος Ρήγας αυτό το καλοκαίρι

Το θεατρικό του Δημήτρη Κεχαΐδη θα παρουσιαστεί σε ανοιχτά θέατρα της Αττικής, με τον σκηνοθέτη και τον Αντώνη Κρόμπα στους ρόλους δύο λαμόγιων που παίζουν μια παρτίδα τάβλι με απρόβλεπτη εξέλιξη.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.