Οι διαβολογυναίκες

3

Ξεπερνώντας τους βασικούς κινδύνους που ελλοχεύουν κατά τη θεατρική μεταφορά ενός σεναρίου, η παράσταση μπορεί να μην πλησιάζει το επίπεδο του πρωτότυπου φιλμ νουάρ, αλλά με επάρκεια μέσων και την κατάλληλη ατμόσφαιρα αναμετριέται ικανοποιητικά με το είδος του ψυχολογικού θρίλερ.

Οι διαβολογυναίκες

Ξεπερνώντας τους βασικούς κινδύνους που ελλοχεύουν κατά τη θεατρική μεταφορά ενός σεναρίου, η παράσταση μπορεί να μην πλησιάζει το επίπεδο του πρωτότυπου φιλμ νουάρ, αλλά με επάρκεια μέσων και την κατάλληλη ατμόσφαιρα αναμετριέται ικανοποιητικά με το είδος του ψυχολογικού θρίλερ.

Οι διαβολογυναίκες - εικόνα 1

Δεν είναι αβάσιμος ο φόβος ότι τα θεατρικά μέσα υπολείπονται των κινηματογραφικών. Ειδικά όταν έχουμε να κάνουμε με ταινία μυστηρίου, θρίλερ ή φιλμ νουάρ όπως η πρωτότυπη ταινία του 1955, το χτίσιμο του απαραίτητου σασπένς, το παιχνίδι με το ρυθμό ή η κλιμάκωση της δράσης είναι στοιχήματα. Το γεγονός επίσης πως η πρώτη θεατρική μεταφορά των «Διαβολογυναικών» ταυτίζεται με την πρώτη θεατρική σύμπραξη της Μαρίας Καβογιάννη και της Καίτης Κωνσταντίνου μπορεί να φέρει το κοινό στο θέατρο για λάθος λόγους.

Στην πραγματικότητα, η παράσταση που σκηνοθετεί ο Πάρις Μέξης έρχεται να διαψεύσει τους φόβους για ενδεχόμενο ελλιπές θεατρικό αποτέλεσμα, αλλά και, κυρίως, να επιβεβαιώσει πως το εγχείρημα δεν επαφίεται απλώς στη δύναμη των δύο «ονομάτων». Οι δύο ηθοποιοί, βέβαια, έχουν επιλεγεί «σωστά» για τους ρόλους της Κριστίν (Μαρία Καβογιάννη) και της Νικόλ (Καίτη Κωνσταντίνου) και τους έχουν μοιραστεί όπως θα περίμενε κάποιος: ως ευαίσθητη σύζυγος η πρώτη και ως δυναμική ερωμένη η δεύτερη ενός τυραννικού άντρα, από τον οποίο αποφασίζουν να απαλλαγούν εκτελώντας ένα εκ πρώτης όψεως άψογο σχέδιο.

Οι διαβολογυναίκες - εικόνα 2

Η επιλογή να τοποθετηθεί η δράση σε ένα αμετάβλητο σκηνικό εσωτερικού χώρου είναι μάλλον σωστή, καθώς λύνει με λιτότητα το βασικό ζητούμενο της σκηνογραφίας, που στην ταινία αναπαριστά ολόκληρη την έκταση του σχολείου που διευθύνουν ο Μισέλ και η Κριστίν. ο Μέξης, όντας και σκηνογράφος, γνωρίζει προφανώς πως κάθε απόπειρα μίμησης της κινηματογραφικής πιστότητας θα ήταν μάταιη. Την ίδια λογική της μεταχείρισης θεατρικών κωδίκων ακολουθεί σε όλο το στήσιμο της παράστασης προκειμένου να δημιουργήσει την ατμόσφαιρα κλιμακούμενου μυστήριου, στηριζόμενος π.χ. σε ηχητικά εφέ ή off stage σκηνές που μεταφέρονται μόνο από τη φωνή των ηθοποιών. Επιπλέον επιλέγει μια μη γραμμική­ εξέλιξη για τη δράση, καθώς μέχρις­ ενός σημείου αυτή μεταφέρεται από την αφήγηση της Κριστίν προς τον αστυνομικό επιθεωρητή, μέσα από συνεχή φλας μπακ που κρατούν το ρυθμό και το ενδιαφέρον σε υψηλά επίπεδα.

Οι ερμηνείες είναι βασικός παράγοντας για το καλό αποτέλεσμα, ιδιαίτερα στους ρόλους που πλαισιώνουν τις δύο κεντρικές ηρωίδες. Ικανοποιητικός ο Νίκος Αρβανίτης στον ρόλο του τυραννικού Μισέλ, όπως και ο Δημήτρης Λιόλιος ως υπάκουος –στα όρια της δουλικότητας– επιστάτης, ο Σταύρος Τσακομίδης δημιουργεί έναν απολαυστικό, ολιγομίλητο αλλά οξύνου αστυνομικό επιθεωρητή, ενώ ο νεαρός Μιχάλης Προσπαθόπουλος εντυπωσιάζει στον ρόλο του μαθητή, που έχει επιφορτιστεί από τη σκηνοθεσία να συνδράμει στο κλίμα του μυστήριου. Αντίθετα, η Μαρία Καβογιάννη εμφανίζεται αμήχανη σε έναν ρόλο που απαιτεί περισσότερη εσωτερική εμβάθυνση, ενώ η Καίτη Κωνσταντίνου, αν και πιο άνετη ως «μακιαβελική» Νικόλ, μένει στα βασικά περιγράμματα του ρόλου.

«ΤΖΕΝΗ ΚΑΡΕΖΗ» Ακαδημίας 3, κέντρο, 2103636144, 2103644921. Διάρκεια: 100΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Οι διαβολογυναίκες

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 100 '

Μια απατημένη σύζυγος και μια προδομένη ερωμένη διασταυρώνουν τα ξίφη τους στη θεατρική μεταφορά του κλασσικού φιλμ-νουάρ

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Την ερχόμενη σεζόν υποδεχόμαστε το νέο Θέατρο Ψυρρή

Νέα προσθήκη αναμένεται στον θεατρικό χάρτη της Αθήνας με τη νέα χειμερινή σεζόν και η έναρξη θα γίνει με επιτυχημένη παράσταση-έκπληξη, που επιστρέφει ανανεωμένη ύστερα από χρόνια.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
16/07/2024

"Ζωρζ & Φρεντερίκ: Ποιητές του ονείρου": Το Ηρώδειο τον Οκτώβριο έχει αέρα Παρισιού

Για μία μόνο βραδιά, το ρωμαϊκό ωδείο υποδέχεται τη μουσικοθεατρική παράσταση, με τον Δημήτρη Λάλο και τη Μαριλίτα Λαμπροπούλου να υποδύονται τους φλογερά ερωτευμένους Φρεντερίκ Σοπέν και Ζωρζ Σαντ.

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Το τάβλι" σκηνοθετεί ο Αλέξανδρος Ρήγας αυτό το καλοκαίρι

Το θεατρικό του Δημήτρη Κεχαΐδη θα παρουσιαστεί σε ανοιχτά θέατρα της Αττικής, με τον σκηνοθέτη και τον Αντώνη Κρόμπα στους ρόλους δύο λαμόγιων που παίζουν μια παρτίδα τάβλι με απρόβλεπτη εξέλιξη.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.