Cabaret

3

Ρισκάροντας αλλά κι επιδιώκοντας να προκαλέσει τις εντυπώσεις, ενδεχομένως και αντιδράσεις, ο Σωτήρης Χατζάκης σκηνοθετεί την Τάμτα και τον Τάκη Ζαχαράτο στο πρώτο μιούζικαλ της σκηνοθετικής του σταδιοδρομίας κι εν τέλει δικαιώνεται.

Cabaret

Ρισκάροντας αλλά κι επιδιώκοντας να προκαλέσει τις εντυπώσεις, ενδεχομένως και αντιδράσεις, ο Σωτήρης Χατζάκης σκηνοθετεί την Τάμτα και τον Τάκη Ζαχαράτο στο πρώτο μιούζικαλ της σκηνοθετικής του σταδιοδρομίας κι εν τέλει δικαιώνεται.

Cabaret - εικόνα 1

Πράγματι, μπορεί η παράσταση να μη φέρνει τα πάνω κάτω ή να μη κομίζει­ κάτι καινούργιο στον τρόπο με τον οποίο ανεβαίνουν τα μιού­ζικαλ, όμως τιμάει το είδος και υπενθυμίζει γιατί ειδικά το Cabaret δεν είναι «ακόμη ένα» από αυτά, δικαιώνοντας έτσι την απροσδόκητη –από άποψη ρεπερτορίου– επιλογή του Χατζάκη. Η τοποθέτηση της δράσης στο Βερολίνο των αρχών της δεκαετίας του ’30, λίγο προτού ο Χίτλερ καταλάβει την εξουσία, καθιστά το «Cabaret» ένα από τα λίγα μιούζικαλ με πολιτικό περιεχόμενο, μια και η ερωτική ιστορία ενός Αμερικανού συγγραφέα και μιας χορεύτριας εξελίσσεται παράλληλα με τις πολιτικές ζυμώσεις και καθορίζεται από αυτές.

Η παράσταση, στο εντυπωσιακό αποτέλεσμα της οποίας συντελούν καθοριστικά η ορχήστρα και η διεύθυνσή της από τον Αλέξη Πρίφτη, μεταφέρει την ψευδαισθητική ατμόσφαιρα του μεσοπολεμικού καμπαρέ ως χώρου διαφυγής από τη ζοφερή πραγματικότητα, που όμως δεν μπορεί παρά να εισβάλει σε αυτό, κάτι που επισημαίνουν εκτός της ίδιας της υπόθεσης και οι εύγλωττες προβολές (π.χ. αντισημιτικών γελοιογραφιών της εποχής) οι οποίες συνοδεύουν τις αλλαγές των σκηνών.

Cabaret - εικόνα 2

Η παραγωγή είναι αξιοσημείωτη­ σε επίπεδο σκηνικών (Μανόλης Παντελιδάκης) και κοστουμιών (­Άγγελος Μέντης), οι χορογραφίες (Δημήτρης Παπάζογλου), αν και αναμενόμενες, είναι επαρκείς και χορταστικές, το ούτως ή άλλως ενδιαφέρον στόρι ευτυχεί στη μετάφραση του Αντώνη Γαλέου, ενώ το στοίχημα της ελληνικής απόδοσης των στίχων από την Αφροδίτη Μάνου –το βασικό αγκάθι στο ανέβασμα των μιούζικαλ, καθώς τα πρωτότυπα τραγούδια τους έχουν μείνει στη συνείδηση των θεατών– κρίνεται επιτυχημένο, ολοκληρώνοντας θετικά το εγχείρημα σε οπτικοακουστικό επίπεδο.

Η παράσταση χωλαίνει σε στιγμές από άποψη ρυθμού, ενώ η καθοδήγηση των ηθοποιών –Ευθύμης Ζησάκης (Κλιφ), Κατερίνα Διδασκάλου (Φροϊλάιν Σνάιντερ), Τάσος Νούσιας (Χερ Σουλτζ), Βασίλης Μπισμπίκης (Ερνστ Λούντβιγκ)– είναι η ελάχιστη δυνατή, με αποτέλεσμα να ερμηνεύουν μεν με άνεση δίνοντας τα περιγράμματα των ρόλων τους, αλλά να μην εμβαθύνουν ιδιαίτερα. Το ίδιο παρατηρείται και στην ερμηνεία της Τάμτα, η οποία όμως ως Σάλι Μπόουλς επιδεικνύει αξιοσημείωτο σκηνικό εκτόπισμα και διαθέτει τη φωνή για να υποστηρίξει το τραγουδιστικό κομμάτι.

Ο Τάκης Ζαχαράτος κερδίζει δικαιωματικά τα ηνία της παράστασης. Δεν προσαρμόζει τον ρόλο του Κομπέρ σε ενδεχόμενες ευκολίες, παραμένει αξιοσημείωτα εκφραστικός παρά το βαρύ μακιγιάζ­ και τα φορτωμένα κοστούμια, είναι ταυτόχρονα ανιματέρ, σχολιαστής και απόλυτος συντονιστής των δρώμενων. Κυρίως όμως δημιουργεί με απόλυτη σοβαρότητα ένα μεταιχμιακό ον ρευστού φύλου και σεξουαλικής ταυτότητας, ταυτοχρόνως άφυλο και ανδρόγυνο, ασέξουλ και πανηδονιστικό, που με δεδομένη τη συντηρητική τάση που παρατηρείται σχετικά με τα ζητήματα φύλου καθιστά αυτήν την παράμετρο σημαντικότερη και από την πολιτική διάσταση του έργου.

ΠΑΛΛΑΣ Βουκουρεστίου 5 (City Link), κέντρο, 2103213100. Διάρκεια: 130΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Cabaret

  • Μιούζικαλ
  • Διάρκεια: 120 '

Βερολίνο, 1930: κατά την ανάδυση του ναζισμού ένα υπόγειο καμπαρέ κινείται στους ρυθμούς της νύχτας. Σαγήνη, έρωτας κι εκκεντρικότητα σε μια υπερπαραγωγή με τους πρωτότυπους στίχους της Αφρ. Μάνου.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
15/07/2024

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου πηγαίνει περιοδεία

Μάθετε σε ποιους σταθμούς θα παρουσιαστεί η τριλογία του Αισχύλου μετά την παρουσίασή της στο κατάμεστο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου (από όπου μπορείτε να δείτε εντός φωτογραφίες).

Οι παραγωγές της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση ταξιδεύουν σε όλον τον κόσμο

Η βρετανική εφημερίδα The Stage πλέκει το εγκώμιο της Στέγης που προωθεί και στηρίζει την εξακτίνωση της σύγχρονης ελληνικής δημιουργίας του θεάτρου και του χορού στην Ευρώπη - κι όχι μόνο.

Θεσσαλικό Θέατρο: Ο Ορέστης Τάτσης νέος καλλιτεχνικός διευθυντής

Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου.

Το αφιέρωμα "60 Χρόνια Εουτζένιο Μπάρμπα – Odin Teatret" έρχεται σε Φάμπρικα και Ρεκτιφιέ

Η σημαντική φυσιογνωμία του παγκόσμιου θεάτρου Εουτζένιο Μπάρμπα έρχεται στην Αθήνα τον Σεπτέμβριο για μία σειρά καλλιτεχνικών και εκπαιδευτικών δράσεων οργανωμένων από την ομάδα τέχνης Fabrica Athens.

Τη θεατρική παράσταση "Οδυσσέας" υποδέχεται το Μικρό Γκλόρια τον Οκτώβριο

Μια παράσταση που εμπνέεται από αληθινή ιστορία και έχει θέμα τη νόσο Αλτσχάιμερ έρχεται τη νέα σεζόν, με πρωταγωνιστή τον Τάσο Παλαντζίδη.