Γρανάδα

3,5

Mια σύγχρονη οικογένεια, με τις συγκρούσεις, τα άρρητα απωθημένα, τους ανεκπλήρωτους έρωτες και τις αποτυχημένες σχέσεις της, καλείται να αντιμετωπίσει την απώλεια και το πένθος σε αντιπαραβολή με μια μεγαλύτερη, μυθικών διαστάσεων ιστορία.

Γρανάδα

Mια σύγχρονη οικογένεια, με τις συγκρούσεις, τα άρρητα απωθημένα, τους ανεκπλήρωτους έρωτες και τις αποτυχημένες σχέσεις της, καλείται να αντιμετωπίσει την απώλεια και το πένθος σε αντιπαραβολή με μια μεγαλύτερη, μυθικών διαστάσεων ιστορία.

Γρανάδα - εικόνα 1

Μέσα από τον παράλληλο διάλογο του καθημερινού, ενίοτε πεζού, εδώ και τώρα με κάτι μεγαλύτερο, ανώτερο, πιο μεγαλειώδες, υφαίνεται το τελευταίο έργο του Γιάννη Καλαβριανού, ο οποίος συνεχίζει ένα στιλ δραματουργίας που ξεκίνησε στο προηγούμενό του «Αβελάρδος και Ελοΐζα». Κι εδώ οι μικρές ανθρώπινες ιστορίες μπλέκονται και συνδιαλέγονται με τη μεγάλη Ιστορία, συγκεκριμένα με αυτήν της βασίλισσας Ιωάννας Α΄ της Καστίλης, που έμεινε στην ιστορία ως «Ιωάννα η τρελή», εξαιτίας του παράφορου έρωτά της για τον άπιστο σύζυγό της, τον οποίο δεν ξεπέρασε ακόμη και δεκαετίες μετά το θάνατό του.

Σε αυτήν του την απόπειρα ο συγγραφέας ανοίγεται σε ακόμη μεγαλύτερα πεδία, βάζοντας στο δραματουργικό παιχνίδι τη μορφή της Ιωάννας, όχι για να μας εξιστορήσει τη ζωή της (αυτήν τη μαθαίνουμε από τον ιστορικό και πατέρα της οικογένειας), αλλά για να μας ανοίξει ένα παράθυρο στο μεγαλείο και στη σοφία του σύμπαντος. Έτσι η «Γρανάδα» καταλήγει να είναι ένα έργο όχι μόνο για την απώλεια και το πένθος, αλλά –κυρίως ίσως– για τη σχετικότητα του χρόνου, για τη δύναμη των συμπτώσεων, για την προσκόλληση του ανθρώπου στο απειροελάχιστο προσωπικό του σύμπαν, ενώ το μεγάλο σύμπαν συνεχίζει απρόσκοπτα την πορεία του, για την αναπόδραστη όσο και αέναη διαδοχή της ζωής από το θάνατο.

Γρανάδα - εικόνα 2

Με δυο λόγια, είναι ένα έργο για την ίδια τη ζωή. Ο Καλαβριανός δεν θέτει ερωτήματα προς απάντηση, ούτε ολοκληρώνει απαραιτήτως τα διάσπαρτα θέματα που ανοίγει. Τα αφήνει να δηλώσουν την παρουσία τους, αρκεί να κινητοποιήσουν τη σκέψη και το συναίσθημα. Ταυτόχρονα, ως συγγραφέας πρωτίστως (αλλά και ως σκηνοθέτης αυτής της πρώτης παρουσίασης του έργου), χειρίζεται με ανάλαφρο και καθόλου μελοδραματικό τρόπο τα επώδυνα θέματά του, χωρίς όμως να τα καθιστά αδιά­φορα ή ανούσια, ισορροπεί το δραματικό κλίμα με συχνές κωμικές ανάσες, ενώ η γρήγορη και σύγχρονη γραφή του προσθέτει στο καλό δραματουργικό αποτέλεσμα, το οποίο υποστηρίζεται από την ανάλογη σκηνική παρουσίαση.

Η παράσταση αναπνέει από τις φρέσκες, ανεπιτήδευτες ερμηνείες των έξι ηθοποιών (Γιώργος Γλάστρας, Έφη Σταμούλη, Φιλαρέτη Κομνηνού, Στέφη Πουλοπούλου, Αλεξία Μπεζίκη, Διαμαντής Αδαμαντίδης), οι οποίοι έχουν παράλληλα να αναμετρηθούν με τη βασική παγίδα που βάζει το έργο από γραφής του: η τόσο οικεία, σύγχρονή μας εικόνα των ηρώων αφαιρεί κάτι από τη δραματική τους δύναμη. Η ερμηνεία της Λυδίας Φωτοπούλου μέσω βίντεο, στον ρόλο της Ιωάννας, εισάγει στο έπακρον τις ποιητικές ποιότητες που ορίζει το έργο, ενώ το σκηνικό (Ευαγγελία Θεριανού) με λιτό, έξυπνο τρόπο δημιουργεί το σύμπαν των δηλωτικών συμβόλων που διατρέχουν τη «Γρανάδα».

ΑΠΟ ΜΗΧΑΝΗΣ ΘΕΑΤΡΟ Ακαδήμου 13, Μεταξουργείο, 2105232097. Διάρκεια: 90΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Γρανάδα

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 90 '

Μια παράσταση για την απώλεια, τα κρυμμένα μυστικά και τους ανθρώπους που θέλουν να προχωρήσουν στη ζωή τους.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Τι σχεδιάζει το Υπουργείο Πολιτισμού για το βιομηχανικό συγκρότημα της Πειραιώς 260;

Ολοκληρώθηκε η στρατηγική μελέτη για τη διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου του Βιομηχανικού Συγκροτήματος Ε.Β.Μ.Ε. Α.Ε. (πρώην Τσαούσογλου), επί της Πειραιώς 260.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
17/07/2024

Φεστιβάλ Αθηνών: Οκτώ παραστάσεις με ελληνική υπογραφή φιγουράρουν στην πλατφόρμα εξωστρέφειας "grape"

Η Greek Agora of Performance επιστρέφει για δεύτερη χρονιά για να παρουσιάσει ό,τι καλύτερο έχει να προσφέρει η σύγχρονη ελληνική δημιουργία του θεάτρου και του χορού.

Την ερχόμενη σεζόν υποδεχόμαστε το νέο Θέατρο Ψυρρή

Νέα προσθήκη αναμένεται στον θεατρικό χάρτη της Αθήνας με τη νέα χειμερινή σεζόν και η έναρξη θα γίνει με επιτυχημένη παράσταση-έκπληξη, που επιστρέφει ανανεωμένη ύστερα από χρόνια.

"Ζωρζ & Φρεντερίκ: Ποιητές του ονείρου": Το Ηρώδειο τον Οκτώβριο έχει αέρα Παρισιού

Για μία μόνο βραδιά, το ρωμαϊκό ωδείο υποδέχεται τη μουσικοθεατρική παράσταση, με τον Δημήτρη Λάλο και τη Μαριλίτα Λαμπροπούλου να υποδύονται τους φλογερά ερωτευμένους Φρεντερίκ Σοπέν και Ζωρζ Σαντ.

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.