Heisenberg

3

Ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος συστήνει στην Ελλάδα ένα σύγχρονο έργο το οποίο, κάτω από τον αινιγματικό του τίτλο, μιλάει για τη δυναμική που εκλύει κάθε ανθρώπινη συνάντηση.

Heisenberg

Ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος συστήνει στην Ελλάδα ένα σύγχρονο έργο το οποίο, κάτω από τον αινιγματικό του τίτλο, μιλάει για τη δυναμική που εκλύει κάθε ανθρώπινη συνάντηση.

Heisenberg - εικόνα 1

Ο Βρετανός συγγραφέας εμπνεύστηκε­ από την αρχή της απροσδιοριστίας (ή της αβεβαιότητας) που διατύπωσε ο νομπελίστας φυσικός Βέρνερ Χάιζενμπεργκ το 1927, ότι δηλαδή «δεν μπορεί να προσδιοριστεί ταυτόχρονα και με ακρίβεια η θέση και η ορμή ενός σωματιδίου», για να συνθέσει ένα έργο που τοποθετεί στο δραματουργικό του κάδρο τη συνάντηση δύο ετερόκλητων ανθρώπων: του Άλεξ, ενός μοναχικού μεσήλικου Ιρλανδού, και της Τζόρτζι, μιας πληθωρικής νεαρής Αμερικανίδας, που τους χωρίζει το χάσμα της ηλικίας και της διαφορετικής ψυχοσύνθεσης, αλλά τους ενώνει η μοναξιά.

Το έργο εκτυλίσσεται μέσα από έξι εύρυθμες σκηνές που φωτογραφίζουν μερικά στιγμιότυπα της σχέσης των δύο ηρώων, από την πρώτη, παράδοξη γνωριμία τους έως το ανοιχτό φινάλε, κι εσκεμμένα εστιάζει κατά κύριο λόγο στο «τώρα», προσφέροντας ελάχιστες πληροφορίες για το παρελθόν τους (ειδικά ο λιγομίλητος Άλεξ παραμένει μέχρι το τέλος μια μάλλον κρυπτική φιγούρα). Το στιλ γραφής που ακολουθεί ο δραματουργός, γρήγορο, αποσπασματικό και καθόλου προσανατολισμένο προς την ψυχολογική εμβάθυνση, αποτελεί προϊόν της εποχής που το γέννησε (γράφτηκε το 2015). Χάρη σε αυτό το ύφος –και δευτερευόντως στις πληροφορίες που μεταφέρει–, το έργο διεισδύει πειστικά στη μοναχικότητα των ανθρώπων των σύγχρονων μεγαλουπόλεων.

Heisenberg - εικόνα 2

Ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος –στον οποίον χρωστάμε αυτήν την πρώτη παρουσίαση του έργου στην Ελλάδα– σκηνοθετεί στρέφοντας, σωστά, το βλέμμα στους δύο ήρωες, εμφανίζεται όμως άτολμος, ίσως και ασαφής, ως προς τη σκιαγράφησή τους. Έτσι οι δύο πολύ καλοί ηθοποιοί (Περικλής Μουστάκης, Κόρα Καρβούνη), που έχουν ούτως ή άλλως να αντιμετωπίσουν ένα «μετέωρο» έργο, καθώς δεν τους δίνει παρά ελάχιστο feedback για το ποιοι­ είναι οι χαρακτήρες τους, αργούν να βρουν τα πατήματά τους. Ειδικά η δεύτερη επαφίεται αρχικά σε μια ταχυλογία χωρίς παύσεις προκειμένου να αποδώσει την πληθωρικότητα της ηρωίδας, ενώ αμήχανες ακούγονται και οι βρισιές στις οποίες καταφεύγει συχνά η αθυρόστομη Τζόρτζι, αν και δεν αποσαφηνίζεται τελικά αν η αμηχανία οφείλεται στη μετάφραση ή την αδυναμία της ηθοποιού να συλλάβει καλά τη συγκεκριμένη πτυχή της ηρωίδας.

Το σκηνικό της Μαγδαληνής Αυγερινού, αποτελούμενο από τελάρα που αλλάζουν συνεχώς χρήσεις και ορίζουν τους διαφορετικούς χώρους του έργου, είναι μεν ευέλικτο, δεν μπορεί όμως να χαρακτηριστεί ιδιαίτερα εμπνευσμένο, ούτε βοηθάει τη ροή της παράστασης. καθώς, μάλιστα, οι αλλαγές από σκηνή σε σκηνή γίνονται από τους ηθοποιούς, κάτι που τους αναγκάζει να βρίσκονται συνεχώς σε μια κατάσταση εντός κι εκτός ρόλου, η ατμόσφαιρα και το συναίσθημα που μεταφέρονται στην πλατεία ζημιώνονται. Εντέλει όμως η θέρμη του έργου –την οποία μεταδίδει σταδιακά και η παράσταση– αποζημιώνει με ένα καλό αποτέλεσμα.

ΘΕΑΤΡΟ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΚΟΣΜΟΥ Αντισθένους 7 & Θαρύπου, Νέος Κόσμος, 2109212900. Διάρκεια: 85΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Heisenberg

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 85 '

Μια διεισδυτική ματιά στις σχέσεις μέσα από την τυχαία συνάντηση δύο ετεροκλήτων χαρακτήρων

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
15/07/2024

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου πηγαίνει περιοδεία

Μάθετε σε ποιους σταθμούς θα παρουσιαστεί η τριλογία του Αισχύλου μετά την παρουσίασή της στο κατάμεστο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου (από όπου μπορείτε να δείτε εντός φωτογραφίες).

Οι παραγωγές της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση ταξιδεύουν σε όλον τον κόσμο

Η βρετανική εφημερίδα The Stage πλέκει το εγκώμιο της Στέγης που προωθεί και στηρίζει την εξακτίνωση της σύγχρονης ελληνικής δημιουργίας του θεάτρου και του χορού στην Ευρώπη - κι όχι μόνο.

Θεσσαλικό Θέατρο: Ο Ορέστης Τάτσης νέος καλλιτεχνικός διευθυντής

Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου.

Το αφιέρωμα "60 Χρόνια Εουτζένιο Μπάρμπα – Odin Teatret" έρχεται σε Φάμπρικα και Ρεκτιφιέ

Η σημαντική φυσιογνωμία του παγκόσμιου θεάτρου Εουτζένιο Μπάρμπα έρχεται στην Αθήνα τον Σεπτέμβριο για μία σειρά καλλιτεχνικών και εκπαιδευτικών δράσεων οργανωμένων από την ομάδα τέχνης Fabrica Athens.

Τη θεατρική παράσταση "Οδυσσέας" υποδέχεται το Μικρό Γκλόρια τον Οκτώβριο

Μια παράσταση που εμπνέεται από αληθινή ιστορία και έχει θέμα τη νόσο Αλτσχάιμερ έρχεται τη νέα σεζόν, με πρωταγωνιστή τον Τάσο Παλαντζίδη.