Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ

4

Καλοδουλεμένη παράσταση, που αναδεικνύει τη δυναμική ενός κλασικού έργου και σφραγίζεται από τις ερμηνείες του πρωταγωνιστικού ζευγαριού.

Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ

Καλοδουλεμένη παράσταση, που αναδεικνύει τη δυναμική ενός κλασικού έργου και σφραγίζεται από τις ερμηνείες του πρωταγωνιστικού ζευγαριού.

Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ - εικόνα 1

Δεν μπορούμε παρά­ να ξεκινήσουμε από τις ερμηνείες του Άκι Βλουτή και της Δήμητρας Χατούπη, καθώς το συγκεκριμένο έργο στηρίζεται κατεξοχήν στους ρόλους τους οποίους υποδύονται. Είναι εμβληματική η σχέση που έχει συνθέσει ο Άλμπι μεταξύ του Τζορτζ­ και της Μάρθα, του ζευγαριού των μεσόκοπων διανοουμένων που επιδίδονται σε ένα παιχνίδι ισχύος και αλληλοεξόντωσης μπροστά στα έντρομα μάτια του νεότερου ζευγαριού που τους έχει επισκεφθεί.

Μάστορας της γραφής, ο Άλμπι εμπλέκει σε αυτήν τη σχέση μια σειρά θεμάτων, χωρίς το έργο να χάνει καθόλου σε οικονομία, συνοχή ή δυναμική. Ως εκφραστής του κοινωνικού ρεαλισμού, αποδομεί την αμερικανική οικογένεια, καταρρίπτει την εικόνα του ευυπόληπτου δια­νοούμενου κι εκθέτει τις παθογένειες της μεταπολεμικής αμερικανικής κοινωνίας, ενώ ως μέγας ανανεωτής εμπλουτίζει τη γραφή του με συμβολιστικές και ψυχαναλυτικές αποχρώσεις, καταθέτοντας τελικά μια υποδειγματική δραματουργική σύνθεση. Αυτό που κυριαρχεί, βέβαια, είναι η συμπλεγματική σχέση μεταξύ των δύο συζύγων, που λειτουργεί και ως παιχνίδι επιβ(εβα)ίωσης.

Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ - εικόνα 2

Η αντιμετώπιση της σχέσης του Τζορτζ και της Μάρθα ως παιχνιδιού, στο οποίο είναι μεν αντίπαλοι μέχρι τελικής πτώσης αλλά και συμπαίκτες, είναι κομβική όπως μαρτυρά η διαρκής προσπάθεια να σοκάρουν τους καλεσμένους/θεατές τους ή τα σενάρια ζωής που επινοούν, με κυριότερο βέβαια αυτό που αφορά το «παιδί» τους. Αυτή η οπτική απασχολεί και τη σκηνοθεσία του Γιώργου Κιμούλη, ο οποίος προχώρησε και σε κάποιες­ επεμβάσεις σχετικά (π.χ. η παράσταση ξεκινάει με τη Μάρθα να μονολογεί πως «όλα ένα παιχνίδι είναι», ενώ όταν χτυπούν το κουδούνι οι καλεσμένοι, αναφωνεί «Show time!» αντί του «Party!» που γράφει ο Άλμπι). Παρ’ όλα αυτά, η σκηνοθεσία του δεν εγκλωβίζεται σε αυτήν την κατεύθυνση, αλλά αντιμετωπίζει το έργο κρατώντας στο επίκεντρο αυτή καθαυτή τη σχέση των δύο συζύγων, ενώ επιχειρεί να φωτίσει όλα της τα ημιτόνια, καθώς ο Τζορτζ και η Μάρθα είναι εχθροί και σύμμαχοι, θύτες και θύματα, ενήλικοι (που πληγώνουν) και παιδιά (που έχουν πληγωθεί).

Με προεξάρχοντες τον Βλουτή και τη Χατούπη, η παράσταση φωτίζει την πολυεπίπεδη γραφή του Άλμπι. Οι δυο τους επιδίδονται σε εσωτερικές, δυναμικές αλλά όχι κραυγαλέες ερμηνείες και παράλληλα αναπτύσσουν μια πάλλουσα σχέση με τη χημεία, τις εντάσεις και τις υφέσεις που χρειάζεται. Τους εξίσου σημαντικούς δεύτερους ρόλους, καθώς δεν λειτουργούν μόνο ως ο μοχλός που πυροδοτεί την «παράσταση» των δύο οικοδεσποτών αλλά διανύουν και οι ίδιοι μια μεγάλη προσωπική διαδρομή, επωμίζονται ο Σαράντος Γεωγλερής, άνετος ως Νικ, και η Αντωνίνα­ Βλουτή, κάπως αμήχανη ως «γλυκιά» Χάνι, που καταφεύγει όμως σε καίριες εκρήξεις όταν χρειάζεται. Το σκηνικό του Νίκου Αναγνωστόπουλου, τέλος, είναι μοντέρνο και κομψό, αλλά κατά πολύ πολυτελέστερο από το «αχούρι» που περιγράφει το έργο.

ΘΕΑΤΡΟ ΜΕΤΑΞΟΥΡΓΕΙΟ Ακαδήμου 14, 2105234382. Διάρκεια: 110΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 100 '

Ένα κλειστοφοβικό έργο, όπου ευυπόληπτοι κι ευκατάστατοι πολίτες γκρεμίζουν τους κοινωνικούς φραγμούς.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
15/07/2024

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου πηγαίνει περιοδεία

Μάθετε σε ποιους σταθμούς θα παρουσιαστεί η τριλογία του Αισχύλου μετά την παρουσίασή της στο κατάμεστο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου (από όπου μπορείτε να δείτε εντός φωτογραφίες).

Οι παραγωγές της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση ταξιδεύουν σε όλον τον κόσμο

Η βρετανική εφημερίδα The Stage πλέκει το εγκώμιο της Στέγης που προωθεί και στηρίζει την εξακτίνωση της σύγχρονης ελληνικής δημιουργίας του θεάτρου και του χορού στην Ευρώπη - κι όχι μόνο.

Θεσσαλικό Θέατρο: Ο Ορέστης Τάτσης νέος καλλιτεχνικός διευθυντής

Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου.

Το αφιέρωμα "60 Χρόνια Εουτζένιο Μπάρμπα – Odin Teatret" έρχεται σε Φάμπρικα και Ρεκτιφιέ

Η σημαντική φυσιογνωμία του παγκόσμιου θεάτρου Εουτζένιο Μπάρμπα έρχεται στην Αθήνα τον Σεπτέμβριο για μία σειρά καλλιτεχνικών και εκπαιδευτικών δράσεων οργανωμένων από την ομάδα τέχνης Fabrica Athens.

Τη θεατρική παράσταση "Οδυσσέας" υποδέχεται το Μικρό Γκλόρια τον Οκτώβριο

Μια παράσταση που εμπνέεται από αληθινή ιστορία και έχει θέμα τη νόσο Αλτσχάιμερ έρχεται τη νέα σεζόν, με πρωταγωνιστή τον Τάσο Παλαντζίδη.