Βάφ’ τα μαύρα

1,5

Η παράσταση των Παπαθανασίου - Ρέππα βασίζεται σε μια δοκιμασμένη συνταγή που θα μπορούσε να προσφέρει άφθονο γέλιο, αλλά εγκλωβίζεται σε ένα μετριότατο αποτέλεσμα.

Βάφ’ τα μαύρα

Η παράσταση των Παπαθανασίου - Ρέππα βασίζεται σε μια δοκιμασμένη συνταγή που θα μπορούσε να προσφέρει άφθονο γέλιο, αλλά εγκλωβίζεται σε ένα μετριότατο αποτέλεσμα.

Βάφ’ τα μαύρα - εικόνα 1

Το κυριότερο ζήτημα εντοπίζεται στο ίδιο το έργο, το οποίο, αν και αντλεί από το πλούσιο οπλοστάσιο της φάρσας, το κάνει ανέμπνευστα, επαναπαυόμενο σε ευκολίες και χιλιοειπωμένα αστεία. Η υπόθεση δεν είναι πρωτότυπη: ο θάνατος ενός πάμπλουτου επιχειρηματία ανακουφίζει τα παιδιά και τις δύο συζύγους του –νυν και πρώην–, καθώς θα τους επιτρέψει να τακτοποιήσουν τα δυσβάσταχτα χρέη τους. Όμως η εμφάνιση της γραμματέως κι ερωμένης του, που διεκδικεί το μεγαλύτερο μέρος της αποζημίωσης από την ασφαλιστική εταιρεία, απειλώντας με τις αποκαλύψεις της να τα τινάξει όλα στον αέρα, τους οδηγεί στην απόφαση να τη βγάλουν οριστικά από τη μέση. Η συνέχεια είναι, φυσικά, γεμάτη εμπόδια και ανατροπές.

Βάφ’ τα μαύρα - εικόνα 2

Δεν είναι η έλλειψη πρωτοτυπίας­ το πρόβλημα. Το έργο μεταχειρίζεται βασικά φαρσικά συστατικά­, ειδικά τις κωμικές παρεξηγήσεις, τη χρήση του σασπένς και κυρίως τη δημιουργία τύπων πάνω στους οποίους δομείται το κωμικό: η γλωσσού γειτόνισσα, η Κύπρια νυν σύζυγος, η νυμφομανής πρώην σύζυγος, ο λαϊκός υπάλληλος του γραφείου κηδειών, ο χωριάτης αστυνομικός κ.λπ. Το αποτέλεσμα όμως είναι πεζό, καθώς στηρίζεται σε ατάκες ως επί το πλείστον ανέμπνευστες, σε τετριμμένα αστεία και κλισέ αμφιβόλου ποιότητας, ενίοτε και προσβλητικά για συγκεκριμένες κοινωνικές ομάδες. Ο ρυθμός, λίγες ωραίες ατάκες και κάποια κλεισίματα του ματιού στους θεατές, που αφορούν π.χ. προηγούμενες επιτυχίες του συγγρα­φικού διδύμου, αποτελούν τα καλά στοιχεία της παράστασης.

Οι ηθοποιοί δεν ξεφεύγουν από ό,τι έχει επικρατήσει να θεωρείται «σωστή» απόδοση της φάρσας, καταφεύγοντας σε υψηλούς φωνητικούς τόνους και σε ερμηνευτικές υπερβολές, εμπλουτισμένες από την υποψία «τηλεοπτικής» αισθητικής. Παρ’ όλα αυτά, πασάρουν με κέφι το κείμενο στην πλατεία και, παρότι βασίζονται στις ευκολίες τους, αποδίδουν συνολικά αξιοπρεπώς, κάποιοι μάλιστα ξεχωρίζοντας (η Μαρία Φιλίππου ως η Κύπρια σύζυγος και η Μαίρη Σταυρακέλλη ως η γειτόνισσα Σιμόνη), τους χαρακτηριστικούς τύπους τους.

ΘΕΑΤΡΟ ΛΑΜΠΕΤΗ Λεωφ. Αλεξάνδρας 106, Αμπελόκηποι, 2106457086. Διάρκεια: 100΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Βάφ’ τα μαύρα

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 100 '

Ένα φέρετρο, γαμπροί, μοιραίες γυναίκες και περιουσίες για μοίρασμα σε μια κωμωδία που μας βάζει μέσα στην ελληνική οικογένεια

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Τι σχεδιάζει το Υπουργείο Πολιτισμού για το βιομηχανικό συγκρότημα της Πειραιώς 260;

Ολοκληρώθηκε η στρατηγική μελέτη για τη διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου του Βιομηχανικού Συγκροτήματος Ε.Β.Μ.Ε. Α.Ε. (πρώην Τσαούσογλου), επί της Πειραιώς 260.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
17/07/2024

Φεστιβάλ Αθηνών: Οκτώ παραστάσεις με ελληνική υπογραφή φιγουράρουν στην πλατφόρμα εξωστρέφειας "grape"

Η Greek Agora of Performance επιστρέφει για δεύτερη χρονιά για να παρουσιάσει ό,τι καλύτερο έχει να προσφέρει η σύγχρονη ελληνική δημιουργία του θεάτρου και του χορού.

Την ερχόμενη σεζόν υποδεχόμαστε το νέο Θέατρο Ψυρρή

Νέα προσθήκη αναμένεται στον θεατρικό χάρτη της Αθήνας με τη νέα χειμερινή σεζόν και η έναρξη θα γίνει με επιτυχημένη παράσταση-έκπληξη, που επιστρέφει ανανεωμένη ύστερα από χρόνια.

"Ζωρζ & Φρεντερίκ: Ποιητές του ονείρου": Το Ηρώδειο τον Οκτώβριο έχει αέρα Παρισιού

Για μία μόνο βραδιά, το ρωμαϊκό ωδείο υποδέχεται τη μουσικοθεατρική παράσταση, με τον Δημήτρη Λάλο και τη Μαριλίτα Λαμπροπούλου να υποδύονται τους φλογερά ερωτευμένους Φρεντερίκ Σοπέν και Ζωρζ Σαντ.

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.