Τhe curing room

3

Επτά Ρώσοι στρατιώτες κλεισμένοι σε ένα μπουντρούμι περιμένουν το τέλος ή τη σωτηρία... Μια αληθινή ιστορία πείνας, δίψας, τρέλας και κανιβαλισμού, σε μια παράσταση με αξιοπρόσεκτες ερμηνείες.

Τhe curing room

Επτά Ρώσοι στρατιώτες κλεισμένοι σε ένα μπουντρούμι περιμένουν το τέλος ή τη σωτηρία... Μια αληθινή ιστορία πείνας, δίψας, τρέλας και κανιβαλισμού, σε μια παράσταση με αξιοπρόσεκτες ερμηνείες.

Τhe curing room - εικόνα 1

Στην ωραία μετάφραση του Αντώνη Γαλέου, χωρίς ο λόγος να είναι επαναστατικός, αφήνει να φανεί το αντιπολεμικό πνεύμα του έργου. Ο συγγραφέας καταδικάζει τον πόλεμο και τις πρακτικές του και, έχοντας μια βαθύτερη ηθική και ιδεολογική σκέψη, χρησιμοποιεί ένα αληθινό γεγονός που συνέβη στην Πολωνία του 1944 ώστε να μιλήσει για τα ζωώδη ένστικτα του ανθρώπου μπροστά στην επιθυμία να μείνει ζωντανός. Πριν από την αποχώρηση των ναζιστικών στρατευμάτων από την Πολωνία μια ομάδα Ρώσων στρατιωτών πιάνεται σαν το ποντίκι στη φάκα.

Οι επτά άντρες που την αποτελούν κλειδώνονται γυμνοί, χωρίς φαγητό και νερό στο κελάρι ενός άδειου μοναστηριού. Μόνη τους ελπίδα ένα παράτολμο στρατιωτικό σχέδιο των συμπολεμιστών τους για την κατάληψη της πόλης, το οποίο όμως απομακρύνεται ως πιθανότητα όσο περνούν οι ημέρες. Τότε το μπουντρούμι μετατρέπεται με γρήγορους ρυθμούς σε αρένα και ο φόβος μαζί με τις ψυχολογικές διακυμάνσεις των ηρώων οδηγούν στη σαρκοβόρα εξέλιξη.

Τhe curing room - εικόνα 2

Αναμφίβολα είναι μια παράσταση για γερά στομάχια. Οι επτά στρατιώτες της ιστορίας παλεύουν σαν τους ναυαγούς της γαλλικής φρεγάτας «Μέδουσα» του 1816 με την πείνα, τη δίψα, την ανταρσία, την τρέλα και τον κανιβαλισμό. Μολονότι η παράσταση χρειαζόταν σημαντική πύκνωση ρυθμού και πιο δημιουργικές φωτιστικές λύσεις ώστε να ενισχυθεί η θεατρικότητα, η θερμή υποκριτική στάθμη των ερμηνευτών που παίζουν γυμνοί, από την αρχή μέχρι το τέλος της παράστασης, οδηγεί σε ένα θέαμα ιδανικά «εγκιβωτισμένο» στο άδειο σκηνικό.

Ο Ν. Γκέλια, ο Στ. Καλαϊτζής, ο Μ. Κανναβός, ο Π. Μπρατάκος, ο Θ. Πατριαρχέας, ο Β. Τσιγκριστάρης και ο Στ. Ψαρουδάκης εμμένουν κατά κύριο λόγο στο ήθος των ρόλων τους, επιλέγοντας μια ρεαλιστική υποκριτική γραμμή. Ο Δημήτρης Καρατζιάς παίζει σωστά­ με τις θερμοκρασίες, έχοντας ως σύμμαχο τόσο τις ερμηνείες όσο και την πρωτότυπη μουσική σύνθεση του Μάνου Αντωνιάδη, που υπογραμμίζει το φόβο και την απελπισία. Η παράσταση είναι δύσκολο να σας κάνει να ταυτιστείτε συναισθηματικά, σίγουρα όμως προκαλεί σκέψεις κι ερωτήματα για τον άνθρωπο και τα ένστικτά του.

VAULT Μελενίκου 26, Βοτανικός, 2130356472. Διάρκεια 100΄.

Περισσότερες πληροφορίες

The Curing Room

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 90 '

Βασισμένο σε αληθινά γεγονότα, μιλά για τα αποτρόπαια εγκλήματα των ναζιστικών στρατευμάτων απέναντι σε μια διμοιρία Σοβιετικών στρατιωτών στην Πολωνία το 1944

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
16/07/2024

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Το τάβλι" σκηνοθετεί ο Αλέξανδρος Ρήγας αυτό το καλοκαίρι

Το θεατρικό του Δημήτρη Κεχαΐδη θα παρουσιαστεί σε ανοιχτά θέατρα της Αττικής, με τον σκηνοθέτη και τον Αντώνη Κρόμπα στους ρόλους δύο λαμόγιων που παίζουν μια παρτίδα τάβλι με απρόβλεπτη εξέλιξη.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.