Lenz

2,5

Απόγνωση και νεύρωση, υπερβατικότητα και σασπένς στα άδυτα ενός άρρωστου μυαλού και σε μια ιδιόρρυθμη παράσταση, που θα ήθελε να είναι καθ’ όλα αντισυμβατική.

Lenz

Απόγνωση και νεύρωση, υπερβατικότητα και σασπένς στα άδυτα ενός άρρωστου μυαλού και σε μια ιδιόρρυθμη παράσταση, που θα ήθελε να είναι καθ’ όλα αντισυμβατική.

Lenz - εικόνα 1

«Ήδη. Κλαίει. Ήδη. Ο Λεντς. Κλαίει για το θάνατό μου. Για το θάνατό του. Ήδη. Κλαίει. Κλαίω. Για το θάνατό του. Για το θάνατο αυτού που έγραψε για το θάνατό του. Για το θάνατο αυτού που έγραψε για το θάνατο του Λεντς κλαίω». Η λογοτεχνία λυτρώνεται μέσα από τον εαυτό της. Κλαίει και... ο Γκέοργκ Μπίχνερ, διότι στην προσωπικότητα του Λεντς, σύγχρονου και φίλου του Γκαίτε, από τους εκπροσώπους της καλλιτεχνικής κίνησης Strum und Drang (Θύελλα και Ορμή), που εμφανίστηκε την περίοδο 1772-1776, αναγνωρίζει το alter ego του. Ταυτίζεται με τον Λεντς και ταυτόχρονα προσπαθεί να λυτρωθεί από την παραφροσύνη του πνευματικού αδερφού του, που νιώθει να κατοικεί μέσα του. Το 1835 γράφει την ημιτελή νουβέλα «Λεντς», ένα πραγματικό επεισόδιο από τη ζωή του ποιητή, όπως το έζησε και το κατέγραψε ο ιερωμένος Όμπερλιν αλλά και με τη συνδρομή γραπτών μαρτυριών του Γκαίτε.

Lenz - εικόνα 2

Μέσα από τη μοναχική πορεία του Λεντς στα βουνά της Αλσατίας­ καταγράφεται με εξπρεσιονιστικούς τόνους η ψυχική διαταραχή ενός ανθρώπου που πιστεύει ότι σε αυτόν τον κόσμο δεν υπάρχει θεός και καμία ελπίδα ανάπαυσης ακόμη και στο θάνατο. Ένα ποιητικό θραύσμα πρόζας, το κείμενο του Μπίχνερ φτάνει σε εμάς με ευθύτητα και ειλικρίνεια στο επίπεδο της σκηνικής αναπαράστασης αλλά και με μια περιττή περιγραφικότητα, ιδιαίτερα τις στιγμές που η Ηρώ Μπέζου ως αφηγήτρια-παρατηρήτρια επιχειρεί με το βλέμμα και το λόγο της μια επεξήγηση των ψυχολογικών αντιδράσεων του ήρωα.

Έχει ενδιαφέρον η ιδέα του σκηνοθέτη να ερμηνευτεί ο κεντρικός ρόλος από τρεις ηθοποιούς (Αντρέας Κοντόπουλος, Γιάννης Παπαδόπουλος, Μιχάλης Τιτόπουλος), η υλοποίησή της όμως καταλήγει σε άσκηση ύφους που αποσυντονίζει το κοινό από την παρακολούθηση της σκοτεινής διαδρομής προς το υποσυνείδητο. Πιο πειστική φωνή εκείνη της Σοφίας Κόκκαλη ως Όμπερλιν, φέρει την ηθική μιας συγκεκριμένης εποχής. Τι μας κέντρισε το ενδιαφέρον; Η πάλλουσα ενέργεια των ερμηνευτών κι εκείνες οι στιγμές που ακούγεται το κείμενο δυναμώνοντας την ένταση στον υπόκωφο θόρυβο του υπαρξιακού κενού που βιώνει ο Λεντς.

BIOS Πειραιώς 84, 2103425335. Διάρκεια: 90΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Lenz

  • Δραματοποιημένο Αφήγημα
  • Διάρκεια: 90 '

Το πρώτο νεωτερικό αφήγημα παρακολουθεί 20 ημέρες από τη ζωή του ποιητή Γιάκομπ Λεντς, σύγχρονου του Γκαίτε κι ενός από τους πρωτεργάτες του κινήματος «Θύελλα και Ορμή».

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
16/07/2024

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Το τάβλι" σκηνοθετεί ο Αλέξανδρος Ρήγας αυτό το καλοκαίρι

Το θεατρικό του Δημήτρη Κεχαΐδη θα παρουσιαστεί σε ανοιχτά θέατρα της Αττικής, με τον σκηνοθέτη και τον Αντώνη Κρόμπα στους ρόλους δύο λαμόγιων που παίζουν μια παρτίδα τάβλι με απρόβλεπτη εξέλιξη.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.