Όλα αυτά τα υπέροχα πράγματα

3,5

Εσείς για ποιους λόγους ζείτε; Θα σας κάνει να τους αναλογιστείτε αυτό το έργο- παυσίλυπο που ανεβαίνει σε μια διαδραστική παράσταση με τη χαρισματική Μελίνα Θεοχαρίδου και τους θεατές ως συμπρωταγωνιστές.

Όλα αυτά τα υπέροχα πράγματα

Εσείς για ποιους λόγους ζείτε; Θα σας κάνει να τους αναλογιστείτε αυτό το έργο- παυσίλυπο που ανεβαίνει σε μια διαδραστική παράσταση με τη χαρισματική Μελίνα Θεοχαρίδου και τους θεατές ως συμπρωταγωνιστές.

Όλα αυτά τα υπέροχα πράγματα - εικόνα 1

Δεν είναι (ακόμη ένας) μονόλογος το «Όλα αυτά τα υπέροχα πράγματα». Κι όμως παίζεται από έναν και μόνο ηθοποιό. Ούτε είναι (ακόμη μία) διαδραστική παράσταση, έστω κι αν οι θεατές συμμετέχουν ενεργά. Όλοι κάτι διαβάζουν δυνατά. Κάποιος δανείζει το πανωφόρι του, κάποιος άλλος βγάζει τις κάλτσες του και άλλοι πέντε υποδύονται έναν κανονικό χαρακτήρα. Καλή ώρα, η υποφαινόμενη βρέθηκε να παίζει μια καθηγήτρια. Κι εδώ θα παραδεχτώ πως η Μελίνα Θεοχαρίδου έχει τον τρόπο της –ανυπόκριτη ευγένεια, απροσποίητη απλοχεριά, μια σεβαστή αμεσότητα;– ώστε να μην αρνηθείς το κάλεσμά της έστω κι αν είσαι ο τελευταίος θεατής που θα ήθελε να ανεβεί στη σκηνή.

Είναι μια γλυκόπικρη εμπειρία­ η παρακολούθηση αυτής της παράστασης, μια συμμετοχική δράση ιδιαίτερης ευαισθησίας –απλοϊκή αλλά όχι απλουστευτική, παιγνιώδης αλλά όχι αφελής–, ικανή να φέρει νέο κοινό στο θέατρο. Επίσης είναι μια αρκετά καλή απάντηση στο πώς μιλάμε για κάτι εξαιρετικά σοβαρό όπως η αυτοκτονία δίχως να γινόμαστε διδακτικοί, βαρύθυμοι ή δακρύβρεχτοι. Διότι το όλο θέμα στρέφεται γύρω από τη λίστα που ξεκίνησε να γράφει μια 7χρονη όταν η μητέρα της έκανε απόπειρα αυτοκτονίας.

Η «δημοκρατική» γραφή των δύο Βρετανών δραματουργών, η υποδειγματική μετάφραση του Αντώνη Γαλέου, η χαριτωμένη προσαρμογή –στο φύλο, στην εθνικότητα και την προσωπικότητα της ηθοποιού– από τους Άρη Ασπρούλη και Ιόλη Ανδρεάδη καθώς και η σκηνοθεσία της τελευταίας δικαιώνουν αυτό το ευρηματικό κείμενο του 2013. Μόνο μία παρατήρηση: δεν χρειάζεται να ξεπερνάει τη μία ώρα. Όσο πιο ευσύνοπτο τόσο πιο... παυσίλυπο.

ΘΕΑΤΡΟ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΚΟΣΜΟΥ Αντισθένους 7 και Θαρύπου, Νέος Κόσμος, 2109212900. Διάρκεια: 80΄. Μέχρι 7/5.

Περισσότερες πληροφορίες

Όλα αυτά τα υπέροχα πράγματα

  • Μονόλογος
  • Διάρκεια: 75 '

Ένα «αντικαταθλιπτικό» έργο, που έκανε αίσθηση στην Αγγλία, ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Όταν η μητέρα της κάνει απόπειρα αυτοκτονίας, η 7χρονη ηρωίδα του μονολόγου ετοιμάζει μια λίστα με όλα τα υπέροχα πράγματα για τα οποία αξίζει να ζεις. Το κοινό συμμετέχει.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
16/07/2024

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Το τάβλι" σκηνοθετεί ο Αλέξανδρος Ρήγας αυτό το καλοκαίρι

Το θεατρικό του Δημήτρη Κεχαΐδη θα παρουσιαστεί σε ανοιχτά θέατρα της Αττικής, με τον σκηνοθέτη και τον Αντώνη Κρόμπα στους ρόλους δύο λαμόγιων που παίζουν μια παρτίδα τάβλι με απρόβλεπτη εξέλιξη.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.