Δεν πληρώνομαι, δεν πληρώνω

3

Ο αιρετικός και αυθεντικός κύριος Φο παραμένει ένας θεατρικός δυναμίτης που ευφραίνει και προβληματίζει. Ο Παντελής Δεντάκης αξιοποίησε επιτυχημένα το στοιχείο της φάρσας χωρίς να ευτελίζει το κομμάτι της κοινωνικοπολιτικής καταγγελίας.

Δεν πληρώνομαι, δεν πληρώνω

Ο αιρετικός και αυθεντικός κύριος Φο παραμένει ένας θεατρικός δυναμίτης που ευφραίνει και προβληματίζει. Ο Παντελής Δεντάκης αξιοποίησε επιτυχημένα το στοιχείο της φάρσας χωρίς να ευτελίζει το κομμάτι της κοινωνικοπολιτικής καταγγελίας.

Δεν πληρώνομαι, δεν πληρώνω - εικόνα 1

Το ταμείο είναι μείον και οι νοικοκυρές του Μιλάνου περνούν στην αντεπίθεση. Απελπισμένες από την ακρίβεια εισβάλλουν στο σουπερμάρκετ και αποφασίζουν να μοιραστούν τα αγαθά. Γεμίζουν τις σακούλες με ό,τι βρουν μπροστά τους, από ζαρζαβατικά και ρύζι μέχρι καναβουρόσπορους και σκυλοτροφές, που εν τέλει μέσα στο κλίμα ανέχειας καταλήγει να γίνει εκλεκτό έδεσμα ακόμα και για τους ανθρώπους. Για την απελπισμένη και επαναστατημένη Αντωνία (Κάτια Γέρου) είναι αυτονόητο ότι κάθε άνθρωπος έχει δικαίωμα στην αξιοπρεπή ζωή κι αυτό διεκδικεί, όμως αναγκάζεται να κρύψει τα «κλοπιμαία» από τον κομμουνιστή άντρα της, τον Τζοβάνι (Γιώργος Μακρής).

Το σπίτι του νομοταγούς προλετάριου συνδικαλιστή μετατρέπεται σε γιάφκα και από εκεί περνούν μια και καλά έγκυος (Ερατώ Πίσση), ο φτωχός σύζυγός της (Πέτρος Σπυρόπουλος), ένας αναρχικός κι ένας συστημικός αστυνομικός (και οι δυο ερμηνεύονται από τον Χρήστο Μαλάκη). Η αγριότητα του καπιταλισμού, η κατάχρηση εξουσίας και οι ιδεοληψίες με τις ευλογίες της εκκλησίας ελάχιστα άλλαξαν από το 1974, που γράφτηκε το «Δεν πληρώνω, δεν πληρώνω», μέσα στις συνθήκες της πρόσφατης οικονομικής κρίσης, όμως, το 2010, ο Φο ένιωσε την ανάγκη να επικαιροποιήσει την αντιεξουσιαστική σάτιρά του.

Δεν πληρώνομαι, δεν πληρώνω - εικόνα 2

Ο Παντελής Δεντάκης είδε το «Δεν πληρώνομαι, δεν πληρώνω» ως ένα μάθημα εκλαΐκευσης, αλλά όχι απλούστευσης, σύνθετων υπαρξιακών ή πολιτικών εννοιών. Το έργο άλλωστε (όπως και ο ίδιος ο Φο) «αγαπάει» τον επί σκηνής αυτοσχεδιασμό καθώς διαδραματίζεται σε ένα σύμπαν παλιάτσων και φτωχοδιάβολων. Η σκηνοθετική γραμμή τον ενθάρρυνε, όμως οι ηθοποιοί, με εξαίρεση τον Γιώργο Μακρή, ναι μεν έμειναν συνεπείς, αλλά δεν έδωσαν το κάτι παραπάνω, δεν ενεργοποίησαν το σώμα και τη βιρτουοζιτέ τους. Η παράσταση δεν αφήνει περιθώριο να μη συμμαχήσεις με τις ιδέες του Φο, που ξεσκεπάζει την ανθρώπινη αδυναμία και στηλιτεύει την κατάχρηση εξουσίας, το δογματισμό, τον παραλογισμό και τη βία με τον πιο έξυπνο τρόπο.

ΤΕΧΝΗΣ «ΚΑΡΟΛΟΣ ΚΟΥΝ» Φρυνίχου 14, Πλάκα, 2103222464. Διάρκεια 90΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Δεν πληρώνομαι, δεν πληρώνω

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 90 '

Χρησιμοποιώντας κωμικοτραγικά γεγονότα, πρόσωπα και καταστάσεις, η παράσταση χλευάζει τις πρακτικές της εξουσίας, την αγριότητα του καπιταλισμού αλλά και την εγκληματική συνέργεια της θρησκείας

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Τι σχεδιάζει το Υπουργείο Πολιτισμού για το βιομηχανικό συγκρότημα της Πειραιώς 260;

Ολοκληρώθηκε η στρατηγική μελέτη για τη διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου του Βιομηχανικού Συγκροτήματος Ε.Β.Μ.Ε. Α.Ε. (πρώην Τσαούσογλου), επί της Πειραιώς 260.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
17/07/2024

Φεστιβάλ Αθηνών: Οκτώ παραστάσεις με ελληνική υπογραφή φιγουράρουν στην πλατφόρμα εξωστρέφειας "grape"

Η Greek Agora of Performance επιστρέφει για δεύτερη χρονιά για να παρουσιάσει ό,τι καλύτερο έχει να προσφέρει η σύγχρονη ελληνική δημιουργία του θεάτρου και του χορού.

Την ερχόμενη σεζόν υποδεχόμαστε το νέο Θέατρο Ψυρρή

Νέα προσθήκη αναμένεται στον θεατρικό χάρτη της Αθήνας με τη νέα χειμερινή σεζόν και η έναρξη θα γίνει με επιτυχημένη παράσταση-έκπληξη, που επιστρέφει ανανεωμένη ύστερα από χρόνια.

"Ζωρζ & Φρεντερίκ: Ποιητές του ονείρου": Το Ηρώδειο τον Οκτώβριο έχει αέρα Παρισιού

Για μία μόνο βραδιά, το ρωμαϊκό ωδείο υποδέχεται τη μουσικοθεατρική παράσταση, με τον Δημήτρη Λάλο και τη Μαριλίτα Λαμπροπούλου να υποδύονται τους φλογερά ερωτευμένους Φρεντερίκ Σοπέν και Ζωρζ Σαντ.

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.