Πυγμαλίων - Ωραία μου κυρία

3,5

Oι Κώστας Κόκλας, Δήμητρα Ματσούκα, Μπέτυ Λιβανού, Παύλος Χαϊκάλης, Αντώνης Καφετζόπουλος υφίστανται μια μεθοδευμένη δοκιμασία μεταμόρφωσης. Η μεγάλη παραγωγή του Pantheon Theater είναι μια διασκεδαστική δραματική κομεντί, φιλική στο ευρύ κοινό, σε μια προσεγμένη και ζωντανή παράσταση με εντυπωσιακά κοστούμια.

Πυγμαλίων - Ωραία μου κυρία

Oι Κώστας Κόκλας, Δήμητρα Ματσούκα, Μπέτυ Λιβανού, Παύλος Χαϊκάλης, Αντώνης Καφετζόπουλος υφίστανται μια μεθοδευμένη δοκιμασία μεταμόρφωσης. Η μεγάλη παραγωγή του Pantheon Theater είναι μια διασκεδαστική δραματική κομεντί, φιλική στο ευρύ κοινό, σε μια προσεγμένη και ζωντανή παράσταση με εντυπωσιακά κοστούμια.

Πυγμαλίων - Ωραία μου κυρία - εικόνα 1

Από τον αρχαιοελληνικό­ μύθο του Πυγμαλίωνα­, του γλύπτη που ερωτεύτηκε το άγαλμά του, τη Γαλάτεια, εμπνεύστηκε ο Τζορτζ Μπέρναρντ Σo το θεατρικό έργο «Πυγμαλίων» (1912), γνωστό και ως «Ωραία μου κυρία» από το ομότιτλο μιούζικαλ του Τζορτζ Κιούκορ­ (1964), με την Όντρεϊ Χέμπορν και τον Ρεξ Χάρισον. Οπαδός της θεωρίας των φαβιανιστών, ανήσυχο και κριτικό πνεύμα, ο Σο εντόπισε στο μύθο τη δυναμική μιας ιστορίας αγάπης αλλά και αξίες όπως η προσωπική ευθύνη και η ελευθερία του πνεύματος και σχεδίασε ένα έξυπνο, γεμάτο ειρωνεία και ρεαλισμό έργο. στοιχεία που προκάλεσαν αντιδράσεις στην Αγγλία τη δεκαετία του 1910.

Ο καθηγητής Χίγκινς δοκιμάζει να μεταμορφώσει μια ανθοπώλισσα σε αληθινή αριστοκράτισσα και, για να το πετύχει, την οδηγεί σε μια «περιπέτεια». Σε σύντομο χρονικό διάστημα η Ελίζα απαρνιέται το παρελθόν, τον αυθορμητισμό της, τον τρόπο που σκέφτεται και μιλάει, τους φίλους και την οικογένειά της. Άλλωστε, αυτά που εξηγούν με σιγουριά τη σκηνική μακροζωία του έργου είναι ο δυναμισμός της κουρδισμένης πλοκής και το ραφινάτο χιού­μορ, χαρακτηριστικά που σεβάστηκε ο Αλέξανδρος Ρήγας. Στην προσεκτική κι εύληπτη σκηνοθεσία του επέλεξε να τονίσει το τρυφερό και το αστείο παρά το δραματικό και το συγκινητικό, ιδιαίτερα από τη στιγμή που η Ελίζα συνειδητοποιεί τη ματαιότητα του κοινωνικού ρόλου που έχει επωμιστεί αλλά και τη δική της αδυναμία απέναντι στον έρωτα.

Πυγμαλίων - Ωραία μου κυρία - εικόνα 2

«Η γυναίκα μοιάζει με τη θάλασσα. Σε παρασύρει με τα θέλγητρά της για να σε βάλει σε φουρτούνες», έχει πει ο Τζορτζ Μπέρναρντ Σο και η Ελίζα της Δήμητρας Ματσούκα κρατά το βλέμμα και καταφέρνει να διατηρήσει τη γοητεία του ρόλου με την εμφάνιση και το παίξιμό της. την κατάλληλη στιγμή η φινέτσα αντικαθιστά την γκροτέσκο τσαχπινιά με την οποία εισβάλλει στη σκηνή. Μια αληθινή ντάμα η Μπέτυ Λιβανού, με τη βελούδινη χροιά της φωνής, την υποδειγματική άρθρωση και τη δυναμική παρουσία της, φορώντας τα κομψά ρούχα που σχεδίασε ο Απόλλων Παπαθεοχάρης, προσέδωσε το γόητρο που αρμόζει στον ρόλο της κ. Χίγκινς κι έφερε στην παράσταση τον αριστοκρατικό αέρα των βρετανικών σαλονιών που εικονογραφείται χωρίς υπερβολές στο ωραίο σκηνικό του Μανόλη Παντελιδάκη.

Δίχως να υποβαθμίζω τη ρέουσα ερμηνεία του Κώστα Κόκλα ως καθηγητή Χίγκινς, ομολογώ ότι η έντονη βραχνάδα στη φωνή και η γρήγορη εκφορά του λόγου με δυσκόλεψε ακόμη και να τον καταλάβω, ενώ ορατή είναι και η έλλειψη ισορροπίας ανάμεσα στον μπρουτάλ τόνο και στο λεπτό ύφος ενός αριστοκράτη. Ο Παύλος Χαϊκάλης ποτίζει τον ρόλο του στρατηγού με τη χαρακτηριστική κωμική σπιρτάδα του και ο Αντώνης Καφετζόπουλος τον ρόλο του πατέρα με το αυτοσχεδιαστικό του ταμπεραμέντο. Η παράσταση είναι ιδανική για μια χορταστική θεατρική βραδιά με τις σκηνικές δυνατότητες που διαθέτει και τις καλές ερμηνείες όλων των ηθοποιών (Χριστίνα Θεοδωροπούλου, Ορέστης Τζιόβας, Ησαΐας Ματιάμπα, Περικλής Αλμπάνης, Γαλήνη Τσεβά, Θωμάς Παλιούρας, Ιάσονας Παπαματθαίου), οι οποίοι δικαιώνουν θεατρικά το εγχείρημα.

Pantheon Πειραιώς 166, Γκάζι, 2103471111. Διάρκεια 150΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Πυγμαλίων - Ωραία μου κυρία

  • Κομεντί
  • Διάρκεια: 150 '

Μια ρομαντική ιστορία για την προσπάθεια ενός διανοούμενου στο Λονδίνο των αρχών του 20ού αιώνα να μεταμορφώσει μια ανθοπώλισσα σε κυρία της υψηλής κοινωνίας χωρίς κανείς να υποψιάζεται τη λαϊκή καταγωγή της.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Την ερχόμενη σεζόν υποδεχόμαστε το νέο Θέατρο Ψυρρή

Νέα προσθήκη αναμένεται στον θεατρικό χάρτη της Αθήνας με τη νέα χειμερινή σεζόν και η έναρξη θα γίνει με επιτυχημένη παράσταση-έκπληξη, που επιστρέφει ανανεωμένη ύστερα από χρόνια.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
16/07/2024

"Ζωρζ & Φρεντερίκ: Ποιητές του ονείρου": Το Ηρώδειο τον Οκτώβριο έχει αέρα Παρισιού

Για μία μόνο βραδιά, το ρωμαϊκό ωδείο υποδέχεται τη μουσικοθεατρική παράσταση, με τον Δημήτρη Λάλο και τη Μαριλίτα Λαμπροπούλου να υποδύονται τους φλογερά ερωτευμένους Φρεντερίκ Σοπέν και Ζωρζ Σαντ.

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Το τάβλι" σκηνοθετεί ο Αλέξανδρος Ρήγας αυτό το καλοκαίρι

Το θεατρικό του Δημήτρη Κεχαΐδη θα παρουσιαστεί σε ανοιχτά θέατρα της Αττικής, με τον σκηνοθέτη και τον Αντώνη Κρόμπα στους ρόλους δύο λαμόγιων που παίζουν μια παρτίδα τάβλι με απρόβλεπτη εξέλιξη.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.