Ασκητική

Το βαθιά φιλοσοφικό κείμενο του Καζαντζάκη συναντά τις αξιοπρόσεκτες ερμηνείες της Κατερίνας Διδασκάλου και του Νικήτα Τσακίρογλου σε μια παράσταση όπου η μουσική και οι προβολές δίνουν επιπλέον πόντους.

Ασκητική

Το βαθιά φιλοσοφικό κείμενο του Καζαντζάκη συναντά τις αξιοπρόσεκτες ερμηνείες της Κατερίνας Διδασκάλου και του Νικήτα Τσακίρογλου σε μια παράσταση όπου η μουσική και οι προβολές δίνουν επιπλέον πόντους.

Ασκητική - εικόνα 1

«Μια δύναμη μέσα σου, ανώτερή σου, διαπερνάει συντρίβοντας το κορμί σου και το νου σου και φωνάζει: “Παίξε το τωρινό και το σίγουρο, παίξε το για το μελλούμενο κι αβέβαιο!”… Πώς μπορείς να φτάσεις στο σπλάχνο της άβυσσος και να την καρπίσεις; Αυτό δεν μπορεί να ειπωθεί, δεν μπορεί να στριμωχτεί σε λόγια, να υποταχτεί σε νόμους. καθένας έχει και τη λύτρωση τη δική του, απόλυτα ελεύτερος».
Σαν μύστες, έξι ηθοποιοί ξετυλίγουν το νήμα της σκέψης του Νίκου Καζαντζάκη έτσι όπως έχει αποτυπωθεί σ’ αυτό το σπουδαίο κείμενο που περιέχει την κοσμοθεωρία του και εκφράζει τον αέναο αγώνα του ανθρώπου να μετουσιωθεί η Ύλη σε Πνεύμα προκειμένου να αγγίξει την απόλυτη αίσθηση της ελευθερίας. To να προσαρμόσεις σκηνικά ένα λογοτεχνικό, φιλοσοφικό κείμενο, να δώσεις δηλαδή δραματική μορφή, αποδεσμευμένος από τη φιλολογική έρευνα, είναι δύσκολο όσο και τολμηρό. Στην ερευνητική προσέγγιση του σκηνοθέτη Πάνου Αγγελόπουλου λειτουργεί η ιδέα της δημιουργίας μικρών μονολόγων, γεγονός που επιτρέπει στο θεατή να ακούσει με ευκρίνεια επίμαχα σημεία του κειμένου και να γοητευτεί.

Πολύτιμοι σύμμαχοι σε αυτό είναι τα ηχητικά τοπία του Δημήτρη Παπαδημητρίου, που ακολουθούν τις διακυμάνσεις και τα νοήματα του λόγου, και τα βίντεο του Νίκου Μυλωνά με εικόνες που παραπέμπουν σε ντοκιμαντέρ του National Geographic. Η Κατερίνα Διδασκάλου –η πιο καθηλωτική παρουσία στη σκηνή– και ο Νικήτας Τσακίρογλου πιάνουν τον τόνο, το ρυθμό και το ύφος που απαιτεί η θεατρική απόδοση του κειμένου. οι νεότεροι όμως ηθοποιοί (Σοφία Κομηνέα, Δημήτρης Γρηγοριάδης, Λευτέρης Βλάχος, Mαρία Παπαφωτίου) σε πολλές σκηνές δεν καταφέρνουν να ξεφύγουν από το σκόπελο της απαγγελίας και να μετριάσουν την ένταση της φωνής τους, ενώ οι «χορευτικές» σκηνές της ομάδας του «Θεάτρου της Ημέρας» δείχνουν να βρίσκονται στο στάδιο study-in-progress. Από τις 20/2 την Κατερίνα Διδασκάλου αντικαθιστά η Θάλεια Αργυρίου.

«ΤΖΕΝΗ ΚΑΡΕΖΗ» Ακαδημίας 3, 2103636144

Περισσότερες πληροφορίες

Ασκητική

  • Δραματοποιημένη λογοτεχνία
  • Διάρκεια: 90 '

Ο αγώνας της ζωής και οι μάχες που δίνει ο άνθρωπος για να αντιμετωπίσει τη φθορά είναι κάποια από τα στοιχεία που αναδεικνύονται στη θεατρική μεταφορά του φιλοσοφικού κειμένου

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Tο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά συνεχίζει με επιτυχία το πολυθεματικό φεστιβάλ

Από τις 15 Ιουλίου έως τις 28 το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά γίνεται "αστείρευτη πηγή" θεατρικής τέχνης, μουσικής και χορού.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
17/07/2024

Φεστιβάλ Αθηνών: Τα "Σκυλιά" του Ανέστη Αζά έρχονται στην Πειραιώς 260

Μετά την περσινή "Δημοκρατία του μπακλαβά", ο σκηνοθέτης επανέρχεται με ένα πρωτότυπο κείμενο για το ευαίσθητο θέμα της κοινωνικής βίας, το οποίο συνυπογράφει με τον Γεράσιμο Μπέκα και τον Μιχάλη Πητίδη.

Τι σχεδιάζει το Υπουργείο Πολιτισμού για το βιομηχανικό συγκρότημα της Πειραιώς 260;

Ολοκληρώθηκε η στρατηγική μελέτη για τη διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου του Βιομηχανικού Συγκροτήματος Ε.Β.Μ.Ε. Α.Ε. (πρώην Τσαούσογλου), επί της Πειραιώς 260.

Φεστιβάλ Αθηνών: Οκτώ παραστάσεις με ελληνική υπογραφή φιγουράρουν στην πλατφόρμα εξωστρέφειας "grape"

Η Greek Agora of Performance επιστρέφει για δεύτερη χρονιά για να παρουσιάσει ό,τι καλύτερο έχει να προσφέρει η σύγχρονη ελληνική δημιουργία του θεάτρου και του χορού.

Την ερχόμενη σεζόν υποδεχόμαστε το νέο Θέατρο Ψυρρή

Νέα προσθήκη αναμένεται στον θεατρικό χάρτη της Αθήνας με τη νέα χειμερινή σεζόν και η έναρξη θα γίνει με επιτυχημένη παράσταση-έκπληξη, που επιστρέφει ανανεωμένη ύστερα από χρόνια.

"Ζωρζ & Φρεντερίκ: Ποιητές του ονείρου": Το Ηρώδειο τον Οκτώβριο έχει αέρα Παρισιού

Για μία μόνο βραδιά, το ρωμαϊκό ωδείο υποδέχεται τη μουσικοθεατρική παράσταση, με τον Δημήτρη Λάλο και τη Μαριλίτα Λαμπροπούλου να υποδύονται τους φλογερά ερωτευμένους Φρεντερίκ Σοπέν και Ζωρζ Σαντ.

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.