Μάνα θα πάω στο Hollywood

3,5

Σάτιρα γραμμένη εν θερμώ πάνω στην επικαιρότητα αλλά και πάνω στους ηθοποιούς του θιάσου, οι οποίοι γίνονται και οι κύριοι φορείς του γέλιου. Αδιαφιλονίκητος σταρ της βραδιάς, ο Θανάσης Αλευράς που δίνει ρεσιτάλ μιμικής ως Ζορμπάς, Πάολα, Οιδίποδας, σταρ του Bollywood αλλά και ως… ο εαυτός του.

Μάνα θα πάω στο Hollywood

Σάτιρα γραμμένη εν θερμώ πάνω στην επικαιρότητα αλλά και πάνω στους ηθοποιούς του θιάσου, οι οποίοι γίνονται και οι κύριοι φορείς του γέλιου. Αδιαφιλονίκητος σταρ της βραδιάς, ο Θανάσης Αλευράς που δίνει ρεσιτάλ μιμικής ως Ζορμπάς, Πάολα, Οιδίποδας, σταρ του Bollywood αλλά και ως… ο εαυτός του.

Μάνα θα πάω στο Hollywood - εικόνα 1

«Τι παράξενος που θα ήταν ο κόσμος μας αν όλοι είχαμε την ίδια αίσθηση του χιούμορ», παρατηρούσε ο Βρετανός φιλόσοφος Μπέρναρντ Ουίλιαμς. Δεν μπορώ, λοιπόν, να σας πω με σιγουριά ότι θα γελάσετε αβίαστα, όπως συνέβη σ’ εμένα. Μπορώ, όμως, να σας διαβεβαιώσω πως το νέο θεατρικό έργο της Δήμητρας Παπαδοπούλου είναι μια σάτιρα που δύσκολα ανεβαίνει ξανά από άλλο θίασο και σε άλλη χρονική περίσταση. Η εφήμερη αυτή ποιότητά του είναι και το πιο ενδιαφέρον στοιχείο του. Εξηγούμαι.

Γραμμένο εν θερμώ και πάνω στους συγκεκριμένους ηθοποιούς, τα ταλέντα και τις ιδιαιτερότητές τους, το «Μάνα θα πάω στο Hollywood» είναι μια επικαιρική σύλληψη που λειτουργεί με τον τρόπο της σάτιρας, τρέφεται, όπως και η επιθεώρηση, από τρέχοντα ζητήματα (κρίση, ανεργία, μεταναστευτικό, ρατσισμός, νεοφασισμός) και εκμαιεύει το γέλιο από την απόλυτη ενεργοποίηση των ηθοποιών απέναντι στους ρόλους/τύπους που υποδύονται. Με προεξάρχοντα τον Θανάση Αλευρά, σχεδόν όλος ο θίασος, βασισμένος πάντα στο κείμενο, θεατροποιεί τον εαυτό του. Ο Αλευράς παρουσιάζεται ως ηθοποιός-κάτοχος βραβείου «Κάρολος Κουν» (όπως συμβαίνει), η Κωνσταντίνα Μιχαήλ ως φιλόλογος που έγινε ηθοποιός (όπως όντως ισχύει), ο Ζερόμ Καλουτά ως Αφρικανός (όπως είναι), η βετεράνος Ελένη Ροδά σαν μια ζωντανή αναφορά στην εικόνα της ως λαϊκής αοιδού και «αριστερής φωνής» των ’60s κ.ο.κ.

Κωδικοποιώντας, δηλαδή, τα βιογραφικά χαρακτηριστικά του και καταθέτοντας στη σκηνή το υποκριτικό του οπλοστάσιο, κάθε μέλος του θιάσου δίνει το ρεσιτάλ του, έστω κι αν τη μερίδα του λέοντος, από γραφής, έχει ο μέγας μίμος Αλευράς και οι ασύγκριτες μεταμορφώσεις του. Όλος, όμως, ο θίασος παίζει με ομοψυχία, κέφι, επικοινωνιακό γκελ και μια αυθεντικότητα που δύσκολα σε αφήνει αδιάφορο – ειδική μνεία αξίζει στον Αντώνη Κρόμπα για την τυπολογία του ρατσιστή με την κτηνώδη δύναμη και την ογκώδη άγνοια. Εξίσου πετυχημένες είναι, όμως, και οι ερμηνείες στα βίντεο, με πιο χαρακτηριστική την Παπαδοπούλου να παραδίδει tutorial αγγλικής γλώσσας.

Μάνα θα πάω στο Hollywood - εικόνα 2

Μια συρραφή από σκετς δομημένων αυτοσχεδιασμών φαρσικού και σατιρικού ύφους είναι αυτό το έργο – τα νούμερα αυτά άλλοτε λειτουργούν σε απόλυτο βαθμό κι άλλοτε πλατειάζουν. Ως μοναδική δραματουργική ραχοκοκαλιά εμφανίζεται ένα ανεκδοτολογικής υφής εύρημα: ιδού τι γίνεται όταν σε ένα διαμέρισμα της οδού Φυλής, στην Αθήνα του 2016, συναντιούνται δύο άνεργοι και άφραγκοι ηθοποιοί, μια παλιά ματρόνα της περιοχής, ένας χρυσαυγίτης, ένας Αφρικανός μετανάστης και τρεις αποπροσανατολισμένοι νεαροί.

Η Παπαδοπούλου καταθέτει μια εύστοχη κοινωνιολογική παρατήρηση όσον αφορά το «τι ζούμε» και στηλιτεύει νεοελληνικά ήθη, παθογένειες, ιδεολογήματα και στερεότυπα. Με μια σειρά, όμως, από ιδεολογικές κωλοτούμπες, ειδικά στις τελευταίες σκηνές, μοιάζει, εν τέλει, να ενστερνίζεται το ίδιο το εθνικοπατριωτικό λαϊκίστικο πρόσχωμα το οποίο προηγουμένως γελοιοποιεί – ενίοτε δε ευφυώς. Συμπρωταγωνιστούν οι Πέτρος Γεωργοπάλης, Στράτος Λύκος, Παναγιώτης Αλεξανδράκης.

ΙΛΙΣΙΑ Παπαδιαμαντοπούλου 4, Ιλίσια, 2107223010. Διάρκεια: 130΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Μάνα θα πάω στο Hollywood

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 120 '

Δύο άνεργοι ηθοποιοί, που μηχανεύονται τα πάντα ώστε να καταφέρουν να φτάσουν στο Χόλιγουντ, δεν διστάζουν να μετατρέψουν το διαμέρισμά τους σε οίκο ανοχής.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Ζωρζ & Φρεντερίκ: Ποιητές του ονείρου": Το Ηρώδειο τον Οκτώβριο έχει αέρα Παρισιού

Για μία μόνο βραδιά, το ρωμαϊκό ωδείο υποδέχεται τη μουσικοθεατρική παράσταση, με τον Δημήτρη Λάλο και τη Μαριλίτα Λαμπροπούλου να υποδύονται τους φλογερά ερωτευμένους Φρεντερίκ Σοπέν και Ζωρζ Σαντ.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
16/07/2024

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Το τάβλι" σκηνοθετεί ο Αλέξανδρος Ρήγας αυτό το καλοκαίρι

Το θεατρικό του Δημήτρη Κεχαΐδη θα παρουσιαστεί σε ανοιχτά θέατρα της Αττικής, με τον σκηνοθέτη και τον Αντώνη Κρόμπα στους ρόλους δύο λαμόγιων που παίζουν μια παρτίδα τάβλι με απρόβλεπτη εξέλιξη.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.