Ο μπαμπάς

2

Ο Φασουλής ερμηνεύει έναν πατέρα με Αλτσχάιμερ και η Μαρίνα Ασλάνογλου την –αντιμέτωπη με το δίλημμα «τι θα κάνω με τον μπαμπά;»– κόρη σε αυτό το βραβευμένο γαλλικό μελόδραμα, το οποίο κάποιους συγκινεί και κάποιους άλλους εκνευρίζει.

Ο μπαμπάς

Ο Φασουλής ερμηνεύει έναν πατέρα με Αλτσχάιμερ και η Μαρίνα Ασλάνογλου την –αντιμέτωπη με το δίλημμα «τι θα κάνω με τον μπαμπά;»– κόρη σε αυτό το βραβευμένο γαλλικό μελόδραμα, το οποίο κάποιους συγκινεί και κάποιους άλλους εκνευρίζει.

Ο μπαμπάς - εικόνα 1

Δυσκολεύομαι να συναισθανθώ τη θριαμβευτική πορεία του έργου «Ο μπαμπάς» («La pere», 2012). Έλαβε το βραβείο Moliere ως το καλύτερο γαλλόφωνο έργο της χρονιάς, απέσπασε διθυραμβικές κριτικές στο Παρίσι και το Λονδίνο, έγινε ταινία… Προσωπικά, αντί για μια εμπνευσμένη δραματική κομεντί, στην προσεγμένα αδιάφορη παράσταση του Στ. Φασουλή, ήρθα αντιμέτωπη με ένα συμβατικό νεο-αστικό μελόδραμα, συνταγογραφημένο για να προκαλέσει συγκινήσεις, δίχως πλοκή, αληθινό αίσθημα ή, έστω, βαθιά αίσθηση του θέματος, με σκηνές-κλισέ και φράσεις-κορόνες συναισθηματικού εκβιασμού (όπως το «νιώθω σα να ’χω χάσει όλα μου τα φύλλα»). Η ιδιαιτερότητά του –παρακολουθούμε τα πάντα μέσα από τη διαλείπουσα μνήμη ενός ανοϊκού– δεν μοιάζει εδώ θεατρικά πρόσφορη.

Ο μπαμπάς - εικόνα 2

Το πρόβλημα που θίγει ο «Μπαμπάς» –η άνοια, και δη το Αλτσχάιμερ–, είναι ένα από τα σκληρά τιμήματα που επιφυλάσσουν τα γηρατειά. Τόσο το σινεμά όσο και το θέατρο ασχολούνται ολοένα συχνότερα με τα οντολογικά ζητήματα που εγείρει η νόσος. Μόνο που, στην περίπτωση του Φλ. Ζελέρ, η οντολογία πάει περίπατο και η πραγματικότητα της νόσου αποκαλύπτεται πολύ πιο αντισυμβατική από τη θεατρική μετεγγραφή της. Ο Φασουλής σκηνοθετεί το έργο μονόχορδα, υπερθεματίζοντας νατουραλιστικά το τραγικό και υποφωτίζοντας το κωμικό, χάνοντας όμως τις ενδιαφέρουσες «ενδιάμεσες» ζώνες.
Είδε πιθανότατα στο ρόλο του πατέρα την ευκαιρία για ένα προσωπικό tour-de-force. και, πράγματι, ως μπαμπάς, είναι συμπαθής, χαριτωμένος, ενίοτε δραματικά ενδιαφέρων. Η Μ. Ασλάνογλου έχει σχεδιάσει με σταθερότητα αλλά και κάποια ακαμψία τη φιγούρα της μπλοκαρισμένης συναισθηματικά ενοχικής κόρης. Η υπόλοιπη διανομή δεν αφήνει κάποια έντονη εντύπωση – το ίδιο ισχύει και για τα ογκώδη σκηνικά (Μ. Παντελιδάκης) και τα δίχως χαρακτήρα κοστούμια (Ντ. Βαχλιώτη).

«ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΧΟΡΝ» Αμερικής 10, Κολωνάκι, 2103612500. Διάρκεια: 70΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Ο μπαμπάς

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 90 '

Τραγική οικογενειακή φάρσα με πρωταγωνιστή έναν πατέρα, ο οποίος καλείται να ζήσει με τη κόρη του και το σύντροφό της. Η αγάπη είναι δεδομένη, η συγκατοίκηση όμως αποδεικνύεται μια δοκιμασία για όλους

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Tο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά συνεχίζει με επιτυχία το πολυθεματικό φεστιβάλ

Από τις 15 Ιουλίου έως τις 28 το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά γίνεται "αστείρευτη πηγή" θεατρικής τέχνης, μουσικής και χορού.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
17/07/2024

Φεστιβάλ Αθηνών: Τα "Σκυλιά" του Ανέστη Αζά έρχονται στην Πειραιώς 260

Μετά την περσινή "Δημοκρατία του μπακλαβά", ο σκηνοθέτης επανέρχεται με ένα πρωτότυπο κείμενο για το ευαίσθητο θέμα της κοινωνικής βίας, το οποίο συνυπογράφει με τον Γεράσιμο Μπέκα και τον Μιχάλη Πητίδη.

Τι σχεδιάζει το Υπουργείο Πολιτισμού για το βιομηχανικό συγκρότημα της Πειραιώς 260;

Ολοκληρώθηκε η στρατηγική μελέτη για τη διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου του Βιομηχανικού Συγκροτήματος Ε.Β.Μ.Ε. Α.Ε. (πρώην Τσαούσογλου), επί της Πειραιώς 260.

Φεστιβάλ Αθηνών: Οκτώ παραστάσεις με ελληνική υπογραφή φιγουράρουν στην πλατφόρμα εξωστρέφειας "grape"

Η Greek Agora of Performance επιστρέφει για δεύτερη χρονιά για να παρουσιάσει ό,τι καλύτερο έχει να προσφέρει η σύγχρονη ελληνική δημιουργία του θεάτρου και του χορού.

Την ερχόμενη σεζόν υποδεχόμαστε το νέο Θέατρο Ψυρρή

Νέα προσθήκη αναμένεται στον θεατρικό χάρτη της Αθήνας με τη νέα χειμερινή σεζόν και η έναρξη θα γίνει με επιτυχημένη παράσταση-έκπληξη, που επιστρέφει ανανεωμένη ύστερα από χρόνια.

"Ζωρζ & Φρεντερίκ: Ποιητές του ονείρου": Το Ηρώδειο τον Οκτώβριο έχει αέρα Παρισιού

Για μία μόνο βραδιά, το ρωμαϊκό ωδείο υποδέχεται τη μουσικοθεατρική παράσταση, με τον Δημήτρη Λάλο και τη Μαριλίτα Λαμπροπούλου να υποδύονται τους φλογερά ερωτευμένους Φρεντερίκ Σοπέν και Ζωρζ Σαντ.

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.