Το δάνειο

3

Μια δραματική κομεντί, εμπνευσμένη από τη χρηματοπιστωτική αλλά και την υπαρξιακή κρίση, στοιχειοθετείται γύρω από μια φαεινή (και δη σεξουαλικού περιεχομένου) ιδέα.

Το δάνειο

Μια δραματική κομεντί, εμπνευσμένη από τη χρηματοπιστωτική αλλά και την υπαρξιακή κρίση, στοιχειοθετείται γύρω από μια φαεινή (και δη σεξουαλικού περιεχομένου) ιδέα.

Το δάνειο - εικόνα 1

«Αν φτάνω σε αυτό το σημείο, είναι γιατί με αναγκάζει η διεθνής συγκυρία»: έτσι δικαιολογείται ο Αντόνιο (Γιάννης Σαρακατσάνης), ο επίδοξος Δον Ζουάν των τραπεζών, ο Καζανόβας των δανειοληπτών ή ο «παλιοψυχάκιας του κερατά», όπως τον κατονομάζει ο τραπεζίτης (Μιχάλης Οικονόμου) που γίνεται θύμα του εξωφρενικού εκβιασμού του: «Αν δεν μου δώσεις δάνειο, θα πηδήξω τη γυναίκα σου». Όπως οι ήρωες του έργου του, έτσι κι ο Καταλανός δραματουργός Τζόρντι Γκαλθεράν (γενν. 1964) εκμεταλλεύεται τους «τελευταίους σπασμούς του νεοκαπιταλιστικού συστήματος» για να κάνει μια πικρόχολη θεατρική χειρονομία με τη μορφή της δραματικής κομεντί.

Με την ίδια λογική, στο έργο που τον έκανε διάσημο, τη «Μέθοδο Γκρόνχολμ» (2003), ο Γκαλθεράν είχε εκμεταλλευτεί τις πρακτικές Ιεράς Εξέτασης που ισχύουν στην αγορά εργασίας. Όπως όμως εκείνο παράπεμπε εξίσου στο «Κεκλεισμένων των θυρών» του Σαρτρ όσο και σε σενάριο δευτεροκλασάτης κοινωνικής τηλεταινίας, έτσι και το «Δάνειο» (2013) αμφιταλαντεύεται ανάμεσα στην ευφάνταστη κομεντί και σε μονόπρακτο που προέκυψε βάσει μιας φαεινής ιδέας από κάποιο εργαστήρι δημιουργικής γραφής ερασιτεχνών. Η βασική δραματουργική συνθήκη γεννά προσδοκίες που δεν ευοδώνονται: το έργο εξελίσσεται γραμμικά, με ανατροπές οριακά προβλέψιμες. Υπάρχουν, ωστόσο, διασκεδαστικές στιχομυθίες, ενδιαφέρουσες επιμέρους κλιμακώσεις και, κυρίως, η απόδειξη πως η χρηματοπιστωτική κρίση γεννά το δικό της –προσχηματικό μεν, κωμικό δε– θέατρο.

Προσεγμένη κι εύρυθμη είναι η παράσταση στο Θέατρο του Νέου Κόσμου, με τους δύο ηθοποιούς να αναζητούν τη χρυσή τομή ανάμεσα στη νατουραλιστική και στη σουρεαλιστική αποτύπωση των πορτρέτων του τραπεζίτη και του δανειολήπτη. Ο Γιάννης Σαρακατσάνης, στον αβανταδόρικο ρόλο του δεύτερου, κερδίζει τις εντυπώσεις, ειδικά στα πνευματώδη τραγουδιστικά ιντερμέδια του Φοίβου Δεληβοριά.

ΘΕΑΤΡΟ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΚΟΣΜΟΥ Αντισθένους 7 & Θαρύπου, 2109212900. Διάρκεια: 80΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Το δάνειο

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 80 '

Αντιμετωπίζοντας την κρίση με χιούμορ: ένας απελπισμένος άντρας, για να πάρει δάνειο, απειλεί τον τραπεζίτη ότι έχει τον τρόπο να αποπλανήσει τη γυναίκα του.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Τι σχεδιάζει το Υπουργείο Πολιτισμού για το βιομηχανικό συγκρότημα της Πειραιώς 260;

Ολοκληρώθηκε η στρατηγική μελέτη για τη διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου του Βιομηχανικού Συγκροτήματος Ε.Β.Μ.Ε. Α.Ε. (πρώην Τσαούσογλου), επί της Πειραιώς 260.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
17/07/2024

Φεστιβάλ Αθηνών: Οκτώ παραστάσεις με ελληνική υπογραφή φιγουράρουν στην πλατφόρμα εξωστρέφειας "grape"

Η Greek Agora of Performance επιστρέφει για δεύτερη χρονιά για να παρουσιάσει ό,τι καλύτερο έχει να προσφέρει η σύγχρονη ελληνική δημιουργία του θεάτρου και του χορού.

Την ερχόμενη σεζόν υποδεχόμαστε το νέο Θέατρο Ψυρρή

Νέα προσθήκη αναμένεται στον θεατρικό χάρτη της Αθήνας με τη νέα χειμερινή σεζόν και η έναρξη θα γίνει με επιτυχημένη παράσταση-έκπληξη, που επιστρέφει ανανεωμένη ύστερα από χρόνια.

"Ζωρζ & Φρεντερίκ: Ποιητές του ονείρου": Το Ηρώδειο τον Οκτώβριο έχει αέρα Παρισιού

Για μία μόνο βραδιά, το ρωμαϊκό ωδείο υποδέχεται τη μουσικοθεατρική παράσταση, με τον Δημήτρη Λάλο και τη Μαριλίτα Λαμπροπούλου να υποδύονται τους φλογερά ερωτευμένους Φρεντερίκ Σοπέν και Ζωρζ Σαντ.

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.