Εκκλησιάζουσες

1

Η ασάφεια των προθέσεων, η μορφική και υποκριτική ανομοιογένεια, η σύγχυση των υφών και των νοημάτων και οι επιδερμικές ερμηνείες είναι από τα πιο τρανταχτά μειονεκτήματα αυτής της παράστασης.

Εκκλησιάζουσες

Η ασάφεια των προθέσεων, η μορφική και υποκριτική ανομοιογένεια, η σύγχυση των υφών και των νοημάτων και οι επιδερμικές ερμηνείες είναι από τα πιο τρανταχτά μειονεκτήματα αυτής της παράστασης.

Εκκλησιάζουσες - εικόνα 1

Φτυστή με ένα σύγχρονο, προβεβλημένο και αμφιλεγόμενο πολιτικό πρόσωπο η Πραξαγόρα, σαν φιγουρίνια από περιοδικό του ’50 ο Χορός, με μια μπάντα να παίζει τα περιπαικτικά εμβατήρια του Κωστή Μαραβέγια και με την εκλεπτυσμένη μετάφραση του Μίνου Βολανάκη να επιδέχεται κάμποσες «ενέσεις» αντι-λόγιας μπαλαφάρας: περιγράφω εδώ εν συντομία το συγκεχυμένο ύφος της παράστασης του Γιάννη Μπέζου.

Εκκλησιάζουσες - εικόνα 2

Με περιβολή αλά Ζωή Κωνσταντοπούλου, ο ίδιος ο σκηνοθέτης­-διασκευαστής ερμηνεύει σχεδόν ασάλευτος, με βλοσυρό ύφος και δίχως ιδιαίτερο οίστρο την Πραξαγόρα – αρκετά παράταιρη υποκριτική επιλογή για μια ηρωίδα που ευαγγελίζεται την κοινοκτημοσύνη αγαθών κι ερωτικών συντρόφων. Εξίσου προβληματική είναι η ενδυματολογική επιλογή. Για ποιο λόγο να παραπέμπει σε εκείνη της πρώην ΠτΒ από την τελετή ορκωμοσίας της προηγούμενης κυβέρνησης; Πρόκειται άραγε για ένα σύνθετο­ πολιτικό σχόλιο; Όπως δηλαδή η επανάσταση της Πραξαγόρας συναντά εμπόδια, έτσι και ο δρόμος της σημερινής Αριστεράς δεν είναι στρωμένος με ροδοπέταλα; Γρίφος! Ή μήπως πρόκειται απλώς για μια ηχηρή μεταμφίεση, προορισμένη να συζητηθεί εν είδει διαφημιστικού τρικ;

Εκκλησιάζουσες - εικόνα 3

Εξίσου αναίτια είναι και η vintage αμφίεση του Χορού, με τις Αθηναίες να θυμίζουν μοντέλα της δεκαετίας του ’50 (νοσταλγία κι επίκληση αθωότητας; Σχόλιο για τη μεταπολεμική κατάσταση; Αναφορά στις τότε φεμινίστριες; Άγνωσται αι βουλαί του σκηνοθέτη). Ο δε Χορός παλινωδεί ερμηνευτικά και κινησιολογικά ανάμεσα σε κάτι που θα μπορούσε να τιτλοφορείται «Παρωδώντας το “Mad Men”» ή «Η Barbie σε cocktail party». Πολύ άδικο για τα δεκατέσσερα αυτά δροσερά, καλλίφωνα κορίτσια να ακολουθούν την υποκριτική «γραμμή» του τσιρίγματος και της πόζας. Άχαρα στέκουν στο βάθος τα σπιτάκια-αντίσκηνα­ των Αθηναίων (σκηνικά-κοστούμια­: Γιώργος Γαβαλάς).

Κάπου στο πλάι μια μπάντα παίζει τις ευφρόσυνες συνθέσεις του Κωστή Μαραβέγια – μια αυτόνομη και πολύ ενδιαφέρουσα παράσταση από μόνη της αυτή! Τα μέλη της μπάντας μπαινοβγαίνουν ενίοτε στη δράση. ζορισμένος είναι όμως ο τρόπος με τον οποίο εντάσσονται στο σχήμα της παράστασης και ασαφής η σχέση του μουσικού ύφους με όλα τα άλλα που συμβαίνουν επί σκηνής. ­Νέοι ηθοποιοί όπως οι Παναγιώτης Κατσώλης, Γιωργής Τσουρής, Πάνος Βλάχος και Δανάη Σκιάδη παίζουν παλιακά, φωναχτά και κραυγαλέα, με επιτηδευμένη ορμή και κοινότοπα καμώματα, υπερ-παίζοντας ή ακόμη και υπερ-σεξουαλικοποιώντας τις σκηνές τους σαν να ήταν νούμερα κακής επιθεώρησης. Ο Γιάννης Ζουγανέλης διασώζεται ως κωμική περσόνα μόνο και μόνο επειδή, αντί να παίξει τον Βλέπυρο, «παίζει» τον εαυτό του.

Εκκλησιάζουσες - εικόνα 4

Η παράσταση του Γιάννη Μπέζου­, σε παραγωγή του Εθνικού Θεάτρου, έχει ευφρόσυνη διάθεση και προδιαγραφές θεάματος αναψυκτηρίου. Κι ενώ η έναρξή της σε προϊδεάζει –κυρίως χάρη στη δυναμική της μουσικής και του νεανικού θιάσου– για μια πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση, η παράσταση παραπαίει τελικά μεταξύ φαρσοκωμωδίας κι επιθεωρησιακών νούμερων σχεδιασμένων εκ του προχείρου, με μια σχεδόν αδιόρατη εσάνς από Αριστοφάνη. Η ποιητική μελαγχολία του αρχαίου κωμωδιογράφου αφανίζεται, η υπόθεση του έργου του φαντάζει προσχηματική και το χιούμορ του ανάλογο με εκείνο των αμφιβόλου ποιότητας τηλεοπτικών σόου.

Η παράσταση περιοδεύει στα ­θέατρα των δήμων της Αττικής.

Περισσότερες πληροφορίες

Εκκλησιάζουσες

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 100 '

Οι Αθηναίες, μεταμφιεσμένες σε άντρες, εισέρχονται κρυφά στην Εκκλησία του Δήμου και αναλαμβάνουν την εξουσία

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Αισχύλεια 2024: Ανακοινώθηκε το φετινό πρόγραμμα που θα μας οδηγήσει στην Ελευσίνα

49 χρόνια συμπληρώνει φέτος ο θεσμός που διοργανώνει ο Δήμος Ελευσίνας και το πρόγραμμά του περιλαμβάνει από "Πλούτο", "Ικέτιδες" και "Ηρακλή Μαινόμενο" μέχρι Ελεονώρα Ζουγανέλη, Usurum και Χαΐνηδες, δύο φετινές ταινίες που συζητήθηκαν και πολλά ακόμη.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
18/07/2024

Μάριο Μπανούσι: "Το "Taverna Miresia" αποτελείται από χώμα, μνήμη και ωραίους συνεργάτες"

Διαβάστε τη συζήτηση που είχαμε πέρσι με τον 26χρονο καλλιτέχνη που έχει ταράξει τα νερά της θεατρικής Αθήνας, με αφορμή τη δουλειά που επιστρέφει στο φεστιβάλ Αθηνών.

Η "Καραϊσκάκενα" και η Σοφία Καψούρου βραβεύονται στην Έφεσο

Για δεύτερη φορά η ηθοποιός και συγγραφέας επιστρέφει με μια ακόμη διεθνή διάκριση στις βαλίτσες της από την 17η Συνάντηση Τουρκικών Θεάτρων, με αφορμή τον μονόλογο "Καραϊσκάκενα, o Θρύλος" σε δικό της κείμενο, σκηνοθεσία του Δημήτρη Καρατζιά και μουσική του Μάνου Αντωνιάδη.

Η "Μήδεια" παρουσιάζεται στο γυμνάσιο όπου ο Αριστοτέλης δίδαξε τον Μέγα Αλέξανδρο

Όλα τα χορικά της τραγωδίας του Ευριπίδη ενώνονται από τον σκηνοθέτη Θοδωρή Γκόνη σε μια παράσταση που εγκαινιάζει την έναρξη της έρευνας στο αρχαίο γυμνάσιο της Μίεζας.

Τι θα δούμε τις επόμενες μέρες στο Θέατρο Βράχων "Μελίνα Μερκούρη"

Το φεστιβάλ στη σκιά των Βράχων παρουσιάζει 4 παραστάσεις στα τέλη Ιουλίου που δημιουργούν ερωτήματα και "εκπαιδεύουν" το κοινό. Φεστιβάλ στη σκιά των βράχων: Αρχαίες τραγωδίες αλλιώς και κλασικά θεατρικά έργα

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.

"Lemon" και "Όμορφη πόλη μαγική": Δύο θεατρικές παραστάσεις σε ιδιαίτερους χώρους

Μία παράσταση που περιοδεύει στα πιο απίθανα μέρη αλλά και ένα νέο έργο με τις μελωδίες του Μίκη Θεοδωράκη φιλοξενούνται αυτήν την εβδομάδα σε δύο μοναδικές τοποθεσίες.