Τι είδαμε τελικά τη σεζόν 2023-24;

Νέες πρεμιέρες αναμένονται καθ’ όλη τη διάρκεια του Μαΐου, παρ’ όλα αυτά, καθώς την Κυριακή των Βαΐων κατέβασαν αυλαία οι περισσότερες παραστάσεις του χειμώνα, ο εθιμοτυπικός απολογισμός της σεζόν προσφέρει μια καλή εικόνα της.

απολογισμός σεζόν 2324

Σημαντικά έργα, ασφαλείς επιλογές, ερμηνευτικά στοιχήματα και κάποια ρίσκα: κάπως έτσι θα μπορούσε να συνοψιστεί επιγραμματικά η σεζόν. Και φέτος είδαμε κάποιες (πολύ) καλές παραστάσεις, αξιοσημείωτες σκηνοθετικές προτάσεις και εξαιρετικές ερμηνείες, όμως η σεζόν που τελειώνει αφήνει μια επίγευση απουσίας σπουδαίων στιγμών –αναμενόμενα μάλλον, καθώς είναι αδύνατο οι άνθρωποι του θεάτρου να επανεφευρίσκουν συνεχώς τους εαυτούς τους, ειδικά εφόσον οι θεατρική παραγωγή επιμένει να τρέχει με ασθματικές ταχύτητες. Τη φετινή σεζόν κυριάρχησαν τα μεγάλα έργα, κάτι που κρύβει ίσως την επιθυμία αναμέτρησης με κείμενα που κουβαλούν το κύρος μιας υπογραφής. Τόσα ανεβάσματα Τσέχοφ, Σαίξπηρ, αμερικανικής δραματουργίας, Λόρκα, Ντοστογιέφσκι, όπως και κλασικής λογοτεχνίας ("Συρανό", "Μαντάμ Μποβαρί", αλλά και Ξενόπουλος με "Το μυστικό της Κοντέσσας Βαλέραινας") μαρτυρούν με μια πρώτη ανάγνωση την καταφυγή σε γνώριμες –και ελκυστικές– στο κοινό επιλογές, αντί του ενδεχόμενου ρίσκου με πρωτόπαιχτα ή άγνωστα έργα.

Βασιλιάς Ληρ Εθνικό Θέατρο
Karol Jarek©
Ο Γ. Χουβαρδάς σκηνοθέτησε τον "Βασιλιά Ληρ" με "πειραγμένη" ματιά

Έτσι φτάσαμε να μετράμε σε μία σεζόν τρεις διαφορετικούς "Πλατόνοφ" (από τη Δανάη Σπηλιώτη, τον Νίκο Καμτσή και τον Άντολφ Σαπίρο) και ισάριθμους "Γλάρους" (από τον Δημήτρη Καραντζά, τον Αλέξανδρο Διαμαντή και –σε επανάληψη– του Σάββα Στρούμπου), δύο διαφορετικές εκδοχές του σαιξπηρικού "Βασιλιά Ληρ", από τον Στάθη Λιβαθινό και τον Γιάννη Χουβαρδά, καθώς και μία "Δωδέκατη νύχτα" από τον Γιάννη Κακλέα. Επίσης, Στρίντμπεργκ από τη Γεωργία Μαυραγάνη ("Ονειρόδραμα"), Ντοστογιέφσκι από τον Δημήτρη Τάρλοου ("Έγκλημα και τιμωρία"), Λόρκα πάλι από τον Τάρλοου ("Περλιμπλίν και Μπελίσα") αλλά και από τη Μαρία Πρωτόπαππα και τον Αλέξανδρο Κοέν ("Το σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα"), καθώς και Αμερικανούς "μοντέρνους κλασικούς": Άρθουρ Μίλερ από τον Γιώργο Νανούρη ("Ο θάνατος του εμποράκου"), Τενεσί Ουίλιαμς από τη Λίλλυ Μελεμέ ("Ξαφνικά πέρσι το καλοκαίρι") και Έντουαρντ Άλμπι από τον Μπομπ Ουίλσον ("Τρεις ψηλές γυναίκες").

Γλάρος Καραντζάς
Γκέλυ Καλαμπάκα©
Ένας από τους τρεις "Γλάρους" της σεζόν, στην πολύ καλή πρόταση του Δ. Καραντζά

Βέβαια, εκτός του ότι δεν πρέπει να αγνοείται ο παράγοντας της ερμηνευτικής και σκηνοθετικής πρόκλησης που θέτει η σπουδαία δραματουργία, έχει ενδιαφέρον το γεγονός ότι αρκετά από αυτά τα "σίγουρα" έργα τοποθετήθηκαν σε ένα νέο πλαίσιο και μετατράπηκαν σε ακόμη πιο ιδιαίτερα στοιχήματα. Για παράδειγμα, η Μαυραγάνη επέλεξε ένα από τα δυσκολότερα έργα του Στρίντμπεργκ και τόλμησε μια χειροποίητη παράσταση αφηγηματικού θεάτρου, ο Τάρλοου σκηνοθέτησε το έργο-ογκόλιθος του Ντοστογιέφσκι όχι στην πρωτότυπη μορφή του αλλά ξαναγραμμένο από τον Θανάση Τριαρίδη, ο Λιβαθινός ανέθεσε το ρόλο του Ληρ στην Μπέττυ Αρβανίτη και η Μαρία Πρωτόπαππα αυτόν της Μπερνάρντα Άλμπα στον Χρήστο Στέργιογλου. Μάλιστα, η κατάργηση της αντιστοιχίας μεταξύ του φύλου των ρόλων και του φύλου των ηθοποιών χαρακτήρισε σε κάποιο βαθμό τη σεζόν, όπως είχαμε παρατηρήσει ήδη από την έναρξή της. Έτσι απολαύσαμε κι άλλα σκηνικά εγχειρήματα βασισμένα στην υποκριτική ευελιξία και στη ρευστότητα των φύλων, ανάμεσα στα οποία την πρόταση του Γιάννη Καλαβριανού, που ανέθεσε σε έξι ερμηνεύτριες τους δεκαέξι ρόλους διαφορετικού φύλου και ηλικιών του έργου του Μπεναβέντε "Τα κατασκευασμένα συμφέροντα".

Ο θάνατος του εμποράκου
Κατερίνα Τσατσάνη ©
Μίλερ και "Θάνατο του εμποράκου" σκηνοθέτησε ο Γ. Νανούρης

Η παράσταση του Καλαβριανού αποδεικνύεται ενδεικτική και μιας ακόμη τάσης της σεζόν: της επιστροφής της κωμωδίας, που χρησιμοποιήθηκε κυρίως ως πεδίο δοκιμών ύφους παρά ιδεολογικής ερμηνείας. Κάποιοι από τους σημαντικότερους σκηνοθέτες μας κατέφυγαν φέτος στο κωμικό είδος, και μάλιστα αντλώντας έργα από την ιστορία του θεάτρου: ο Βασίλης Παπαβασιλείου επέλεξε Κάρλο Γκολντόνι ("Ιμπρεσάριος από τη Σμύρνη") και Λαμπίς ("Οι δύο χέστηδες") και ο Θωμάς Μοσχόπουλος Θόρντον Ουάιλντερ ("Η προξενήτρα"), ενώ δοκιμές στην αισθητική της κωμωδίας επιχείρησαν και εκπρόσωποι της νεότερης γενιάς, είτε με αυτούσια σατιρικά κείμενα, όπως ο "Κροκόδειλος" του Ντοστογιέφσκι από τα χέρια του Ορέστη και του Δημήτρη Σταυρόπουλου, είτε παίζοντας δημιουργικά με την κλασική λογοτεχνία, όπως ο Γ. Νανούρης πάνω στον "Συρανό" του Ροστάν, είτε παραλλάσσοντας –μέχρι τρολαρίσματος– τη δραματουργία του Πίντερ, όπως έκαναν ο Πάνος Παπαδόπουλος και η Κλέλια Ανδριολάτου με τον "Εραστή".

Το σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα
Μαριλένα Αναστασιάδου©
Κατάργηση της αντιστοιχίας του φύλου ρόλου & ηθοποιού είδαμε, μεταξύ άλλων, στο "Σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα" από τη Μαρία Πρωτόπαππα

Το στοίχημα της παρουσίασης σύγχρονων έργων με επίκαιρους προβληματισμούς, των περισσότερων σε πανελλήνια πρώτη, πήραν πάνω τους η Κατερίνα Ευαγγελάτου με το "The doctor" του Ρόμπερτ Άικ (που έθεσε πολλά ζητήματα του σύγχρονου δημόσιου διαλόγου αλλά και το ζήτημα των έμφυλων ταυτοτήτων στη διανομή των ρόλων), ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος με τη σύγχρονη "Γέρμα" του Σάιμον Στόουν, ο Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος με το συγκινητικό έργο του Ουαζντί Μουαουάντ για την αραβοϊσραηλινή σύγκρουση "Όλοι εμείς πουλιά", ο Μάνος Καρατζογιάννης με το σχολιαστικό της μικροαστικής υποκρισίας "Bella figura" της Γιασμίνα Ρεζά, ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης με το έργο-αποτύπωση της σύγχρονης Αμερικής "The humans" του Στίβεν Κάραμ, η Τατιάνα Λύγαρη με τις "Κρυμμένες" συζύγους διάσημων ανδρών από τις Ισραηλίτισσες Γιοσέφα Έβεν-Σόσαν και Ντάλια Σίμκο.

The Doctor
Vasia Anagnostopoulou©
"The doctor": Ένα από τα πιο συζητημένα νέα έργα της σεζόν

Ο Γιώργος Κουτλής ανέβασε την ιδιαίτερης γραφής μαύρη κωμωδία του Μάριους φον Μάγιενμπουργκ "Ο άσχημος", που σχολιάζει τη μάστιγα της εξωτερικής εικόνας, ενώ η Αικατερίνη Παπαγεωργίου το συγκλονιστικό αντιπολεμικό δράμα του Ματέι Βίζνιεκ, "Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα". Πολύ ωραία ξένα έργα, αν και όχι σύγχρονα αλλά με τη διαχρονική ισχύ μιας παραβολής, είδαμε σε πολύ ενδιαφέροντα ανεβάσματα: "Καρδιά του σκύλου" του Μπουλγκάκοφ από την Έφη Μπίρμπα και "Ο Ρόζενκραντζ και ο Γκίλντενστερν είναι νεκροί" του Τομ Στόπαρντ από τον Λιβαθινό.

Δύο χέστηδες
Ελευθερία Νικολαίδου
"Οι δύο χέστηδες", μία από τις δύο κωμωδίες που σκηνοθέτησε ο Βασίλης Παπαβασιλείου

Σε επίπεδο θεματικής, υπήρξε μεγάλο ενδιαφέρον για τους έμφυλους ρόλους και την έμφυλη βία, ειδικά σε ερευνητικές δουλειές και δουλειές νεότερων καλλιτεχνών. Εδώ συγκαταλέγονται παραστάσεις διαφορετικού σκηνικού ύφους, όπως η παράσταση-ντοκουμέντο για τις γυναικοκτονίες "Pietà" της Μάρθας Μπουζιούρη, το "Πιο όμορφο σώμα που έχει βρεθεί ποτέ σε αυτό το μέρος" του Ζουζέπ Μαρία Μιρό από τη Ζωή Ξανθοπούλου, ο "Καταποντισμός" του Βασίλη Βηλαρά, ο μονόλογος "Όταν μεγαλώσω, θα γίνω η Νάνα Μούσχουρη" του Νταβίντ Λελαί-Ελό από τον Ελισσαίο Βλάχο, η "Τζέιν" της Κατερίνας Μαυρογεώργη, ένα φεμινιστικό σχόλιο εμπνευσμένο από τη Σαρλότ Μπροντέ και την "Τζέιν Έιρ", το "Οθέλλος/Πορνογραφία", μια διασκευή της σαιξπηρικής τραγωδίας από τον Γιάννη Λεοντάρη πάνω στις γυναικοκτονίες, η βασισμένη σε πραγματική ιστορία "Κακούργα πεθερά" της Νεφέλης Μαϊστράλη, σε σκηνοθεσία του Θανάση Ζερίτη.

Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα
Ελίνα Γιουνανλή©
Το  αντιπολεμικό δράμα του Βίζνιεκ σε μια εξαίσια σκηνοθετική στιγμή της Αικ. Παπαγεωργίου

H βεντάλια των κοινωνικοπολιτικών θεματικών άνοιξε στις παραστάσεις "Το σπίτι" του Δημήτρη Καραντζά, "Romáland" των Ανέστη Αζά-Πρόδρομου Τσινικόρη για τους Ρομά, "ΤΑΝΚ/Όλη νύχτα εδώ" του Μάνου Βαβαδάκη για το Πολυτεχνείο και "Τα μαγικά βουνά" των Δημήτρη Αγαρτζίδη-Δέσποινας Αναστάσογλου για το θέατρο των ανταρτών του ΕΛΑΣ. Επίσης, στο προσκήνιο βγήκαν οι προβληματισμοί της γενιάς των millennials μέσα από μια σειρά παραστάσεων που υπέγραψαν οι Κατερίνα Γιαννοπούλου ("Generation lost"), Γιάννης Παναγόπουλος ("Καύσωνας"), Βάσια Ατταριάν ("Nostalgia generation", σε επανάληψη), Γιάννης Αποσκίτης ("Μαύρη μαγεία"), Χρύσα Κολοκούρη ("Δε μιλένιαλς"). 

ΤΑΝΚ / Όλη Νύχτα Εδώ
Φώτης Σκουρλέτης©
"ΤΑΝΚ/Όλη νύχτα εδώ": η μοναδική παράσταση της σεζόν που εμπνεύστηκε από τα 50 χρόνια του Πολυτεχνείου

Ανησυχίες εξέφρασαν μια σειρά από νέα και πρωτοπαρουσιαζόμενα ελληνικά έργα: ο Άρης Μπινιάρης έγραψε τον δικό του "Προμηθέα", ανοίγοντας τον αισχυλικό μύθο σε ένα δυστοπικό παρόν/μέλλον, το "Αράφ" του Γιάννη Τσίρου μετουσίωσε το προσφυγικό ζήτημα σε μια παραβολική ιστορία ζωοφιλίας, ο "Στέλιος Κασόνγκο" του Γιώργου Χατζηνικολάου έστρεψε την προσοχή στην αφροελληνική κοινότητα και σε φαινόμενα ρατσισμού, το "Φακντ-απ" του Τάσου Ιορδανίδη μίλησε για την εφηβεία και τις ψυχικές ασθένειες, ενώ η "Τζούλια" του ίδιου πρότεινε μια σύγχρονη μεταγραφή του –ταξικού και υπαρξιακού– δράματος του Στρίντμπεργκ. Με ελαφρύτερο ύφος αλλά δραματικό υπόβαθρο, ο Άκης Δήμου μίλησε για σύγχρονα γυναικεία αδιέξοδα στο "Συνέβη στο Μonterey" και η Ζέτη Φίτσιου συνέθεσε ένα κωμικό "Μίξερ" με τις ελληνικές παθογένειες. Δίπλα τους, απέδειξε την αντοχή του, είκοσι χρόνια μετά τη συγγραφή του, το "Γάλα" του Βασίλη Κατσικονούρη για τις περιπέτειες μιας επαναπατρισμένης οικογένειας από την Τιφλίδα.

Προμηθέας Άρης Μπινιάρης
Μαρίζα Καψαμπέλη©
Ο Άρης Μπινιάρης έγραψε τον δικό του "Προμηθέα"

Εμφανής αυτήν τη σεζόν ήταν και μια νέα θεματική γύρω από το τρίπτυχο "γήρας-ασθένεια-θάνατος" μέσα από ελληνικές και ξένες, νέες και μη δραματουργίες: έργα για την άνοια ("Ο πατέρας" του Φλοριάν Ζελέρ από την Ελένη Σκότη, "Αγάπη" από την Ελένη Ευθυμίου, "Χόρεψέ με, πατέρα" της Κατερίνας Αντωνιάδου από τον Γιώργο Αρμένη), το πρωτότυπο εγχείρημα "Ευαγγελισμός το μιούζικαλ" των Άγγελου Τριανταφύλλου-Δημήτρη Σταυρόπουλου, που έριξαν ένα λοξό βλέμμα στη μάχη θανάτου και ζωής, όπως και αυτό του Ηλία Κουνέλα, "Θα έχει τα μάτια σου", καθώς και δραματικές κομεντί για την τρίτη ηλικία ("Τα τελευταία φεγγάρια" του Φούριο Μπορντόν από τη Ρέινα Εσκενάζυ, "Κάθε Πέμπτη κύριε Γκριν" του Τζεφ Μπάρον από τον Κώστα Γάκη).

Ο πατέρας Σκότη
Πάτροκλος Σκαφίδας©
"Ο πατέρας": Το συγκινητικό έργο για την άνοια σκηνοθέτησε η Ελένη Σκότη

Ήταν επίσης μια σεζόν με διεθνές στίγμα, τόσο χάρη στους δύο ξένους σκηνοθέτες (Ουίλσον και Σαπίρο) που καθοδήγησαν Έλληνες ηθοποιούς στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, όσο και στις ξένες μετακλήσεις της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση, όπου είδαμε Τίλντα Σουίντον ("Ενσαρκώνοντας τον Παζολίνι"), Σάιμον ΜακΜπέρνι & Complicité ("Οδήγησε το αλέτρι σου πάνω από τα οστά των νεκρών") και Τιάγκο Ροντρίγκες ("Η Καταρίνα και η ομορφιά να σκοτώνεις φασίστες"). Η μουσική τάση υποχώρησε συγκριτικά με τις προηγούμενες σεζόν, όπως και αυτή των διασκευών κινηματογραφικών ταινιών, που εκπροσωπήθηκε πάντως με τις παραστάσεις "Underground" από τον Νικίτα Μιλιβόγεβιτς, "Ο ταλαντούχος κύριος Ρίπλεϊ" από τον Πέτρο Ζούλια και "Σαλό 120 μέρες στα Σόδομα" από τον Άρη Μπινιάρη: μια αξιοσημείωτη στιγμή της Εναλλακτικής Σκηνής της Λυρικής, που κορυφώθηκε με τον "Αποτυχημένο" του Τόμας Μπέρνχαρντ σκηνοθετημένο από τον Έκτορα Λυγίζο.

​Τρεις ψηλές γυναίκες Ρόμπερτ Ουίλσον
©Julian Mommert
Σκηνοθετική μαεστρία και ερμηνείες αιχμής στις "Τρεις ψηλές γυναίκες" από τον Ουίλσον στο ΔΘΠ

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Ο άσχημος

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 85 '

Ο Λέττε είναι άσχημος. Πολύ άσχημος. Αλλά δεν το ξέρει. Όταν, εξαιτίας προβλημάτων στη δουλειά του, όλοι γύρω του αναγκάζονται να του εξομολογηθούν την απερίγραπτη έκταση της ασχήμιας του, αποφασίζει να πάρει δραστικά μέτρα. Να αλλάξει πρόσωπο. Η εγχείρηση πηγαίνει υπερβολικά καλά και πλέον το ανείπωτα όμορφο πρόσωπό του, θα γίνει το διαβατήριό του για μια νέα ζωή - μια ζωή γεμάτη γυναίκες, δόξα, λεφτά... Όταν όμως το πρόσωπό του γίνεται προϊόν προς πώληση, τα πράγματα θα πάρουν μια πραγματικά άσχημη τροπή. Μια σαρδόνια σκοτεινή κωμωδία του ανατρεπτικού δημιουργού της Σαουμπίνε που καυτηριάζει τη σύγχρονη ναρκισσιστική κοινωνία, με τέσσερις ηθοποιούς να ερμηνεύουν οκτώ ρόλους.

Φακντ-απ

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 90 '

Σκηνικός χώρος: μια κλινική αντιμετώπισης ψυχικών νοσημάτων κάπου στο δυτικό κόσμο. Ρόλοι: δύο εκπρόσωποι της γενιάς Ζ, ένα κορίτσι κι ένα αγόρι. Εκείνος είχε όνειρο να γίνει σκηνοθέτης. Εκείνη τραγουδίστρια. Τελικά, η ζωή τα έφερε έτσι και είναι «φακντ απ». Από την άλλη «η ζωή είναι ωραία», όπως έχει πει κι ο Ρομπέρτο Μπενίνι. Δύο νέοι που προσπαθούν να ακουστούν σε έναν κόσμο που δεν τους ακούει. Στην προσπάθεια τους θα φτιάξουν μία δική τους πραγματικότητα. Για το τώρα και για το μετά. Για να γιατρέψουν αυτά που τους πονάνε. Ψάχνουν έναν κοινό κώδικα. Εκείνος πιο αποφασισμένος. Εκείνη, επιφυλακτική. Ή μήπως συμβαίνει το αντίστροφο; Αμαρτίες γονέων παιδεύουσι τέκνα και οι κραυγές τους παλεύουν να δημιουργήσουν το νόημα της νέας ζωής που προσπαθούν να φτιάξουν.

Θα έχει τα μάτια σου

  • Σκηνική Σύνθεση
  • Διάρκεια: 90 '

Σε αυτήν την υπαρξιακή κωμωδία του Ηλία Κουνέλα, ένας ηθοποιός επισκέπτεται μια ασθενή τελικού σταδίου, δίνοντας της παραστάσεις κατά παραγγελία, γύρω από το κρεβάτι της, ώσπου σε κάποια παράσταση η ασθενής παίρνει τα ηνία και δοκιμάζει τις υποκριτικές της δυνατότητες. Η παράσταση μεγεθύνει το απόθεμα της ζωής μπροστά στο πρόβλημα του θανάτου κι αποστρατεύει μ’ έναν ευφάνταστο τρόπο την επίκληση στην ανάγκη της επιβίωσης που τόσο αδυσώπητα μας έχει καταβάλει τα τελευταία χρόνια. Το “Θα έχει τα μάτια σου” αποτελεί μια ξεχωριστή εμπειρία σε ελάχιστη σκηνική επιφάνεια, απευθυνόμενη κάθε φορά σε 20 θεατές.

Περλιμπλίν και Μπελίσα

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 60 '

Ο μεσόκοπος Περλιμπλίν (όνομα που προσιδιάζει στους ερωτοχτυπημένους γέρους της ισπανικής λαϊκής φάρσας του 18ου) πείθεται να παντρευτεί τη νεαρή γειτόνισσά του, για να μη μείνει μόνος κι αβοήθητος στα γεράματα· η Μπελίσα πείθεται να παντρευτεί τον πλούσιο γείτονά της για να γίνει πιο ποθητή από τους άλλους άντρες χάρη στην ομορφιά που θα της χαρίσουν τα πλούτη του. Όμως, λαχταρώντας έναν έρωτα της ηλικίας της, γοητεύεται από τον μυστηριώδη ξένο που κρύβεται τις νύχτες στον κήπο και της γράφει φλογερές επιστολές. Ο Περλιμπλίν δεν αντέχει να ζει χωρίς την αγάπη της Μπελίσα και σκοτώνει τον ανώνυμο εραστή, ενώ η Μπελίσα ανακαλύπτει την αλήθεια χάνοντας διαμιάς σύζυγο και ερωμένο…

Τζούλια

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 100 '

Σ’ ένα ιστορικό θέατρο της Πατησίων, Μάρτιος 2024. Σε λίγες μέρες έχει πρεμιέρα ο «Άμλετ». Το θέατρο έχει μετατραπεί σε εργοτάξιο. Γίνονται ηλεκτρολογικές και κατασκευαστικές σκηνογραφικές εργασίες. Σκόνη και μπερδεμένα καλώδια παντού. Η σκηνογράφος,ο ηλεκτρολόγος και η υπεύθυνη του θεάτρου, ανάμεσά τους. Μετά από λίγο καταφθάνει η θιασάρχις, σκηνοθέτις και πρωταγωνίστρια (στο ρόλο του Άμλετ) της παράστασης. Απόψε θα έπρεπε να βρίσκεται στην τιμητική βραδιά για τον πατέρα της. Κι όμως, θα είναι στο θέατρο. Στο θέατρο που της ανήκει. Που ανήκει, τέλος πάντων, εδώ και χρόνια στην οικογένεια της. Η πάλη των κοινωνικών τάξεων - οι ομοιότητες και οι διαφορές τους-, το αδηφάγο πρόσωπο των μέσων μαζικής ενημέρωσης, η έννοια της φιλίας, η τοξικότητα των ανθρώπινων εξαρτητικών σχέσεων, ο κοινωνικός ρατσισμός, η χρήση ουσιών, η προδοσία, ο έρωτας στη διάσταση του πόθου, η δυσκολία του ανθρώπου να αγαπήσει, η βαθιά του ανάγκη να αγαπηθεί, το ανικανοποίητο του είδους μας, όλα τα θέματα περιπλέκονται σε αυτό το έργο που βασίζεται στη «Δεσποινίδα Τζούλια» του Άουγκουστ Στρίντμπεργκ.

Το πιο όμορφο σώμα που έχει βρεθεί ποτέ σε αυτό το μέρος

  • Μονόλογος
  • Διάρκεια: 100 '

Ένας έφηβος, το πιο όμορφο αγόρι σε όλη την αγροτική περιοχή της Καταλονίας, βρίσκεται νεκρός στη μέση του πουθενά. Με αφορμή αυτό το γεγονός, ξεδιπλώνεται η παθογένεια της κλειστής κοινωνίας μιας επαρχιακής πόλης στην οποία δε συμβαίνει ποτέ τίποτα. Παιδεραστία, ομοφοβία, ένοχα μυστικά, καταπιεσμένες ζωές κι ένα τραγούδι που ξυπνά τις πιο εφιαλτικές αναμνήσεις. Όσα δε λέγονται, οδηγούν στον αφανισμό των ηρώων, πραγματικό και υπαρξιακό. Ζωντανοί-νεκροί βυθισμένοι στους πόθους και στα ένστικτά τους, εγκλωβισμένοι στον καθωσπρεπισμό και σε στερεοτυπικές κατασκευές. Αλήθεια, πόσο συνένοχοι είμαστε όταν μένουμε απλοί θεατές αυτής της ανθρωποφαγίας; Ο Αργύρης Ξάφης ερμηνεύει τον πολυπρόσωπο μονόλογο σαν μία εξορκιστική τελετουργία, εμβαθύνοντας στο τραγικό γεγονός της δολοφονίας του έφηβου αγοριού. Οι χαρακτήρες που υποδύεται παλεύουν με τις δικές τους επιθυμίες, αλλά και εκείνες που τους επιβάλλονται από τις καταπιεστικές κοινωνικές δομές μίας φαινομενικά δεμένης κοινότητας.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.

ΓΡΑΦΕΙ: ΤΩΝΙΑ ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ
15/07/2024

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου πηγαίνει περιοδεία

Μάθετε σε ποιους σταθμούς θα παρουσιαστεί η τριλογία του Αισχύλου μετά την παρουσίασή της στο κατάμεστο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου (από όπου μπορείτε να δείτε εντός φωτογραφίες).

Οι παραγωγές της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση ταξιδεύουν σε όλον τον κόσμο

Η βρετανική εφημερίδα The Stage πλέκει το εγκώμιο της Στέγης που προωθεί και στηρίζει την εξακτίνωση της σύγχρονης ελληνικής δημιουργίας του θεάτρου και του χορού στην Ευρώπη - κι όχι μόνο.

Θεσσαλικό Θέατρο: Ο Ορέστης Τάτσης νέος καλλιτεχνικός διευθυντής

Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου.

Το αφιέρωμα "60 Χρόνια Εουτζένιο Μπάρμπα – Odin Teatret" έρχεται σε Φάμπρικα και Ρεκτιφιέ

Η σημαντική φυσιογνωμία του παγκόσμιου θεάτρου Εουτζένιο Μπάρμπα έρχεται στην Αθήνα τον Σεπτέμβριο για μία σειρά καλλιτεχνικών και εκπαιδευτικών δράσεων οργανωμένων από την ομάδα τέχνης Fabrica Athens.

Τη θεατρική παράσταση "Οδυσσέας" υποδέχεται το Μικρό Γκλόρια τον Οκτώβριο

Μια παράσταση που εμπνέεται από αληθινή ιστορία και έχει θέμα τη νόσο Αλτσχάιμερ έρχεται τη νέα σεζόν, με πρωταγωνιστή τον Τάσο Παλαντζίδη.

Φεστιβάλ Αθηνών: Στην Παλαιά Βουλή έρχεται η παράσταση "Ετυμολογίες"

Ρένη Πιττακή και Αγγελική Παπούλια πρωταγωνιστούν στο νέο έργο του Ευθύμη Φιλίππου σε ένα κτίριο-ορόσημο της ελληνικής ιστορίας.