Μιχάλη Πανάδη, πόσο "Alien" αισθάνεσαι;

Ο νέος ηθοποιός και σκηνοθέτης μιλά στο “α” με αφορμή το «The aliens» της Άνι Μπέικερ, το βιτριολικό έργο της βραβευμένης με Πούλιτζερ συγγραφέα για τα στερεότυπα και τον σύγχρονο δυτικό άνθρωπο, που σκηνοθετεί και ερμηνεύει στη σκηνή του Από Μηχανής Θεάτρου μαζί με τους Γιάννη Βασιλώττο και Αναστάση Γεωργούλα.

The aliens Μιχάλης Πανάδης Εβίτα Σκουρλέτη©

Αριστούχος της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου με πολυδιάστατη πορεία τόσο ως ηθοποιός όσο και ως σκηνοθέτης, υποψήφιος για το βραβείο "Δημήτρης Χορν” το 2019, ο Μιχάλης Πανάδης μιλά στο "α” με αφορμή το "The aliens" της Άνι Μπέικερ, που παίζεται στο Από Μηχανής Θέατρο. Ένα έργο που το ερωτεύτηκε και τον έβαλε ξανά στο δρόμο της σκηνοθεσίας, ενώ μοιράζεται παράλληλα και τη σκηνή με τους Γιάννη Βασιλώττο και Αναστάση Γεωργούλα. Με βιτριολική διάθεση η βραβευμένη με Πούλιτζερ νέα φωνή του αμερικανικού θεάτρου (που γνώρισε όταν συμμετείχε στην παράσταση του έργου της "Φλικ”, σε σκηνοθεσία του Βασίλη Μαυρογεωργίου) βάζει τα στερεότυπα και τον σύγχρονο δυτικό άνθρωπο στο μικροσκόπιο, με πρωταγωνιστές τρεις εκπροσώπους της γενιάς των τριάντα που παλεύουν με την εσωστρέφεια, την απομόνωση και τη βαθιά ανάγκη τους για συντροφικότητα.

Από πού σε ξέρω;
Αν με ξέρεις, θα με ξέρεις από κάποια από τις παραστάσεις ("Προμηθέας Δεσμώτης” σε σκηνοθεσία του Βασίλη Μαυρογεωργίου, "Θυέστης” του Σενέκα, σε σκηνοθεσία του Θάνου Παπακωνσταντίνου, "Μισάνθρωπος” του Μολιέρου με την υπογραφή της Άντζελας Μπρούσκου, "Marivaudage” της Μάρθας Φριντζήλα) ή τις σειρές που έχω παίξει (Λόγω Τιμής - 20 Χρόνια Μετά). Αν είσαι πολύ θεατρόφιλος/θεατρόφιλη/θεατρόφιλο, ίσως και από κάποια παράσταση που έχω σκηνοθετήσει ("Σταγόνες πάνω σε καυτές πέτρες” του Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ, "Festen” των Τόμας Βίντερμπεργκ, Μόγκενς Ρούκοφ, Μπο Χρ. Χάνσεν).

Πού αλλού σε βρίσκω;
Αν δεν είμαστε φίλοι, δε με βρίσκεις εύκολα κάπου αλλού πέρα από το σπίτι μου ή το χώρο που δουλεύω. Σε επαγγελματικό επίπεδο πέρα από τα "The aliens", παίζω για δεύτερη χρονιά στη σειρά του Alpha "Ο Παράδεισος των Κυριών", όπου ερμηνεύω το ρόλο του Πασχάλη Μπενετάτου.

Πες μου κάτι για το θέατρο.
Το θέατρο είναι κάτι σαν τη θρησκεία. Μπορεί να σε φέρει σε επαφή με συμπαντικές αλήθειες, μπορεί να σε παρηγορήσει ή ακόμα και να σε γιατρέψει, μπορεί να σε κάνει να καταλάβεις τη θέση σου στον κόσμο και να νοηματοδοτήσει την ύπαρξή σου αλλά ταυτόχρονα ανάλογα με τη χρήση και την πρόθεση της πίστης, μπορεί και να σε καταστρέψει ολοσχερώς. 

​​​​Μιχάλης Πανάδης Παράδεισος των Κυριών
"Ο Παράδεισος των Κυριών"

Ηθοποιός για σένα σημαίνει…
Αυτός που όταν τελειώνει μια παράσταση, ο θεατής λέει "αυτός που έκανε τον Τάδε ήταν καταπληκτικός" και όχι "ο Τάδε ήταν καταπληκτικός στο ρόλο του".  

Σκηνοθέτης για σένα σημαίνει…
Κάτι σαν τον μαέστρο μιας ορχήστρας σε συνδυασμό με το μάγο ενός τσίρκου. 

Το μικρόβιο της υποκριτικής και της σκηνοθεσίας σου μπήκε…
Νομίζω συνέβη σταδιακά. Μου μπήκε για τα καλά και συνειδητά όταν πήγα στο πρώτο μάθημα των δασκάλων μου, του Στέργιου Καλφόπουλου και της Μαρίας Μαναβή. Τους αναφέρω πάντα ονομαστικά γιατί μεγάλωσα μαζί τους από τα 8 μέχρι τα 18 και η συνάντησή μου με αυτούς τους ανθρώπους ήταν και είναι καθοριστικής σημασίας για τη σχέση μου με το θέατρο και την αντίληψή μου γύρω από αυτό.

Τα κριτήρια σου για να σκηνοθετήσεις ένα έργο είναι…
Να το ερωτευτώ. 

The aliens Μιχάλης Πανάδης
Εβίτα Σκουρλέτη©

Όταν διάβασες το "The aliens” της Άνι Μπέικερ πρώτη φορά σκέφτηκες ότι…
Ένιωσα τη χαρά και τη λαχτάρα του παιδιού που βλέπει ένα καινούργιο παιχνίδι και θέλει να παίξει μαζί του.

Πες μου κάτι για τους δύο συμπαίκτες σου επί σκηνής…
Τους αγαπώ, τους θαυμάζω και τους ευχαριστώ για την εμπιστοσύνη και το δόσιμο. 

Νιώθεις ποτέ "εξωγήινος” στη ζωή σου;
Δεν έχω προλάβει να το σκεφτώ. Αυτό που μέχρι στιγμής προσπαθώ να καταλάβω είναι τι σημαίνει να είσαι άνθρωπος σήμερα κι αν με ενδιαφέρει να γίνω ένας σύγχρονος άνθρωπος. 

"Το θέατρο είναι κάτι σαν τη θρησκεία. Μπορεί να σε φέρει σε επαφή με συμπαντικές αλήθειες, να σε παρηγορήσει ή να σε γιατρέψει, να σε κάνει να καταλάβεις τη θέση σου στον κόσμο και να νοηματοδοτήσει την ύπαρξή σου αλλά ταυτόχρονα ανάλογα με τη χρήση και την πρόθεση της πίστης, μπορεί και να σε καταστρέψει ολοσχερώς". 

Αποκάλυψε την αγαπημένη σου στιγμή σε μία παράσταση...
Δεν έχω κάποια αγαπημένη στιγμή γενικά σε μια παράσταση. Νιώθω μια ανακούφιση όταν τελειώνει η παράσταση και έχω καταφέρει να κάνω καλά τη δουλειά μου, δηλαδή να πω μαζί με τους συναδέλφους μου μια ιστορία που να έχει λειτουργήσει κατά κάποιον τρόπο σαν αγκαλιά ή σαν χαστούκι. 

Η μεγαλύτερη σου αγωνία για την παράσταση είναι…
Για τη συγκεκριμένη παράσταση, η μεγαλύτερή μου αγωνία είναι να βγάλει τα έξοδά της γιατί είναι μια δική μας παραγωγή. Σε καλλιτεχνικό επίπεδο η αγωνία μου κατά τη διάρκεια των προβών ήταν να παραχθεί μια παράσταση που να μου αρέσει να τη βλέπω σαν θεατής, να ανταποκρίνεται στα αισθητικά μου κριτήρια, να δικαιώνει το έργο και να βγάλει στους ηθοποιούς τον καλύτερό τους εαυτό. 

The aliens
© Εvita Skourleti

Κάνεις κάποιο τελετουργικό προετοιμασίας πριν ανέβεις στη σκηνή;
Όχι κάτι συγκεκριμένο. Κάθε παράσταση απαιτεί διαφορετική πνευματική και σωματική προετοιμασία, οπότε ανάλογα με τις ανάγκες κάθε παράστασης προσαρμόζω την προετοιμασία μου. 

Σε κοινωνικό επίπεδο σε τρομάζει...
Το κοινωνικό επίπεδο.

Η φιλοσοφία σου είναι...
Ρευστή. Ανά τακτά χρονικά διαστήματα πιστεύω κάτι διαφορετικό από το προηγούμενο για τα πράγματα, εν γένει.

Αν μπορούσες να αλλάξεις κάτι αυτό θα ήταν...
Το να μπορώ να αλλάξω κάτι. 

A.K.A.
Πάτροκλος Σκαφίδας©
"Α.Κ.Α. (Also Known As)”

Πες μου κάτι off the record…
Φοβάμαι τα περιστέρια. 

Τα επόμενα σου σχέδια είναι…
Αν όλα πάνε καλά, από μέσα Φεβρουαρίου θα παίξω το μονόλογο "Α.Κ.Α. (Also Known As)” του Ντάνιελ Μέγιερ που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, σε μετάφραση Μαρίας Χατζηεμμανουήλ και σκηνοθεσία Μαριτίνας Πάσσαρη, στο Θέατρο του Νέου Κόσµου (από 12/2), όπου ερμηνεύω έναν έφηβο, τον Κάρλος, ο οποίος ψάχνει τον εαυτό του. Επίσης, ενδέχεται να κάνουμε μια μικρή βόλτα με τα "Aliens" αφού ολοκληρωθεί ο κύκλος των παραστάσεών μας στην Αθήνα.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

The aliens

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 105 '

Δύο απογοητευμένοι τριαντάρηδες και κολλητοί φίλοι περνούν τις μέρες τους στο πίσω μέρος ενός μικρού επαρχιακού καφέ, συζητώντας για μουσική και ποίηση. Προσελκύουν στην παρέα τους τον καινούργιο υπάλληλο του μαγαζιού και αποφασίζουν να του μάθουν όλα όσα ξέρουν. Τον μυούν στον κόσμο τους με τα μαγικά μανιτάρια, τις φιλοσοφικές συζητήσεις και τις μεγάλες μπάντες οι οποίες δεν υπήρξαν ποτέ. Ένα διεισδυτικό έργο με βιτριολικό χιούμορ για τη φιλία, για την τέχνη, τον έρωτα και το θάνατο που οδηγεί τους ήρωές του σε μια ήσυχη και τραγικά αστεία καταστροφή. Ο τίτλος του έργου είναι δανεισμένος από ένα ποίημα του Μπουκόφσκι.

Α.Κ.Α. (Also Known As)

  • Μονόλογος
  • Διάρκεια: 75 '

Ο Κάρλος υιοθετημένος γιος αγνώστου προέλευσης, δεν είχε ποτέ πρόβλημα με την ταυτότητά του. Η ζωή του ήταν γεμάτη μουσική και φίλους και παιχνίδι έως ότου γνωρίζει στο διαδίκτυο και ερωτεύεται την Κλαούντια. Κι έτσι λόγω συνθηκών ανεξάρτητων από τη θέλησή του, τρίζουν τα θεμέλια και οι ρίζες του. Η ματιά των άλλων τον αναγκάζει να ξανασκεφτεί ποια είναι η “αληθινή” του ταυτότητα: μπορεί να μην είναι καθόλου αυτός που έχει αποφασίσει ο ίδιος να είναι. Ο Κάρλος προσγειώνεται απότομα στην κόλαση του κοινωνικού ρατσισμού. Το Α.Κ.Α. δεν είναι μόνο ένα έργο για τη γενιά του WhatsApp και του χιπ χοπ. Πίσω από τη σύγχρονη γλώσσα του, μια θεματική που θυμίζει Ρωμαίο και Ιουλιέτα εξελίσσεται σε ένα μοντέρνο, κοινωνικό και υπαρξιακό δράμα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
15/07/2024

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου πηγαίνει περιοδεία

Μάθετε σε ποιους σταθμούς θα παρουσιαστεί η τριλογία του Αισχύλου μετά την παρουσίασή της στο κατάμεστο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου (από όπου μπορείτε να δείτε εντός φωτογραφίες).

Οι παραγωγές της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση ταξιδεύουν σε όλον τον κόσμο

Η βρετανική εφημερίδα The Stage πλέκει το εγκώμιο της Στέγης που προωθεί και στηρίζει την εξακτίνωση της σύγχρονης ελληνικής δημιουργίας του θεάτρου και του χορού στην Ευρώπη - κι όχι μόνο.

Θεσσαλικό Θέατρο: Ο Ορέστης Τάτσης νέος καλλιτεχνικός διευθυντής

Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου.

Το αφιέρωμα "60 Χρόνια Εουτζένιο Μπάρμπα – Odin Teatret" έρχεται σε Φάμπρικα και Ρεκτιφιέ

Η σημαντική φυσιογνωμία του παγκόσμιου θεάτρου Εουτζένιο Μπάρμπα έρχεται στην Αθήνα τον Σεπτέμβριο για μία σειρά καλλιτεχνικών και εκπαιδευτικών δράσεων οργανωμένων από την ομάδα τέχνης Fabrica Athens.

Τη θεατρική παράσταση "Οδυσσέας" υποδέχεται το Μικρό Γκλόρια τον Οκτώβριο

Μια παράσταση που εμπνέεται από αληθινή ιστορία και έχει θέμα τη νόσο Αλτσχάιμερ έρχεται τη νέα σεζόν, με πρωταγωνιστή τον Τάσο Παλαντζίδη.