"Η Δυναμική του Ελληνικού Λόγου στο Θέατρο": Μαθαίνουμε τα πάντα για το θέατρο στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Ανοιχτές πρόβες, παραστάσεις και συζήτηση με καλλιτεχνικούς συντελεστές θα συμβάλουν στη εκμάθηση της θεατρικής δημιουργίας στο φετινό φεστιβάλ «Η Δυναμική του Ελληνικού Λόγου στο Θέατρο».

Δυναμική του ελληνικού λόγου στο θέατρο

Ένα ζωντανό και δημιουργικό μάθημα θεάτρου, μέσα από τη διαδικασία της θεατρικής δημιουργίας με τη χρήση του ελληνικού θεατρικού λόγου, παρακολουθώντας παραστάσεις, ανοιχτές πρόβες και στρογγυλά τραπέζια, θα χαρίσει στο κοινό το φεστιβάλ με τίτλο "Η  Δυναμική του Ελληνικού Λόγου στο Θέατρο" στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, με ελεύθερη είσοδο. Το φεστιβάλ εγκαινιάστηκε το 2018, κερδίζοντας το ενδιαφέρον και την αγάπη του κοινού κάθε ηλικίας, και συνεχίζει φέτος, μετά από διετή διακοπή λόγω πανδημίας,  με το ανέβασμα τριών σύγχρονων νεοελληνικών έργων.

Δυναμική του ελληνικού λόγου στο θέατρο

Μέσα από τις ανοιχτές πρόβες, το κοινό έχει τη δυνατότητα να γνωρίσει από κοντά και "εκ των έσω" τη συναρπαστική δημιουργική διαδικασία της θεατρικής πράξης. Θα καταδυθεί και θα ξεναγηθεί στα άδυτα του θεάτρου, θα παρακολουθήσει τις ανοιχτές πρόβες και θα γνωρίσει από κοντά τους τεχνικούς και καλλιτεχνικούς συντελεστές μιας παράστασης, συζητώντας μαζί τους για τη δημιουργία της. Επίσης, το κοινό θα μπορεί να παρακολουθήσει και τις τελικές θεατρικές παραστάσεις των έργων στην σκηνή Ωμέγα, ενώ στο κλείσιμο του Φεστιβάλ θα γίνουν και τρία στρογγυλά τραπέζια στο Φουαγιέ Α΄ του θεάτρου (29-31/10) ανοιχτά για το κοινό όπου θα γίνει συζήτηση με ξεχωριστές προσωπικότητες από τον χώρο του Θεάτρου, των Γραμμάτων και των τεχνών.

Η Πράξη "Δημιουργία και καθιέρωση στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά του Φεστιβάλ "Η δυναμική του ελληνικού λόγου στο θέατρο" με κωδικό ΟΠΣ 5004139 συγχρηματοδοτείται  από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (Ε.Τ.Π.Α.) στο πλαίσιο του Περιφερειακού Επιχειρησιακού προγράμματος "Αττική 2014-2020".

Τα θεατρικά έργα που θα παρουσιαστούν:

"Στην Εθνική με τα Μεγάλα" του Μιχάλη Βιρβιδάκη

Μετά από χρόνια απουσίας και λίγο μετά τον θάνατο του πατέρα, ο μεγάλος αδελφός επιστρέφει στην οικογενειακή εστία, ένα παράπηγμα στο πλάι της εθνικής οδού -κάτι ανάμεσα σε καντίνα και αποθήκη μεταχειρισμένων ανταλλακτικών αυτοκινήτων. Μαζί με τον μικρό αδελφό ανασυνθέτουν ψηφίδες του παρελθόντος που αφορούν την παιδική τους ηλικία, τη σκληρότητα και την παρακμή του πατέρα τους, αλλά κυρίως τη μυστηριώδη εξαφάνιση της μητέρας τους, χρόνια πριν. Σε ένα περιβάλλον αβεβαιότητας και σκοτεινών υποψιών, κι ενώ τα έργα διαπλάτυνσης της εθνικής οδού απειλούν να εξαφανίσουν το οικογενειακό παράπηγμα, τα δύο αδέλφια αμφιταλαντεύονται ανάμεσα στην απεγνωσμένη προσπάθεια να υπερασπιστούν την παρουσία τους και να στήσουν τη ζωή τους εκεί, και στην φυγή προς το άγνωστο.

Η σκηνοθεσία είναι του Κοραή Δαμάτη, η σκηνογραφία-ενδυματολογία της Άσης Δημητρολοπούλου, η μουσική επιμέλεια του Δημήτρη Μπέλλου, ο σχεδιασμός φωτισμών του Νίκου Σωτηρόπουλου. Ερμηνεύουν: Αντρέας Γιαννακούλας, Ελένη Μιχαηλίδου, Δανάη Παπουτσή, Θάνος Σκόπας.

Ανοιχτές πρόβες – Σκηνή Ωμέγα: Παρασκευή 8/9 (10.00-12.30 & 12.30-15.00), Πέμπτη 14/9 (10.00-12.30 & 12.30-15.00), Τρίτη 19/9 (10.00-12.30 & 12.30-15.00), Παρασκευή 22/9 (10.00-12.30 & 12.30-15.00), Τετάρτη 27/9 (10.00-12.30 & 12.30-15.00), Σάββατο 30/9 (10.00-12.30 & 12.30-15.00)

Παραστάσεις – Σκηνή Ωμέγα: Τετάρτη 25/10 (17.00-19.00 & 19.00-21.00), Πέμπτη 26/10 (17.00-19.00 & 19.00-21.00), Παρασκευή 27/10 (17.00-19.00 & 19.00-21.00)

"Καλιφόρνια Ντρίμιν" του Βασίλη Κατσικονούρη

Ο Ντίνος και ο Άρης, δυο μετέφηβοι χωρίς σπουδαίες προοπτικές και φιλοδοξίες για το μέλλον, αποφασίζουν, προκειμένου να αποφύγουν την κατάταξή τους στο στρατό, να ζήσουν ωραία χαλαρή ζωή σε ένα κοινόβιο στην Καλιφόρνια. Καθώς δεν διαθέτουν τα χρήματα για τα εισιτήρια, αποφασίζουν να τα κλέψουν από τον μεσήλικα εργένη θείο του Ντίνου. Στο σχέδιο επιστρατεύουν και τα κορίτσια τους, Κική και Γιούλη, για να σαγηνεύσουν και να ξαφρίσουν τον θείο. Εκείνος, όμως, αποδεικνύεται πως διαθέτει μια γοητεία-υπερόπλο, που εξουδετερώνει διαδοχικά όλες τις απόπειρες της νεανικής "συμμορίας", ωθώντας τελικά τους ήρωες σε συμβιβασμό με την πραγματικότητα.

Η σκηνοθεσία είναι του Λεωνίδα Παπαδόπουλου, η σκηνογραφία-ενδυματολογία της Άσης  Δημητρολοπούλου, η μουσική επιμέλεια του Δημήτρη Μπέλλου, ο σχεδιασμός φωτισμών του Νίκου Σωτηρόπουλου. Ερμηνεύουν: Ειρήνη Αρβανίτη, Αριστοτέλης Ζαχαράκης, Αντώνης Καραθανασόπουλος, Βικτώρια Φώτα.

Ανοιχτές πρόβες – Σκηνή Ωμέγα: Σάββατο 9/9 (10.00-12.30 & 12.30-15.00), Παρασκευή 15/9 (10.00-12.30 & 12.30-15.00), Τετάρτη 20/9 (10.00-12.30 & 12.30-15.00), Σάββατο 23/9 (10.00-12.30 & 12.30-15.00), Πέμπτη 28/9 (10.00-12.30 & 12.30-15.00), Κυριακή 1/10 (10.00-12.30 & 12.30-15.00)

Παραστάσεις – Σκηνή Ωμέγα: Παρασκευή 20/10 (17.00-19.00 & 19.00-21.00), Σάββατο 21/10 (17.00-19.00 & 19.00-21.00), Κυριακή 22/10 (17.00-19.00 & 19.00-21.00)

"Επαναστατικές Μέθοδοι για τον Καθαρισμό της Πισίνας σας" της Αλεξάνδρας Κ*

Όταν το αυθαίρετο εξοχικό του Αντώνη απειλείται λόγω της πρώτης ιδιωτικοποίησης δημόσιας έκτασης να γκρεμιστεί και να γίνει τεράστια ξενοδοχειακή μονάδα, εκείνος βλέπει να καταρρέει όλη του η μέχρι τώρα ζωή, αλλά και τα σχέδια του για το μέλλον, κι αποφασίζει να αντισταθεί: κηρύσσει τοκαταπατημένο οικόπεδο "ανεξάρτητο κράτος" και αυτοπροσδιορίζεται ως ‘’ήρωας’’ για μια μέρα. Καθώς όμως τα παιδιά του είναι απρόθυμα να τον υποστηρίξουν στον αγώνα του, θα κρατήσει εκείνα και την Γερμανίδα φίλη τους ως ομήρους, με τη βία να κλιμακώνεται. Το τέλος, πάντως, δεν θα είναι ιδιαίτερα ένδοξο.

Η σκηνοθεσία είναι της Κωνσταντίνας Τάκαλου, η σκηνογραφία-ενδυματολογία της Άσης  Δημητρολοπούλου, η μουσική επιμέλεια του Δημήτρη Μπέλλου, ο σχεδιασμός φωτισμών του Νίκου Σωτηρόπουλου. Ερμηνεύουν: Αιλιάνα Μαρκάκη, Μαριλένα Μόσχου, Βαγγέλης Παπαγιαννόπουλος, Χριστόδουλος Στυλιανού.

Ανοιχτές πρόβες – Σκηνή Ωμέγα: Κυριακή 10/9 (10.00-12.30 & 12.30-15.00), Σάββατο 16/9 (10.00-12.30 & 12.30-15.00), Πέμπτη 21/9 (10.00-12.30 & 12.30-15.00), 24/9 (10.00-12.30 & 12.30-15.00), Παρασκευή 29/9 (10.00-12.30 & 12.30-15.00), Σάββατο 07/10 (10.00-12.30 & 12.30-15.00)

Παραστάσεις – Σκηνή Ωμέγα: Δευτέρα 16/10 (17.00-19.00 & 19.00-21.00), Τρίτη 17/10 (17.00-19.00 & 19.00-21.00), Τετάρτη 18/10 (17.00-19.00 & 19.00-21.00)

Για πληροφορίες και δηλώσεις συμμετοχής στην ιστοσελίδα: www.dithepi.gr.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
16/07/2024

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου πηγαίνει περιοδεία

Μάθετε σε ποιους σταθμούς θα παρουσιαστεί η τριλογία του Αισχύλου μετά την παρουσίασή της στο κατάμεστο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου (από όπου μπορείτε να δείτε εντός φωτογραφίες).