Η Ελένη Μποζά γράφει για το "Εμείς, οι ημιάνθρωποι του πουθενά (Philellines #21ος)"

Η έμπειρη σκηνοθέτις μιλάει για το ταξίδι της με την παράσταση που βασίζεται στο μυθιστόρημα της Μιμίκας Κρανάκη «Φιλέλληνες, Είκοσι τέσσερα γράμματα μιας Οδύσσειας» στο Από Μηχανής Θέατρο.

Εμείς, οι ημιάνθρωποι του πουθενά (Philellines #21ος) Alex Kat©

Η Ελένη Μποζά σκηνοθετεί το "Εμείς, οι ημιάνθρωποι του πουθενά (Philellines #21ος)” στο Από Μηχανής Θέατρο (έως 28/5), μια παράσταση που βασίζεται στο μυθιστόρημα της εμβληματικής εκπροσώπου της γενιάς του "Ματαρόα" Μιμίκας Κρανάκη "Φιλέλληνες, Είκοσι τέσσερα γράμματα μιας Οδύσσειας". Το πολυφωνικό αυτό μυθιστόρημα αποτελείται από εικοσιτέσσερις επιστολές, οι οποίες ξεκινούν από τα Δεκεμβριανά του ‘44, με ενδιάμεσο σταθμό το Μάη του ‘68 και φτάνουν έως την πτώση του Τείχους του Βερολίνου το ‘89, και εκφράζουν μέσα από διαφορετικές φωνές και στιγμές  τις ελπίδες και τα αδιέξοδα μιας ολόκληρης γενιάς χωρίς τόπο. Το αποτέλεσμα είναι ένα λογοτεχνικό κείμενο με βιτριολικό χιούμορ που λειτουργεί ως παρωδία μιας σύγχρονης Οδύσσειας με την έννοια του νόστου παρόλα αυτά να είναι απούσα. Έχοντας υπηρετήσει, μεταξύ άλλων, τη σύγχρονη ελληνική γραφή με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους από σκηνής αλλά και τη θεατρική εκπαιδευτική διαδικασία την οποία θεωρεί εφαλτήριο κοινωνικής συνοχής, η έμπειρη σκηνοθέτις γράφει για το πώς αξιοποίησε αυτό το έργο για να χτίσει ένα κωμικό θρίλερ για το σήμερα επί σκηνής, στο οποίο καθοδηγεί τους Νίκο Γιαλελή, Σεραφίτα Γρηγοριάδου, Τρύφωνα Ζάχαρη, Διονύση Πιφέα, Θεοδόση Σκαρβέλη, Ναταλία Στυλιανού και Μαρία Φωτεινοπούλου. 

Ελένη Μποζά
Ελένη Μποζά

"Η παράσταση αυτή προέκυψε από ανάγκη. Το χιούμορ, το βάθος και το ανυπότακτο της σκέψης της Μιμίκας Κρανάκη μέσα από το λογοτεχνικό της κείμενο, μας έδωσε την ευκαιρία να δημιουργήσουμε μια συλλογική αφήγηση για το Τώρα μας, στη γλώσσα μας. Το παρελθόν μας αντανακλά το παρόν μας και ορίζει το μέλλον μας. Όσοι το συνειδητοποιούμε αυτό, αυτή τη συγκεκριμένη ιστορική στιγμή,  αισθανόμαστε "ημιάνθρωποι του πουθενά", όπως το ορίζει στο κείμενο της η ίδια η Μιμίκα Κρανάκη. Αποξενωμένοι, όχι μόνο από τον ίδιο μας τον εαυτό, αλλά και από τον φυσικό μας χώρο, τον ίδιο μας τον πλανήτη, μήπως ήρθε η στιγμή να το ξαναπιάσουμε από την αρχή; Να εφεύρουμε έναν διαφορετικό τρόπο ύπαρξης που να χωράει τον Άλλον και το γέλιο μας;".

Εμείς, οι ημιάνθρωποι του πουθενά (Philellines #21ος)
Alex Kat©

"Το έργο αυτό, κουβαλάει με προφητικό τρόπο τα ερωτήματα που απασχολούν το σήμερα. Πώς μπορώ να ζω με τους άλλους, πώς μπορώ να πιστεύω ακόμη ότι δεν ήρθε το τέλος του κόσμου; Οι αλλαγές που έχουν συντελεστεί στις ανθρώπινες κοινωνίες, στα πλαίσια του μετα-καπιταλισμού, κάνουν αυτά τα ερωτήματα οριακά, είτε το συνειδητοποιούμε είτε όχι, και επηρεάζουν τα πιστεύω μας, την καθημερινότητα μας, ακόμη και τις πιο προσωπικές μας σχέσεις”.

Εμείς, οι ημιάνθρωποι του πουθενά (Philellines #21ος)
Alex Kat©

Προπώληση εισιτηρίων μέσω viva.gr

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Εμείς, οι ημιάνθρωποι του πουθενά (Philellines #21ος)

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 110 '

Ένα κωμικό θρίλερ για το τέλος του κόσμου και τα αδιέξοδα μιας ολόκληρης γενιάς, βασισμένο σε θραύσματα από το επιστολογραφικό μυθιστόρημα της Μιμίκας Κρανάκη, «Φιλέλληνες, Είκοσι τέσσερα γράμματα μιας Οδύσσειας».

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
15/07/2024

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου πηγαίνει περιοδεία

Μάθετε σε ποιους σταθμούς θα παρουσιαστεί η τριλογία του Αισχύλου μετά την παρουσίασή της στο κατάμεστο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου (από όπου μπορείτε να δείτε εντός φωτογραφίες).

Οι παραγωγές της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση ταξιδεύουν σε όλον τον κόσμο

Η βρετανική εφημερίδα The Stage πλέκει το εγκώμιο της Στέγης που προωθεί και στηρίζει την εξακτίνωση της σύγχρονης ελληνικής δημιουργίας του θεάτρου και του χορού στην Ευρώπη - κι όχι μόνο.

Θεσσαλικό Θέατρο: Ο Ορέστης Τάτσης νέος καλλιτεχνικός διευθυντής

Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου.

Το αφιέρωμα "60 Χρόνια Εουτζένιο Μπάρμπα – Odin Teatret" έρχεται σε Φάμπρικα και Ρεκτιφιέ

Η σημαντική φυσιογνωμία του παγκόσμιου θεάτρου Εουτζένιο Μπάρμπα έρχεται στην Αθήνα τον Σεπτέμβριο για μία σειρά καλλιτεχνικών και εκπαιδευτικών δράσεων οργανωμένων από την ομάδα τέχνης Fabrica Athens.