Ο Στάθης Λιβαθινός υπογράφει τη μεγάλη φετινή παραγωγή του Φεστιβάλ Αθηνών

Με την παράσταση «Καζανόβα / Δον Ζουάν. Η ερωτική περιπλάνηση» επιστρέφει ο σκηνοθέτης στην Πειραιώς 260, παντρεύοντας επί σκηνής τον λόγο του Λόρδου Μπάιρον και της Μαρίνα Τσβετάγεβα.

Καζανόβα/Δον Ζουάν Ελίνα Γιουνανλή©

Με μια παράσταση που παντρεύει τον λόγο του Λόρδου Μπάιρον και αυτόν της Μαρίνα Τσβετάγεβα έρχεται ο Στάθης Λιβαθινός στο Φεστιβάλ Αθηνών: η μεγαλύτερη φετινή ελληνική παραγωγή της Πειραιώς 260, "Καζανόβα / Δον Ζουάν. Η ερωτική περιπλάνηση"  βάζει σε διάλογο τη μυθική φιγούρα του Δον Ζουάν και την ιστορική προσωπικότητα του Καζανόβα. Η δραματουργική επεξεργασία του σκηνοθέτη συνθέτει επί σκηνής τον ποιητικό "Δον Ζουάν" που ξεκίνησε να γράφει ο Μπάιρον αυτοεξόριστος στην Ιταλία τo 1818, προσεγγίζοντας τον ήρωα με εντελώς καινούριο τρόπο, και τον εγκατέλειψε ημιτελή το 1823, και το "Τέλος του Καζανόβα" της Τσβετάγεβα, που γράφτηκε περίπου έναν αιώνα αργότερα στη Μόσχα, στα χρόνια που ακολούθησαν την Οκτωβριανή Επανάσταση, λίγο πριν η ποιήτρια εγκαταλείψει τη χώρα της για το Βερολίνο. Η παράσταση θα παρουσιάσει τα δύο κλασικά κείμενα για πρώτη φορά στα ελληνικά σε έμμετρο ομοιοκατάληκτο στίχο, σε μια σύμπραξη του σκηνοθέτη  με τη δραματολόγο και μεταφράστρια Έλσα Ανδριανού για τη μετάφραση του έργου της Τσβετάγεβα και τον ποιητή και μεταφραστή Γιώργο Κοροπούλη, που μεταφράζει αυτό του Μπάιρον.

Καζανόβας/Δον Ζουάν
Ελίνα Γιουνανλή©

Η επιστροφή του Λιβαθινού στο Φεστιβάλ Αθηνών και την Πειραιώς 260 γίνεται δέκα χρόνια μετά τη θρυλική "Ιλιάδα", μία από τις κορυφαίες παραστάσεις του. Σκηνοθέτης που έχει αναμετρηθεί έργα κάθε είδους, δεν χωράει αμφιβολία πως διακρίνεται ιδιαίτερα για τον τρόπο που ανεβάζει επί σκηνής τα αφηγηματικά ή/και λογοτεχνικά κείμενα, συχνά επικών διαστάσεων ("Ηλίθιος", "Ερωτόκριτος", "Ιλιάδα", "Berlin/Alexanderplatz" κ.ά.). Μάλιστα, είχε στραφεί ξανά στην Τσβετάγεβα και τον Καζανόβα, με την παράσταση "Kαζανόβα: Η περιπέτεια", που είχε παρουσιάσει στο Αμόρε το 1997.

Διαβάστε Επίσης

Στη νέα παράστασή του, επιλέγει δύο κείμενα που γεννιούνται σε ταραγμένους καιρούς και  η αίσθηση πως κάτι τελειώνει εγγράφεται στον πυρήνα τους. Οι φωνές των δύο μεγάλων ποιητών συναντούν η μια την άλλη για να φωτίσουν θέματα και μοτίβα που ξεκινούν από την ερωτική περιπλάνηση και τον διαρκή απολογισμό για τον χρόνο που περνά ως το θέμα της εξορίας, την άλλη πάντα όψη της περιπλάνησης. Η παράσταση θα παρουσιαστεί στην Πειραιώς 260, από τις 14-18 Ιουνίου, ενώ μετά την παράσταση της 15ης Ιουνίου θα ακολουθήσει συζήτηση. Τα σκηνικά και κοστούμια είναι της Ελένης Μανωλοπούλου, η μουσική του Θοδωρή Αμπαζή, οι φωτισμοί του Αλέκου Αναστασίου. Ερμηνεύουν: Βασίλης Ανδρέου, Γιώργος Δάμπασης, Νίκος Καρδώνης, Στάθης Κόικας, Ειρήνη Λαφαζάνη, Λίλλυ Μελεμέ, Πολυξένη Παπακωνσταντίνου, Μαρία Σαββίδου, Θεόβη Στύλλου, Άρης Τρουπάκης, Δημήτρης Φιλιππίδης.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
16/07/2024

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου πηγαίνει περιοδεία

Μάθετε σε ποιους σταθμούς θα παρουσιαστεί η τριλογία του Αισχύλου μετά την παρουσίασή της στο κατάμεστο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου (από όπου μπορείτε να δείτε εντός φωτογραφίες).

Οι παραγωγές της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση ταξιδεύουν σε όλον τον κόσμο

Η βρετανική εφημερίδα The Stage πλέκει το εγκώμιο της Στέγης που προωθεί και στηρίζει την εξακτίνωση της σύγχρονης ελληνικής δημιουργίας του θεάτρου και του χορού στην Ευρώπη - κι όχι μόνο.

Θεσσαλικό Θέατρο: Ο Ορέστης Τάτσης νέος καλλιτεχνικός διευθυντής

Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου.