"Room 87": μία περφόρμανς των γυναικείων φωνών

Μάτση Χατζηλαζάρου, Βιρτζίνια Γουλφ και Σύλβια Πλαθ ενώνονται στην παράσταση της Ευφροσύνης Μαστρόκαλου στο θέατρο "Απαράμιλλον".

Room 87

Η γυναικεία φωνή στην τέχνη, σε μία μορφή πηγαία και όχι διαμεσολαβημένη από φίλτρα όπως το male gaze, ενδιαφέρει ολοένα και περισσότερο τους σύγχρονους καλλιτέχνες. Έτσι συμβαίνει και στο "Room 87", ένα έργο σε δραματουργία αλλά και σκηνοθεσία της Ευφροσύνης Μαστρόκαλου, που παρουσιάζεται στο θέατρο "Απαράμιλλον". 

Το "Room 87" είναι μια περφόρμανς από θραύσματα, λέξεις, κραυγές, χειρονομίες διαφορετικών γυναικείων προσώπων για τον εγκλεισμό του φύλου τους και τη δημιουργία ως ανυπακοή στον ανδροκρατούμενο πολιτισμό. Τα αποσπάσματα αυτά συνιστούν μια ενότητα καθώς συναρθρώνονται και εκφράζουν το εκρηκτικό ζωτικό αίτημα αυτών των γυναικείων προσώπων να χειραφετηθούν, να αυτονομηθούν και να αποκτήσουν το δικό τους φυσικό χώρο (space).Τα κείμενα προέρχονται από το έργο των: Μάτση Χατζηλαζάρου, Βιρτζίνια Γουλφ, Σύλβια Πλαθ, Τζόις Μανσούρ και Φραντσέσκα Γούντμαν.

Επί σκηνής ερμηνεύει η Βάλια Παπαχρήστου. Η μουσική είναι του Κορνήλιου Σελαμσή, τα σκηνικά του Δημήτρη Ταμπάκη και τα κοστούμια της Δήμητρας Καίσαρη. Ο Τάσος Παλαιορούτας σχεδίασε τους φωτισμούς, ενώ ο visual artist της παράστασης είναι ο Διονύσης Σιδηροκαστρίτης. Το τρέιλερ επιμελήθηκε ο Γρηγόρης Πανόπουλος.

Για εισιτήρια, επισκεφθείτε το viva.gr με ένα κλικ εδώ.

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Room 87

  • Performance
  • Διάρκεια: 55 '

Μέσα από κείμενα των Μάτσης Χατζηλαζάρου, Βιρτζίνια Γουλφ, Σύλβια Πλαθ, Τζόις Μανσούρ και Φραντσέσκα Γούντμαν, η παράσταση εκφράζει το πηγαίο αίτημα της γυναικείας χειραφέτησης και την καλλιτεχνική δημιουργία ως ανυπακοή στον ανδροκρατούμενο πολιτισμό.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
16/07/2024

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου πηγαίνει περιοδεία

Μάθετε σε ποιους σταθμούς θα παρουσιαστεί η τριλογία του Αισχύλου μετά την παρουσίασή της στο κατάμεστο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου (από όπου μπορείτε να δείτε εντός φωτογραφίες).