"Τρίπτυχο. Σπουδή στην αδράνεια": Μια περφόρμανς για μια νέα Αποκάλυψη

Η «Micrographia» παρουσιάζει στο Πρώην Βιομηχανικό Πάρκο ΠΛΥΦΑ μια ερευνητική δουλειά που εξετάζει τις κοινωνικές παθογένειες της εποχής, με διεισδυτική ματιά αλλά και χιούμορ.

Τρίπτυχο. Σπουδή στην αδράνεια Ελίνα Γιουνανλή

Βασισμένη στο μυθιστόρημα της Μαργαρίτας Καραπάνου "Ο Υπνοβάτης" η παράσταση με τίτλο "Τρίπτυχο. Σπουδή στην αδράνεια", παρουσιάζεται στο Πρώην Βιομηχανικό Πάρκο ΠΛΥΦΑ, έως 26 Φεβρουαρίου από τη νεοσύστατη Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία "Micrographia". Πρόκειται για μια ερευνητική δουλειά που εξετάζει τις κοινωνικές παθογένειες της εποχής, με διεισδυτική ματιά αλλά και χιούμορ σε δραματουργική επεξεργασία και σκηνοθεσία της Δήμητρας Δερμιτζάκη. Σε αυτό το σκηνικό πείραμα συμμετέχουν οι ηθοποιοί Άγγελος Αλαφογιάννης Ελένη Γεωργίου, Zoé Lemmonier, Γιάννης Μανιατόπουλος, Γιάννης Σανιδάς.

Τρίπτυχο. Σπουδή στην αδράνεια
© Ελίνα Γιουνανλή

Η υπόθεση

Σε έναν άτυπο προθάλαμο του Παραδείσου, σε ένα σύγχρονο Καθαρτήριο, συντελείται μια νέα Αποκάλυψη με πρωταγωνιστές μια ομάδα καλλιτεχνών που αναζητούν έναν νέο Μεσσία. Και τον βρίσκουν. Το πρόβλημα είναι πως ο κόσμος για άλλη μια φορά δεν θα τελειώσει. Κι εκείνοι θα πρέπει να ζήσουν με τον Μεσσία. Με έναν Μεσσία σε ρόλο αστυνομικού, που παρακολουθεί, τιμωρεί και λυτρώνει. "Καθένας ευχόταν κάτι να συμβεί", λένε οι πρωταγωνιστές. Και οι ευχές τους μεταφράζονται από τον "Θεό" κατά βούληση. 

Σε έναν κόσμο που κάθε μέρα τελειώνει, σε έναν κόσμο που κάθε μέρα εξαγγέλλεται μια νέα αυτόεκπληρούμενη προφητεία, σε έναν κόσμο, όπου ο Θεός μοιάζει απών ή "κουρασμένος", θα έλεγε κανείς πως οι άνθρωποι θα έφταναν στα όρια τους, θα συναντούσαν τον ενεργοποιημένο εαυτό τους. Θα ξεχύνονταν με λύσσα προς οποιαδήποτε λύση θα εξασφάλιζε τη σωτηρία τους. Ή μήπως όχι…

Τρίπτυχο. Σπουδή στην αδράνεια
© Ελίνα Γιουνανλή

Η σκηνοθέτρια σημειώνει

"Τα τελευταία δύο χρόνια, παλεύω με αυτό το έργο. Η πρόκληση δεν ήταν μόνο να αποδοθεί σκηνικά αυτό το δαιδαλώδες από άποψη πλοκής μυθιστόρημα, αλλά να τεθούν τα ζητήματα που με ταλαιπωρούν. Η αναμονή, το νέο δίπολο "αισθητική ή βαρβαρότητα", η αδυναμία να μεταβολίσουμε το παρόν και η ανάγκη ή δίψα για έναν Μεσσία. Μια ιδιότυπη ελληνικότητα μέσα από τα στόματα ξένων ηρώων. Αυτά με οδήγησαν στη δημιουργία της συγκεκριμένης δραματουργίας και στη συνέχεια της σκηνοθεσίας. Πρόκειται για σύγχρονο καθαρτήριο. Ένας προθάλαμος, ένας χώρος αναμονής, στο λιμάνι ενός ελληνικού νησιού, όπου πέντε ξένοι καλλιτέχνες καταφθάνουν για να αναζητήσουν καταφύγιο, αλλά από το οποίο πολύ σύντομα επιθυμούν να φύγουν, είναι ο χώρος στον οποίο εκτυλίσσεται η ιστορία του "Τρίπτυχου". Οι ξένοι μπερδεύονται με τους ντόπιους και όλοι μαζί σθεναρά συνεχώς εύχονται κάτι να συμβεί. Κι ό, τι κι αν συμβαίνει δεν είναι αρκετό. Συνεχώς χρειάζονται κάτι πιο ισχυρό για να πιστοποιήσουν ότι τελειώνει ο κόσμος. Ακόμα κι όταν ο ήλιος τους καίει ζωντανούς. Είναι μια σπουδή στην αδράνεια".

Τρίπτυχο. Σπουδή στην αδράνεια
©Ελίνα Γιουνανλή

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Τρίπτυχο. Σπουδή στην αδράνεια

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 80 '

Βασισμένη στο μυθιστόρημα της Μαργαρίτας Καραπάνου «Ο υπνοβάτης», η παράσταση εξετάζει τις κοινωνικές παθογένειες με διεισδυτική ματιά αλλά και χιούμορ, με φόντο έναν άτυπο προθάλαμο του Παραδείσου.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
16/07/2024

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου πηγαίνει περιοδεία

Μάθετε σε ποιους σταθμούς θα παρουσιαστεί η τριλογία του Αισχύλου μετά την παρουσίασή της στο κατάμεστο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου (από όπου μπορείτε να δείτε εντός φωτογραφίες).