Θεατρικές πρεμιέρες: Οι νέες παραστάσεις της εβδομάδας

Συγκεντρώσαμε τις παραστάσεις που σηκώνουν αυλαία από 12 έως 18 Ιανουαρίου και ξεχωρίζουν.

Οι δίκαιοι Ελίνα Γιουνανλή©

"Οι Δίκαιοι"

Μια σπουδή στην έννοια της δικαιοσύνης επηρεασμένη από την υπαρξιστική φιλοσοφία είναι το έργο του Αλμπέρ Καμί που σκηνοθετεί η Κατερίνα Γιαννοπούλου. Στη Ρωσία του 1905, τέσσερις επαναστάτες ετοιμάζονται να δολοφονήσουν τον Μεγάλο Δούκα Σεργκέι, αλλά ο εκτελεστής υπαναχωρεί, μιας και στην άμαξα μαζί με τον Δούκα επιβαίνουν δύο παιδιά. Με αφορμή τη ματαιωμένη δολοφονική επίθεση ξεσπά διαμάχη ανάμεσα στα μέλη της οργάνωσης γύρω από τα ζητήματα της βίας, της ηθικής και της ευθύνης. Παίζουν: Γιώργος Κισσανδράκης, Γωγώ Παπαϊωάννου, Μιχάλης Πητίδης, Βασίλης Σαφός (Δημοτικό Θέατρο Πειραιά-Σκηνή Ω, από 18/1).

Η κωμωδία της μύγας

"Η κωμωδία της μύγας"

Μια δυνατή δραματουργική φωνή της μεταπολεμικής δραματουργίας, ο Βασίλης Ζιώγας, σ’ αυτό το μονόπρακτο του θεάτρου του παραλόγου με φιλοσοφικές προεκτάσεις αντανακλά κοινωνικά μοντέλα και καταστάσεις που αντιμετωπίζει ο σύγχρονος άνθρωπος μέσα από τις συγκρούσεις ενός ανακριτή, ενός δολοφόνου και δυο ακόμα προσώπων. Την παράσταση
σκηνοθετεί ο Μπάμπης Hawk Κωνσταντίνου και τους ρόλους ερμηνεύουν οι: Ιωάννης Ζωγράφος, Κωνσταντίνος Καραγάνης, Σοφιάνα Ανθίππη Φωτίδη, Πέτρος Τσαπαλιάρης. Το έργο πρωτοανέβηκε το 1977 στο Εθνικό Θέατρο και το 2000 στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού (Αλκμήνη, από 16/1).

FX

"F-X"

Μια παράδοξη ιστορία του Μάικλ Σταμπ σκηνοθετεί ο Νίκος Νικολαΐδης. Ο ηθοποιός Βασίλης Λιάκος στο ρόλο του F-X αναζητά την ισορροπία μετά το θάνατο της μητέρας του και "με όχημα την τέχνη, πότε του Μιχαήλ Άγγελου, πότε του Ουσμάν Σόου και πότε του Σουτίν, και με βασικό του εργαλείο μια φωτογραφική μηχανή", δημιουργεί ένα προσωπικό άλμπουμ φωτογραφιών. Άραγε η ανάρτηση των φωτογραφιών στο instagram και η αποδοχή των followers μπορούν να ξορκίσουν τη μοναξιά του; (Θέατρο 104, από 16/1).

Παράταση στον έρωτα

"Παράταση στον Έρωτα"

Η Βιολέττα Σταύρακα και ο Χάρης Φραγκούλης πρωταγωνιστούν και επεξεργάστηκαν δραματουργικά και σκηνοθετικά το υλικό αυτής της παράστασης που είναι βασισμένη στο έργο "Το τέλος του Έρωτα" του Πασκάλ Ραμπέρ. Είναι ένα έργο για δυο, έναν άνδρα και μια γυναίκα που θέτουν εκ νέου τα προσωπικά τους όρια, μιλώντας, συζητώντας, διαφωνώντας για όσα έζησαν και όσα δεν έζησαν στην κοινή τους πορεία, οι λέξεις γίνονται όπλα που πληγώνουν και που δημιουργούν σύγκρουση ακόμα και με τον ίδιο τους τον εαυτό (Φούρνος, από 18/1).

ΤΑΟ
Γιώργος Χατζηνικολάου©

"Τάο"

Νέος σε ηλικία ο συγγραφέας και ηθοποιός Γιώργος Καφετζόπουλος πρόσκειται φιλικάστο ρεαλισμό και στο ανέβασμα στη σκηνή περιθωριακών αντιηρώων. Αυτόν δείχνει να ακολουθεί ο με το "Τάο", μια μαύρη κωμωδία βίας, παρανομίας και αθάνατου ελληνικού δαιμόνιου. Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά, το 2020 και τώρα ξανά ανεβαίνει. Αντώνης Καφετζόπουλος, Θοδωρής Σκυφτούλης και Γιώργος Καφετζόπουλος ερμηνεύουν τους τρεις αντιήρωες, σε σκηνοθεσία της Δανάης Σπηλιώτη (Επί Κολωνώ, από 16/1).

Περισσότερες πληροφορίες

Τάο

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 110 '

Στο θεατρικό ντεμπούτο του συγγραφέα, η κινεζική φιλοσοφία κοντράρεται με το ελληνικό ταμπεραμέντο, σε μια σπιντάτη κωμωδία σκληρού ρεαλισμού, που πραγματεύεται μια ιστορία βίαιης ενηλικίωσης, με φόντο τη φυλακή και τον ειρωνικά αλληγορικό κόσμο της νύχτας. Ο Αντρέας Καραμούτσος προγραμματίζει τη συνταξιοδότηση του μετά από εννέα χρόνια στη φυλακή. Ο αλλοπρόσαλλος γιος του ονειρεύεται να κληρονομήσει το πατρικό «βασίλειο» της νύχτας και ο Ιωσήφ Μωυσίδης που «ανέβηκε σαν το φίδι» και πια «τρέχει» την Αθήνα, δεν προτίθεται να παραχωρήσει τίποτα.

Παράταση στον έρωτα

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 90 '

Το αναπόφευκτα οδυνηρό τέλος μιας σχέσης χαρτογραφείται μέσα από λέξεις που πληγώνουν και κοινές αναμνήσεις που αποκαθηλώνονται, στο έργο που βασίζεται στο «Τέλος του έρωτα» του Πασκάλ Ραμπέρ.

F - X

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 70 '

Μέσα από την κουλτούρα του Instagram ο ήρωας παλεύει με τη μοναξιά και κερδίζει την αποδοχή που πάντα αποζητούσε.

Η κωμωδία της μύγας

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 70 '

Μια θεατρική ανάκριση ενός δολοφόνου γεμάτη συμβολισμούς, όπου ο ίδιος ζητά τρόπο διαφυγής από την τάξη πραγμάτων του συστήματος.

Οι δίκαιοι

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 90 '

Μια ομάδα επαναστατών αποτυγχάνει να δολοφονήσει τον Μεγάλο Δούκα Σεργκέι. Με αφορμή τη ματαιωμένη δολοφονική επίθεση ξεσπά διαμάχη ανάμεσά τους γύρω από τα καίρια ζητήματα της βίας, της ηθικής και της ευθύνης.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
16/07/2024

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Το τάβλι" σκηνοθετεί ο Αλέξανδρος Ρήγας αυτό το καλοκαίρι

Το θεατρικό του Δημήτρη Κεχαΐδη θα παρουσιαστεί σε ανοιχτά θέατρα της Αττικής, με τον σκηνοθέτη και τον Αντώνη Κρόμπα στους ρόλους δύο λαμόγιων που παίζουν μια παρτίδα τάβλι με απρόβλεπτη εξέλιξη.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.