Εφήμερες αποκαλύψεις και γκροτέσκες εικόνες στον "Κήπο"

Ένα γλυπτό από σάρκα, κινούμενο αδιάκοπα φανερώνει εικόνες εφήμερες, οικείες ή ανοίκειες, φιγούρες εφιαλτικές και τερατόμορφα συμπλέγματα στη σκηνή του «Μ54».

Ο Κήπος © Λήδα Τουλουμάκου

Η Αγνή Παπαδέλη Ρωσσέτου και οι χορευτές/τριες Αντώνης Βαή, Νώντας Δαμόπουλο, Βιτόρια Κωτσάλου, Ινώ Ρήγα, Αγνή Παπαδέλη Ρωσσέτου παρουσιάζουν την παράσταση χορού, με τίτλο "Ο Κήπος" στον χώρο "Μ54" (από τις 12 έως 15 Ιανουαρίου). Το έργο δανείζεται την ιδέα του κήπου σαν μια ανθρώπινη κατασκευή, η οποία κάνοντας μια προσομοίωση της φύσης μέσα στον πολιτισμό, φέρει έντονα την μυρωδιά της ουτοπίας. Πρόκειται για ένα γλυπτό από σάρκα, που κινούμενο αδιάκοπα φανερώνει εικόνες εφήμερες, οικείες ή ανοίκειες, φιγούρες εφιαλτικές, τερατόμορφα συμπλέγματα. 'Ένας χορός – ωδή στην ασχήμια, μια διαδρομή που αγκαλιάζει όλα τα παρά φύσιν όντα. 'Όπως και στο προηγούμενο έργο -το ντουέτο με τίτλο "Ένας πολύ Ειρηνιρικός ωκεανός"- έτσι κι εδώ, η γκριμάτσα, η παραμόρφωση και το γκροτέσκο είναι έννοιες που κυριαρχούν.

Ο Κήπος
© Λήδα Τουλουμάκου

Αυτές οι γκροτέσκες εικόνες, μετέωρες ανάμεσα στο τραγικό και το κωμικό, φλερτάρουν με το ανώμαλο, το γελοίο, το μη-αρμονικό, το άσχημο, το άρρυθμο, το ανολοκλήρωτο. Το γήρας, η ασθένεια, η τρέλα, ο θάνατος αλλά και η εικονοπλασία η σχετική με τη θρησκεία, τη μεταφυσική και την κόλαση ορίζουν τη γκάμα της παραμόρφωσης και του γκροτέσκο. Σ’ αυτές τις εφήμερες αποκαλύψεις, ο θεατής μπορεί να αναγνωρίζει την προέλευση των εικόνων σαν από μια κοινή παρακαταθήκη, μπορεί να αναγνωρίζει δικές του εμπειρίες ή μορφώματα της φαντασίας του, μπορεί ακόμη και να το παρακολουθεί σαν μια νέα, πρωτόγνωρη εικονοποιία.

Η παράσταση παρουσιάστηκε στον Σύλλογο Ελλήνων Αρχαιολόγων στην Αθήνα τον Ιούνιο 2022 και στην Οικία Καραπάνου στην Αίγινα το Σεπτέμβριο 2022, στην πλήρη εκδοχή του "Κήπου", η οποία ξεκινά με μια ξενάγηση εν είδει τελετής προετοιμασίας των θεατών πριν το θέαμα. Στην ξενάγηση, εκτός από την ομάδα των χορευτών/τριών, συμμετείχαν οι: Τιτή Αντωνοπούλου, Ηρώ Αποστολέλλη, Μανώλης Μαμαντάκης, Μαρίνα Τσαπέκου, Περικλής Φωκιανός. Η ΑΠΑΞ Αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία επιχορηγήθηκε για την υλοποίηση της παράστασης "Ο κήπος" από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού για την περίοδο 2021-22.

Περισσότερες πληροφορίες

Ο κήπος

  • Χορός
  • Διάρκεια: 50 '

Μια μυσταγωγική χορογραφία-ωδή στις έννοιες του γκροτέσκο, της ασχήμιας και της παραμόρφωσης.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
16/07/2024

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου πηγαίνει περιοδεία

Μάθετε σε ποιους σταθμούς θα παρουσιαστεί η τριλογία του Αισχύλου μετά την παρουσίασή της στο κατάμεστο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου (από όπου μπορείτε να δείτε εντός φωτογραφίες).