Είναι εμπειρία το "Transfiguration" του Ολιβιέ ντε Σαγκαζάν

Για μία μόνο ημέρα ο Ολιβιέ ντε Σαγκαζάν έρχεται στο Σύγχρονο Θέατρο με το «Transfiguration», ένα θέαμα στο οποίο αλλάζει ταυτότητες επί σκηνής σε διάφορα υβριδικά πλάσματα.

Transfiguration

Ο σπουδαίος ζωγράφος, γλύπτης, περφόρμερ Ολιβιέ ντε Σαγκαζάν έρχεται στο Σύγχρονο Θέατρο με το έργο "Transfiguration" (στις 12/12). Το 2018, είδαμε την πολύ δυνατή αυτή περφόρμανς στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας και ήρθαμε για πρώτη φορά σε επαφή με την πολύ ιδιαίτερη τεχνική που έχει αναπτύξει ο ίδιος ο δημιουργός. Σμιλεύει στρώματα πηλού και βαφές στο πρόσωπο και στο σώμα του, ώστε να μεταμορφώσει το σχήμα του, αποκαλύπτοντας έναν ζωώδη άνθρωπο που προσπαθεί να ξεφύγει από τον υλικό κόσμο. Είναι εκπληκτικός: στέκεται στη σκηνή με ειλικρίνεια και απολύτως ελεύθερα και παθιασμένα μιλά για τη μοναδικότητα της ανθρώπινης κατάστασης πάνω στη γη, εκφράζει την αγωνιώδη προσπάθεια του καλλιτέχνη να δώσει ζωή στο δημιούργημά του, αλλάζοντας ταυτότητες επί σκηνής –από άνθρωπο σε ζώο και από ζώο σε διάφορα υβριδικά πλάσματα.

Transfiguration

 

Ποιος είναι ο Ολιβιέ ντε Σαγκαζάν

Ο Ολιβιέ ντε Σαγκαζάν γεννήθηκε στο Κονγκό και μεγάλωσε στη Γαλλία. Σπούδασε βιολογία, αλλά εδώ και δύο δεκαετίες έχει αφιερωθεί στην τέχνη. Στο έργο του διερευνά το σώμα του, καθώς και τις δομές που καθορίζουν το άτομο, όπως οι επιταγές της κοινωνίας, του πολιτισμού και της ιστορίας. Η δημιουργική διαδικασία του καλλιτέχνη συνίσταται στην τοποθέτηση και διαδοχική αφαίρεση στρωμάτων πηλού έως ότου αποκαλυφθεί ένα άγριο, αρχέγονο και απελευθερωμένο άτομο. Η σειρά έργων "Transfiguration" δημιουργήθηκε το 1999 και καταπιάνεται με την αναζήτηση της ουμανιστικής, ζωώδους και αδάμαστης ουσίας της ανθρώπινης φύσης. Εμφανίζεται επίσης στην κινηματογραφική ταινία Samsara του Ron Fricke, την τηλεοπτική σειρά Channel Zero του Nick Antosca, σε βιντεοκλίπ των Mylène Farmer και FKA Twigs καθώς και σε επιλεγμένα  Fashion Films με τους Nick Knight και Gareth Pugh.

Περισσότερες πληροφορίες

Transfiguration

  • Performance
  • Διάρκεια: 50 '

Ο διεθνούς φήμης περφόρμερ και γλύπτης αφηγείται την ιστορία της ανεκπλήρωτης επιθυμίας του να εμφυσήσει ζωή στο δημιούργημά του και μεταμορφώνεται ο ίδιος σε ζωντανό έργο τέχνης.

Σύγχρονο Θέατρο

Ευμολπιδών 45

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
16/07/2024

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Το τάβλι" σκηνοθετεί ο Αλέξανδρος Ρήγας αυτό το καλοκαίρι

Το θεατρικό του Δημήτρη Κεχαΐδη θα παρουσιαστεί σε ανοιχτά θέατρα της Αττικής, με τον σκηνοθέτη και τον Αντώνη Κρόμπα στους ρόλους δύο λαμόγιων που παίζουν μια παρτίδα τάβλι με απρόβλεπτη εξέλιξη.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.