"My Mind Like The Sky" της ‘Ιρις Καραγιάν στο ΠΛΥΦΑ

Eνα χορογραφικό σόλο προσωπικό και υπαρξιακό σχεδόν ψυχαναλυτικό.

My mind like the sky © Elissavet Moraki

Η χορογράφος Ίρις Καραγιάν επιστρέφει με τη νέα της παραγωγή "My Mind Like The Sky", ένα σόλο προσωπικό και υπαρξιακό σχεδόν ψυχαναλυτικό που παρουσιάζεται 19, 20 & 26, 27 Δεκεμβρίου 2022, 3 και 4 Ιανουαρίου στο ΠΛΥΦΑ. Το σόλο ερμηνεύει η Ιωάννα Παρασκευοπούλου και την μουσική υπογράφει ο Νίκος Βελιώτης, σταθεροί της συνεργάτες για πάνω από δέκα χρόνια.  

My Mind LikeThe Sky
© Ελισσάβετ Μωράκη

Το έργο βουτά στο αρχείο της συνεργασίας τους, επισκέπτεται παλαιότερα έργα και επαναδιαπραγματεύεται ενσώματες μνήμες. Ξεκινά ως μια απόπειρα χαρτογράφησης των σκέψεων, των αισθήσεων και των εικόνων που εμφανίζονται και εξαφανίζονται όταν στρέφουμε την προσοχή μας στο παρόν. Είναι αποτέλεσμα της πρακτικής που αναπτύχθηκε κατά την διάρκεια της έρευνας και των προβών, μια πρακτική συλλογής και παράθεσης υλικών και αναφορών, καταγραφής και άρθρωσης ερωτημάτων και έκφρασης της σκέψης και της φαντασίας. 

Who is who

Η Ίρις Καραγιάν ζει και εργάζεται στην Αθήνα και είναι χορογράφος. Σπούδασε Διοίκηση Επιχειρήσεων και Χορό στο Αμερικάνικο Κολλέγιο Ελλάδας, Χορό στην Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης και ολοκλήρωσε μεταπτυχιακές σπουδές στις Τέχνες (Master of Arts) με θέμα Παραστατικές Τέχνες και Πολιτισμός στο Goldsmiths College στο Λονδίνο. Είναι ιδρυτικό μέλος και χορογράφος της ομάδας χορού ΖΗΤΑ. Έργα της έχουν παρουσιαστεί σε Φεστιβάλ χορού στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Το 2010 απέσπασε το 1ο βραβείο χορογραφίας Jarmila Jebrakova award στο New Europe Festival 2010, με τα έργα A time to mourn (2009) και Legacy (2010). Ανακηρύχθηκε καλλιτέχνης  Aerowaves το 2013 με το έργο Mothers καθώς επίσης το 2020 με το έργο Unauthorised. Συνεργάζεται με καλλιτέχνες των παραστατικών τεχνών, του κινηματογράφου και των εικαστικών τεχνών πραγματοποιώντας διάφορα πρότζεκτ. Έχει διδάξει στην Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης, στην Ραλλού Μάνου, στη Σχολή Καλών Τεχνών του Ναυπλίου, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, και στο Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο και Λύκειο του Γέρακα. Συνεργάστηκε με τα εκπαιδευτικά προγράμματα της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση από το 2013 - 2019 διδάσκοντας κίνηση σε ανθρώπους με και χωρίς αναπηρίες στο πλαίσιο των Ευρωπαϊκών προγραμμάτων Χορός χωρίς διακρίσεις. Το 2018-2019 απέσπασε την υποτροφία του Ιδρύματος Fulbright συνεχίζοντας την καλλιτεχνική της έρευνα στη Νέα Υόρκη και το 2020 την υποτροφία του Bogliasco Foundation στην Ιταλία. Τα έργα της έχουν υποστηριχθεί και επιχορηγηθεί από το ΥΠΠΟΑ, το ΕΚΕΘΕΧ, το Ίδρυμα Ωνάση, το Ίδρυμα Ιωάννου Φ. Κωστόπουλου, το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου.  

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

My mind like the sky

  • Χορευτική performance
  • Διάρκεια: 45 '

Η δεκάχρονη κοινή πορεία με τους συνεργάτες της έδωσε την αφορμή να γεννηθεί το προσωπικό, υπαρξιακό, σχεδόν ψυχαναλυτικό σόλο της χορογράφου· μια απόπειρα χαρτογράφησης σκέψεων, αισθήσεων και εικόνων.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
16/07/2024

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου πηγαίνει περιοδεία

Μάθετε σε ποιους σταθμούς θα παρουσιαστεί η τριλογία του Αισχύλου μετά την παρουσίασή της στο κατάμεστο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου (από όπου μπορείτε να δείτε εντός φωτογραφίες).