Μπορούν να εκφραστούν χορευτικά τα πολυπλανητικά όντα και η νοηματική γλώσσα;

Πρεμιέρα για τις χορευτικές ομάδες Synthesis 748 Dance Co και Surface Area Dance. Αυτές είναι οι παραστάσεις που παρουσιάζουν.

Coyote, we used to be humans

"COYOTE, we used to be humans"

Ο Σπύρος Κουβαράς και η ομάδα του Synthesis 748 Dance Co, εκκινώντας από τις φιλοσοφικές θεωρήσεις της Ντόνα Χάραγουεϊ και της Ρόζι Μπραϊντότι, δημιουργούν ένα περιβάλλον εντός του οποίου "το άτομο δεν λογίζεται πια ως ανθρωπόμορφη οντότητα, αλλά ως σχέση και ως συνάρθρωση ανάμεσα στον πολιτισμό και τη φύση". Στο σημείωμα για την παράταση υπογραμμίζεται: "Ο χορογράφος δημιουργεί ένα μετα-μυθολογικό, παραστατικό, περιβάλλον, εντός του οποίου το άτομο δεν λογίζεται πια ως ανθρωπόμορφη οντότητα, αλλά ως σχέση και ως συνάρθρωση ανάμεσα στην ανθρωπινότητα και τη ζωικότητα, ανάμεσα στον πολιτισμό και τη φύση. Το έργο, οπτικοποιεί ένα αγεωγράφητο οικοτοπίο και μας καλεί να φανταστούμε τον κόσμο ως το προσωρινό αποτέλεσμα της σταδιακής ενοποίησης των ετερογενών στοιχείων του, ως "πολύκοσμο-pluriverse”. Από το αρχέτυπο και τη μνήμη μέχρι την ουτοπική παρόρμηση, η χορογραφία αναδύεται ως αόρατο νήμα που συνδέει τους τέσσερις ερμηνευτές σε ένα τελευταίο χορό, λίγο πριν ο άνθρωπος μετατραπεί σε πολυπλανητικό ον" (Πρώην Βιομηχανικό Πάρκο ΠΛΥΦΑ, από 25/11).

Behind the Face of a Rock, Throwing Stones

"Behind the Face of a Rock, Throwing Stones"

Η εταιρεία χορού Surface Area Dance, συνδυάζοντας τη γλώσσα, την αίσθηση, το στοχασμό και την κίνηση, παρουσιάζει μια νέα παράσταση χορού που επικεντρώνεται στη βιωματική κατανόηση και γνώση της βρετανικής νοηματικής γλώσσας, της κουλτούρας d/Deaf, της ιαπωνικής κουλτούρας και του Butoh. "Η στοχαστική παράσταση αναπτύχθηκε μέσα από χορογραφική έρευνα με επίκεντρο τη βιωματική κατανόηση της Βρετανικής νοηματικής γλώσσας παράλληλα με την ενσυνειδητότητα και τη συνδεσιμότητα που υπάρχουν στην Ιαπωνική λέξη Ma (間).  Κεντρική στην έρευνα της ενσωματωμένης κίνησης των χορευτών, η συγκεκριμένη Ιαπωνική φιλοσοφία μπορεί να μεταφραστεί ως ένα κενό, μία παύση ή ένα διάλειμμα.  Σε όλη τη χορογραφία η ομάδα ερμηνεύει σωματικά τις δυνατότητες του Ma μέσω χειρονομιών, στάσεων και σωματικής επαφής, αναζητώντας το (間) και ερμηνεύοντας πάντα έχοντας αυτή τη φιλοσοφία κατά νου" (Ίδρυμα "Μιχάλης Κακογιάννης", από 25/11).

Διαβάστε Επίσης


 

Περισσότερες πληροφορίες

Behind the Face of a Rock, Throwing Stones

  • Χοροθέατρο
  • Διάρκεια: 70 '

Η βρετανική ομάδα επικεντρώνεται στη βιωματική κατανόηση και γνώση της Βρετανικής Νοηματικής Γλώσσας, της κουλτούρας d/Deaf, της ιαπωνικής κουλτούρας και του χορού Butoh.

Coyote, we used to be humans

  • Σύγχρονος Χορός

Εκκινώντας από τις φιλοσοφικές θεωρήσεις της Ντόνα Χάραγουεϊ και της Ρόζι Μπραϊντότι, ο χορογράφος εστιάζει στη σχέση ανάμεσα στην ανθρωπινότητα και τη ζωικότητα, στον πολιτισμό και τη φύση, με φόντο ένα μετα-μυθολογικό περιβάλλον.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
16/07/2024

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου πηγαίνει περιοδεία

Μάθετε σε ποιους σταθμούς θα παρουσιαστεί η τριλογία του Αισχύλου μετά την παρουσίασή της στο κατάμεστο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου (από όπου μπορείτε να δείτε εντός φωτογραφίες).