Η γυναικεία ματιά στις κακοποιητικές συνθήκες στο διαδίκτυο

Ρωτήσαμε τις ηθοποιούς της ομάδας Ανδρομέδα τι τους αποκάλυψε το έργο «Δεν είναι Παιχνίδι», που βασίζεται σε αληθινά γεγονότα και μαρτυρίες γυναικών και κοριτσιών που έχουν εκτεθεί σε κακοποιητικές συνθήκες στο διαδίκτυο, κι εκείνες μας απάντησαν.

Δεν είναι Παιχνίδι

Τρεις γυναίκες κι ένα ανήλικο κορίτσι, αδελφή της μίας,  αποφασίζουν να περάσουν ένα βράδυ πίνοντας και συζητώντας στο σπίτι. Και οι τέσσερις διαφορετικές μεταξύ τους, διαφορετικές ηλικίες, διαφορετικές καταβολές. Εξομολογούνται ιστορίες στις οποίες έχουν υπάρξει θύματα ή θύτες μέσω του διαδικτύου. Διαδικτυακοί εκβιασμοί, sextortion, revenge porn, bullying, challenges, απάτες και ο εθισμός στο διαδίκτυο... Όλα αυτά αποκαλύπτονται στο έργο "Δεν είναι Παιχνίδι" που παρουσιάζεται στο ολοκαίνουργιο θέατρο Θέατρο Noūs -Creative space από την ομάδα Ανδρομέδα.

Δεν είναι Παιχνίδι
Αθηνά Κόρμαλη

Τι σου αποκάλυψε ο ρόλος σου σ’ αυτό το τόσο τραγικά επίκαιρο έργο για τον κόσμο του διαδικτύου και την κακοποίηση ρωτήσαμε τις τέσσερις πρωταγωνίστριες Φανή Γρύλλη, Ντίνα Κούκου, Σοφία Ρούβα, Αναστασία Τσούτση κι εκείνες μας απάντησαν.

Φανή Γρύλλη
Είναι τρομακτικό, αλλά μεταξύ μας, η μεγάλη αποκάλυψη είναι ότι δεν γνωρίζω τελικά κάποια κοπέλα που να μην έχει βιώσει -το λιγότερο- μια παραβατική συμπεριφορά μέσω των social.

Σοφία Ρούβα
Πολλές φορές τα πράγματα μπορεί να φαίνονται αθώα και να ξεκινάνε ως ένα παιχνίδι. Αυτό το "παιχνίδι", όμως, μπορεί να αποβεί μοιραίο. Άρα, "Δεν είναι Παιχνίδι"- έτσι προέκυψε και ο τίτλος της παράστασης. Στο διαδίκτυο δεν πρέπει να εμπιστευόμαστε τυφλά κανέναν. Διάφορες απρόσωπες συνομιλίες και παιχνίδια, όπως τα challenges, που ποτέ δεν ξέρεις ποιος κρύβεται από πίσω και με τι σκοπούς, έχουν οδηγήσει πολλούς ανθρώπους, και κυρίως νέους, μέχρι και στην αυτοκτονία.

Ντίνα Κούκου
Όπως λέω ως "Αυγούστα" στην παράσταση: "Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι
οι διαδικτυακές σχέσεις δεν πρέπει να αντικαθιστούν τις πραγματικές, τις διαπροσωπικές σχέσεις." Επιπλέον, από την έρευνά μας για να βρούμε τις μαρτυρίες και να γράψουμε το έργο "Δεν είναι Παιχνίδι" συνειδητοποίησα ότι είναι δύσκολο, αλλά πάρα πολύ σημαντικό να δημιουργήσουμε ένα ασφαλές κοινωνικό περιβάλλον για την προστασία των θυμάτων κακοποίησης μέσω του διαδικτύου-και όχι μόνο-, αλλά το μεγάλο στοίχημα είναι να εκπαιδεύσουμε την κοινωνίας μας να μην δημιουργεί θύτες.

Αναστασία Τσούτση
Μερικές φορές μας καθορίζουν αυτό που θα λέγαμε "μεγάλα, δραματικά γεγονότα" και άλλες φορές χρόνια πολλών "μικρών" συμβάντων" που συσσωρεύονται. Έχει ή και δεν έχει σημασία: το αποτέλεσμα παραμένει ίδιο, είναι ευθύνη μας να δούμε τι θα κάνουμε με όλες αυτές τις μαθημένες συμπεριφορές και τα συμβάντα, με όλα αυτά τα "βάρη". Έχουμε την ευθύνη ακόμα, να δημιουργήσουμε "χώρο" για να ανοίξουν άβολες και δύσκολες συζητήσεις. Το διαδίκτυο μπορεί να λειτουργήσει ως ένα μέσο σωτηρίας, παρέχοντας μας αδιανόητες δυνατότητες είτε ως ένα μέσο καταστροφής, όπως και τα περισσότερα πράγματα στη ζωή, και εφόσον όλοι είμαστε εξίσου εκτεθειμένοι σε αυτό, ήρθε η ώρα να το συζητήσουμε ανοιχτά.
 

Δεν είναι παιχνίδι
Τhe Krank©


Η φιλοσοφία της παράστασης

Τέσσερα χρόνια μετά τις "Γυναίκες από Χώμα" με τις μαρτυρίες των οροθετικών γυναικών, το "Κατανόησέ με ή σε Καταβροχθίζω" που πραγματεύτηκε την κακοποίηση παιδιών απ’ όλο τον κόσμο και το "ΕΜΠΟΡΙΟ" που αφορούσε την Εμπορία Ανθρώπων, η Θεατρική
Ομάδα Ανδρομέδα καταπιάνεται με τα Ηλεκτρονικά Εγκλήματα, ένα τεράστιο κοινωνικό φαινόμενο που συνταράσσει τον σύγχρονο κόσμο. Στο "Δεν είναι Παιχνίδι" ιστορίες θυμάτων κακοποίησης μέσω του διαδικτύου, γίνονται αφορμή για τη δημιουργία ενός πρωτότυπου έργου, που σκοπεύει στην ενημέρωση, τον προβληματισμό και τελικά, στη δράση απέναντι σε αυτό το παγκόσμιο φαινόμενο. Όπως και οι προηγούμενες θεατρικές παραγωγές της "Ανδρομέδας" το έργο βασίζεται σε αληθινές μαρτυρίες, αυτή τη φορά σε μαρτυρίες γυναικών και ανήλικων κοριτσιών, που έχουν εκτεθεί σε διάφορες μορφές κακοποίησης μέσω του διαδικτύου. 

Περισσότερες πληροφορίες

Δεν είναι παιχνίδι

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 75 '

Τρεις ηθοποιοί μιλούν για την έκθεση σε κακοποιητικές συμπεριφορές στο διαδίκτυο, εμπνευσμένες από αληθινά γεγονότα και μαρτυρίες γυναικών και ανήλικων κοριτσιών.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
16/07/2024

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Το τάβλι" σκηνοθετεί ο Αλέξανδρος Ρήγας αυτό το καλοκαίρι

Το θεατρικό του Δημήτρη Κεχαΐδη θα παρουσιαστεί σε ανοιχτά θέατρα της Αττικής, με τον σκηνοθέτη και τον Αντώνη Κρόμπα στους ρόλους δύο λαμόγιων που παίζουν μια παρτίδα τάβλι με απρόβλεπτη εξέλιξη.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.