Ποιος είναι "Συνεργός" στην έμφυλη βία;

Ο συνεργός Δομνίκη Μητροπούλου©

Μέτωπο ενάντια σε κάθε μορφή βίας που εντείνει την ανισοτιμία των γυναικών μέσα στην κοινωνία "χτίζουν" κάποια από τα έργα που ανεβαίνουν φέτος στο ελληνικό θέατρο. Όλο και περισσότεροι νέοι σκηνοθέτες επιλέγουν δραματουργίες που ανατέμνουν την κοινωνία, καταδικάζουν τις απαράδεκτες συμπεριφορές απέναντι στις γυναίκες, που φτάνουν μέχρι την ενδοοικογενειακή βία, τη σεξουαλική παρενόχληση, το βιασμό, ακόμα και τις γυναικοκτονίες. Το θέμα αυτό απασχόλησε το Γιώργο Χριστοδούλου και αποτυπώνει την άποψη του στο "Συνεργό", το έργο που έγραψε και σκηνοθετεί στο θέατρο Επί Κολωνώ (από 10/10) με πρωταγωνιστές τους ηθοποιούς Χρήστο Κοντογεώργη, Γιώργο Τριανταφυλλίδη, Μαρία Προϊστάκη και Φανή Παναγιωτίδου.

"Έχω μεγάλη ανυπομονησία να νιώσω τον κόσμο στην πλατεία του θεάτρου… Νιώθω σαν να έχω ένα δώρο για κάποιον, που το διάλεξα με αγάπη και ενδιαφέρον, αλλά το κρατάω στο σπίτι γιατί δεν μπορώ να τον συναντήσω από κοντά για να του το δώσω" μας έλεγε ο Γιώργος Χριστοδούλου πέρυσι καλωσορίζοντας τη θεατρική σεζόν μετά την καραντίνα. Ένα δώρο που ήθελε να μας το προσφέρει από τον περασμένο Μάϊο, αλλά δεν τα κατάφερε, είναι "Ο συνεργός". Πρόκειται για την πρώτη συγγραφική του απόπειρα και την τρίτη σκηνοθεσία του μετά το "Μικρό Χίτλερ" (2015), "Το τελευταίο παιχνίδι" (2018) και το "Νυφικό κρεβάτι" (2019). Το έργο του αναδεικνύει τη ρίζα της βίας κατά των γυναικών μέσα από μια αληθινή ιστορία μιας κοπέλας από τη Βέροια που συνέβη του τις αρχές του 2000 και ο σύντροφος της κρίθηκε ένοχος. 
 

Ο συνεργός
Δομνίκη Μητροπούλου©


Ο Γιώργος Χριστοδούλου είναι ένας εξαιρετικός ηθοποιός που "ταυτίζεται" με τα πρόσωπα που υποδύεται μ' ένα πάθος που δεν συναντάμε συχνά και μετρά μερικά χρόνια παρουσίας στα θεατρικά δρώμενα παίζοντας σε παραστάσεις που άφησαν το στίγμα τους: "Acropolisreconstraction" σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού, "Ηλίθιος", "Ο θάνατος του Δαντόν", "Ιλιάδα" και άλλες σκηνοθεσίες του Στάθη Λιβαθινού, "Πόθοι κάτω από τις λεύκες" σε σκηνοθεσία Αντώνη Αντύπα, "Αρίστος" σε σκηνοθεσία Γιώργου Παπαγεωργίου, "Ο Κοτζάμπασης του Καστρόπυργου" σε σκηνοθεσία Δημήτρη Τάρλοου και πολλές ακόμα. Έγινε γνωστός στο τηλεοπτικό κοινό μόλις πέρυσι, μέσα από τον ρόλο του Σταύρου στην επιτυχημένη καθημερινή σειρά "Σασμός". Στο θέατρο θα τον συναντήσουμε φέτος στο θέατρο Πορεία στο "Κουκλόσπιτο" του Χέρνικ Ίψεν που σκηνοθετεί ο Δημήτρης Τάρλοου στο Πορεία (από 9/11).

Περισσότερες πληροφορίες

Ο συνεργός

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 90 '

Ο Αποστόλης ζει ήρεμα τη ζωή του μαζί με τη γυναίκα του στο χωριό, όταν ένα βράδυ ο αγαπημένος του ξάδερφος θα του ομολογήσει πως σκότωσε την κοπέλα του, ζητώντας του να τον βοηθήσει να κρύψει το πτώμα. Οικογένεια, φιλία, αγάπη, έρωτας, έννοιες που σε μια στιγμή διαστρεβλώνονται, σε ένα γαϊτανάκι καταστροφής, ψεμάτων και ενοχών πίσω από τις κλειστές πόρτες της ελληνικής επαρχίας, με ήρωες ανθρώπους της διπλανής πόρτας. Σε μια εποχή που τα όρια του καλού και του κακού διερευνώνται εκ νέου, η παράσταση εξερευνά το πώς ένας άνθρωπος, μια ολόκληρη κοινωνία, γίνονται από τη μια στιγμή στην άλλη συνεργοί.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
16/07/2024

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου πηγαίνει περιοδεία

Μάθετε σε ποιους σταθμούς θα παρουσιαστεί η τριλογία του Αισχύλου μετά την παρουσίασή της στο κατάμεστο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου (από όπου μπορείτε να δείτε εντός φωτογραφίες).