H τελευταία σκηνοθεσία του Peter Brook σε Θεσσαλονίκη και Κύπρο

Tempest Project

Κάθε είδηση για τη ζωή και το έργο του σπουδαίου Βρετανού σκηνοθέτη, Peter Brook, ο οποίος έφυγε πρόσφατα από τη ζωή σε ηλικία 97 ετών, έλκει πάντα την προσοχή μας. Μόλις μάθαμε πως το "Tempest Project" από το κείμενο του Jean Claude Carriere (βασισμένο στην σαιξπηρική "Τρικυμία"), η τελευταία παράσταση που συν σκηνοθέτησε και διασκεύασε ο ανανεωτής του θεάτρου με τη Marie Helene Estienne θα παιχτεί στη χώρας μας και στη Κύπρο. Η Αττική Πολιτιστική Εταιρεία, αποκλειστικός εκπρόσωπος-συμπαραγωγός των έργων του Brook σε συνεργασία με το Παρισινό Θέατρο Βouffes Du Nord θα παρουσιάσουν την παράσταση 8 & 9/10 στα Δημήτρια της Θεσσαλονίκης και στις 13 &14/10 στα Κύπρια της Λευκωσίας.


Ο Πήτερ Μπρουκ επιστρέφει στην Αθήνα

Ο Πίτερ Μπρουκ έθρεψε τη θεατρική δημιουργία μελετώντας τα κοινωνικά χαρακτηριστικά και τις πολιτισμικές παραδόσεις των λαών και πέτυχε να καταστήσει οικουμενικά τα έργα του. Για το "Tempest Project" η εφημερίδα Le Figaro έγραψε: "Ο Peter Brook μας χάρισε μια ζωντανή παραμυθένια "Τρικυμία" τσέπης". Μέσα από τη συνεργασία των Βrook -Estienne ήρθαν στο φως τα πολλαπλά επίπεδα και τα κρυμμένα μηνύματα του μύθου. Έχει ενδιαφέρον όσα έχει δηλώσει ο ίδιος, ο Peter Brook, για τη συνάντηση του με το συγκεκριμένο έργο: "Την πρώτη φορά που προσέγγισα την "Τρικυμία", πριν από πολλά χρόνια στο Stratford, το αποτέλεσμα δεν ήταν καθόλου ικανοποιητικό. Ένιωθα το έργο να γλιστρά μέσα από τα δάκτυλά μου. Η δυσκολία μου ήταν να μπορέσω να εκφράσω, με πειστικό τρόπο, τον υπερφυσικό κόσμο του. Προσπάθησα να χρησιμοποιήσω όλα τα εφέ που προσφέρει το θέατρο, αλλά το ένστικτό μου μου έλεγε ότι ακολουθούσα λάθος πορεία. Αργότερα, το 1968, στο Παρίσι, αποφάσισα να το προσεγγίσω ξανά με ηθοποιούς από διάφορα μέρη του κόσμου. Μου φάνηκε ότι θα ήταν ενδιαφέρον να πάρω ορισμένες σκηνές από το έργο ως βάση και να δω πώς θα μπορούσαμε μαζί να το ανακαλύψουμε ξανά. Το αποτέλεσμα ξεπέρασε κάθε προσδοκία. Στην ελισαβετιανή Αγγλία δεν είχε ακόμα αποκοπεί ο δεσμός με τη φύση. Ήταν παρούσες οι αρχαίες δοξασίες, υπήρχε ακόμα η αίσθηση του θαύματος. Σήμερα, οι ηθοποιοί της Δύσης έχουν όλες τις απαραίτητες ιδιότητες για να εξερευνήσουν μέσα από τα έργα του Σαίξπηρ όλα όσα αφορούν στο θυμό, την πολιτική βία, τη σεξουαλικότητα, την ενδοσκόπηση. Ωστόσο, είναι σχεδόν αδύνατο για αυτούς να αγγίξουν τον αόρατο κόσμο. Στις κουλτούρες που αποκαλούμε "παραδοσιακές", οι εικόνες των θεών, των μάγων, των μαγισσών, έρχονται απόλυτα φυσιολογικά.

Για να υποδυθεί ένας ηθοποιός από τη Δύση ένα χαρακτήρα που δεν είναι αληθινός, απαιτούνται πραγματικές ακροβατικές ικανότητες. Για τον ηθοποιό που μεγάλωσε σε έναν κόσμο τελετών και τελετουργιών, ο δρόμος που οδηγεί στο αόρατο είναι συχνά άμεσος και φυσιολογικός. Η "Τρικυμία" είναι ένα αίνιγμα, ένα παραμύθι όπου δεν μπορούμε να εκλάβουμε τίποτα στην κυριολεξία, επειδή αν παραμείνουμε στην επιφάνεια του έργου, θα μας διαφύγει η εσωτερική του ουσία. Από όλους μας".

Προπώληση για τα Δημήτρια Διεθνές Φεστιβάλ Θεσσαλονικής από Viva.gr και για τα Κύπρια Διεθνές Φεστιβάλ Κύπρου από εδώ

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
16/07/2024

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Το τάβλι" σκηνοθετεί ο Αλέξανδρος Ρήγας αυτό το καλοκαίρι

Το θεατρικό του Δημήτρη Κεχαΐδη θα παρουσιαστεί σε ανοιχτά θέατρα της Αττικής, με τον σκηνοθέτη και τον Αντώνη Κρόμπα στους ρόλους δύο λαμόγιων που παίζουν μια παρτίδα τάβλι με απρόβλεπτη εξέλιξη.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.