Η "Γέρμα" του Λόρκα διασκευάζεται από την Art Libera

Η ιστορία μιας νεαρής γυναίκας της ισπανικής υπαίθρου, εγκλωβισμένης σε ένα περιβάλλον κυριαρχούμενο από πατριαρχικές φιγούρες.

Γέρμα - el cuerpo muerto

Η Αrte Libera παρουσιάζει την παράσταση "Γέρμα - el cuerpo muerto" βασισμένη στη "Γέρμα" του Φ. Γκ. Λόρκα, σε διασκευή για μια ηθοποιό και έναν μουσικό.

Η λέξη "yermo", επίθετο της ισπανικής γλώσσας, προέρχεται από το λατινικό "eremus" που δεν είναι άλλο από το ελληνικό "έρηµος" που ενίοτε προφέρεται "έρµος" ή "γέρµος".

Γέρμα - el cuerpo muerto

Η Γέρµα είναι µια νεαρή γυναίκα της ισπανικής υπαίθρου που παρά τις επίµονες προσπάθειες αδυνατεί να κάνει παιδί. Εγκλωβισμένη σε έναν γάμο που δεν επέλεξε και στις ηθικές αξίες της αγροτικής κοινωνίας, η µητρότητα γίνεται εμμονή οδηγώντας τη στον φόνο του άντρα της. Με αυτό το βίαιο, αυτοκαταστροφικό στην πραγματικότητα, ξέσπασμα η ηρωίδα δραπετεύει από την κοινωνική καταπίεση και διακηρύσσει την επιθυμία της για µια ζωή χωρίς συμβατικές και ψυχοφθόρες σχέσεις.

Γέρμα - el cuerpo muerto

Γέρμα - el cuerpo muerto

Το έργο, που μαζί µε τον "Ματωµένο Γάµο" και "Το σπίτι της Μπερνάρντα Άλµπα" καταρτίζουν την τριλογία της ισπανικής υπαίθρου του Φ. Γκ. Λόρκα, αν και γραμμένο το 1934, παραμένει εξαιρετικά επίκαιρο στην ουσία της προβληματικής του, αφού ακόμη και σήμερα η γυναικεία τεκνοποιία, ειδικά στη χώρα µας, παραμένει σοβαρή κοινωνική αγκύλωση αποτελώντας σημείο στιγματισμού και καταπίεσης.

Η συγκεκριμένη διασκευή του έργου για µια ηθοποιό εστιάζει στις μεταβάσεις της ηρωίδας που ως σώμα τραγωδίας προχωρά ως την αυτοκαταστροφική κορύφωση φωτίζοντας διαχρονικά τον / την άνθρωπο που αποκλείεται από την ελευθερία, τη ζωή, τον έρωτα. 

Από τις 13 Οκτωβρίου, το θεατρικό ανεβαίνει στο Βios Basement για έξι (6) µόνο παραστάσεις, στις 13, 14, 15, 16, 17, 18 Οκτωβρίου (9 μ.μ.).

Ταυτότητα παράστασης
Μετάφραση: Τζένη Μαστοράκη
Σκηνοθεσία/ Σχεδιασμός φωτισμών: Θωµαΐς Τριανταφυλλίδου
Δραµατουργική επεξεργασία - Συνεργασία στη σκηνοθεσία: Αντώνης Περαντωνάκης
Ερµηνεία: Ιφιγένεια Καραµήτρου
Σύνθεση / Μουσικός επί σκηνής: Λίνα Ζάχαρη
Οργάνωση παραγωγής: Arte Libera

Προπώληση εισιτηρίων στο viva.gr

Κρατήσεις θέσεων στο τηλέφωνο 6983636953 και στην ηλεκτρονική διεύθυνση artelibera20@gmail.-com

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Γέρµα - el cuerpo muerto

  • Performance
  • Διάρκεια: 60 '

Διασκευή της «Γέρμα» του Λόρκα που μιλά για τις κοινωνικές αγκυλώσεις γύρω από το θέμα της τεκνοποιίας για μία ηθοποιό κι έναν μουσικό.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
16/07/2024

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου πηγαίνει περιοδεία

Μάθετε σε ποιους σταθμούς θα παρουσιαστεί η τριλογία του Αισχύλου μετά την παρουσίασή της στο κατάμεστο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου (από όπου μπορείτε να δείτε εντός φωτογραφίες).