Μια ομάδα γυναικών μας καλούν στο Λυκαβηττό για 2 ιδιαίτερες περφόρμανς

Το «Θραύσματα ενώνονται τρυφερά» επιστρέφει στον Λόφο ενώ «μια σύγχρονη κοκκινοσκουφίτσα» εμφανίζεται στη περφόρμανς «RED Routes project: abandoned, μια φορά κι έναν καιρό».

Θραύσματα

Σε μια χρονική στιγμή που αποπνέει αίσθηση του κατεπείγοντος για μια σειρά από ετερόκλητα μα εξίσου σημαντικά ζητήματα,  μια ομάδα από γυναίκες δημιουργούς και περφόρμερ μας καλεί στον λόφο του Λυκαβηττού για 4 Κυριακές του φθινοπώρου (18/9, 25/9, 2/10, 9/10).

Θραύσματα ενώνονται τρυφερά

Θραύσματα

Για δεύτερη συνεχή χρονιά, τα Θραύσματα επιστρέφουν στον λόφο του Λυκαβηττού για τέσσερις μόνο παραστάσεις. Σε μια πλαγιά ανάμεσα στα δέντρα, δύο γυναίκες βαδίζουν σε μια διαδρομή χωρική και συμβολική ταυτόχρονα, αρθρώνοντας ερωτήματα και αγωνίες που αφορούν την οικολογία και την κοινωνία σήμερα. 

Το αίσθημα της διάσπασης μέσα στον σύγχρονο τρόπο ζωής και η επιθυμία της επαφής με τη φύση ως τόπο σύνδεσης, αποτελούν την αφετηρία για αυτή τη διαδρομή. Αρχικά, ο θραυσματικός ποιητικός λόγος και το σώμα δημιουργούν μικρά τελετουργικά σύνδεσης με το χώρο, χτίζοντας ένα προσωπικό αφήγημα. Στη συνέχεια, σε συνομιλία με τη φιλοσοφική θεώρηση του λόγου της Όλγκα Τοκάρτσουκ, ξεδιπλώνεται μια ιστορία συνάντησης με τον πολιτισμό των Ζαπατίστας στο Μεξικό, μια άμεσα δημοκρατική κοινωνία που χαρακτηρίζεται από την οικολογική και κοινωνική δικαιοσύνη. Απ’ τον ποιητικό λόγο στον πολιτικό και φιλοσοφικό, η Γλώσσα αναδεικνύεται ως μέσο αναζήτησης ενός άλλου τρόπου να βλέπουμε αλλά και να χτίζουμε τον κόσμο.

Τα θραύσματα ενώνονται τρυφερά είναι μια θεατρική περφόρμανς για την επανασύνδεση με τη φύση στην πόλη, την επίγνωση της οικολογικής καταστροφής, και την αναζήτηση βιώσιμων παραδειγμάτων σχέσης κοινωνίας και φύσης. Ενώνοντας θραύσματα ποίησης, πολιτικού και επιστημονικού λόγου, ιδωμένα μέσα από το θηλυκό βλέμμα, η περφόρμανς επιχειρεί να χτίσει μια γέφυρα σύνδεσης με τη φύση και με έναν πολιτισμό επηρεασμένο από ιθαγενείς κοσμοθεωρίες: αναζητά σ’ έναν θρυμματισμένο κόσμο την αίσθηση της ολότητας και της ελπίδας.

Συντελεστές:
Στίχοι-Κείμενα: Σαράκης, Χιόνης, Περδίκη, Χριστοδούλου, Αγγελάκη Ρουκ, Βέης, Πορφύρας, Κάλας, Πασχάλης, Tοκάρτσουκ, Lenkersdorf, subcomandante Marcos, comandanta Ramona, Νομίδου, Δεληχάτσιου. Θραύσματα ζαπατιστικού λόγου προέρχονται, μεταξύ άλλων, και από το ντοκιμαντέρ "Ellas, las otras, las deveras”.
Συνδημιουργοί-ερμηνεύτριες: Άντζελα Δεληχάτσιου, Βασιλική Νομίδου
Ενδυματολογική επιμέλεια: Λουκία Χατζέλου
Επιστημονικός σύμβουλος: Alejandro Curiel Ramírez del Prado - γλωσσολόγος
Φωτογραφίες: Καλλιόπη Βαγιαννάκη, Δέσποινα Χατζηπαυλίδου, Μαγδαληνή Κρυσταλλινού (MAG)
Trailer: Μαγδαληνή Κρυσταλλινού (ΜΑG)
Δημιουργία αφίσας: Μυρτώ Μπελοπούλου 
Παραγωγή: Open Nature AMKE

Πότε: στις 5 μ.μ., Κυριακές 18/9, 25/9, 2/10, 9/10. Πληροφορίες/κρατήσεις: 6937760028, tenderfragments@gmail.com (κρατήσεις απαραίτητες, περιορισμένες θέσεις). Σημείο συνάντησης: στην καντίνα του πάρκινγκ του Λυκαβηττού (δίπλα στο θέατρο) στις 5 μ.μ. Με ελεύθερη οικονομική συνεισφορά.

RED Routes project: abandoned, μια φορά κι έναν καιρό

RED Routes project: abandoned, μια φορά κι έναν καιρό

Μια "σύγχρονη κοκκινοσκουφίτσα” περιδιαβαίνει το μουντό αστικό τοπίο ψάχνοντας τον προορισμό της. Ένα ανήλικο προσφυγόπουλο περιπλανιέται μονάχο του στο αφιλόξενο αστικό "δάσος” αναζητώντας μια αχτίδα ελπιδοφόρου μέλλοντος, κόντρα στο ζοφερό παρόν του. Η περφόρμανς "abandoned, μια φορά κι έναν καιρό”, μέρος της τριλογίας "RED Routes project” είναι εμπνευσμένη από το κλασικό παραμύθι. "Δανειζόμενη” ένα σώμα, μέσα από ηχητικά τοπία, αλληγορίες και συμβολισμούς αφηγείται το ταξίδι του κάθε πρόσφυγα, και δη ενός ασυνόδευτου ανήλικου, προς τη γερασμένη αλλά πολλά υποσχόμενη "γιαγιά” Ευρώπη, αντιμέτωπο με τον "κακό λύκο” που ξεγελάει και αποπροσανατολίζει κι αναζητώντας έναν "καλό κυνηγό” που να επέμβει, έστω την ύστατη στιγμή. Ένα ταξίδι προς την πρόωρη ενηλικίωση, ένα παραμύθι για την χαμένη αθωότητα.

Συντελεστές: 
Σύλληψη, συγγραφή και σύνθεση κειμένων, performer: Νατάσα Νταϊλιάνη
Επιμέλεια Κίνησης: Κατερίνα Δρακοπούλου
Μουσική, ηχητική δημιουργία: Vago Tedosio
Ενδυματολόγος: Μαργαρίτα Δοσούλα
Φωτογραφίες: Ιουλία Λαδογιάννη
Παραγωγή: gARTen AMKE

Τόπος: Πάνω από το "φαράγγι”, στίγμα: 37°59'06.6"N 23°44'54.3"E, στις 6.30 μ.μ. Εάν έχετε παρακολουθήσει την προηγηθείσα περφόρμανς "Θραύσματα”, θα βρίσκεστε ακριβώς στο σημείο έναρξης της περφορμανς RED Routes. Πληροφορίες/κρατήσεις: 6944251704
Με ελεύθερη οικονομική συνεισφορά.

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Λόφος του Λυκαβηττού

  • Βινιέτες Τεχνών - City life

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
16/07/2024

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Το τάβλι" σκηνοθετεί ο Αλέξανδρος Ρήγας αυτό το καλοκαίρι

Το θεατρικό του Δημήτρη Κεχαΐδη θα παρουσιαστεί σε ανοιχτά θέατρα της Αττικής, με τον σκηνοθέτη και τον Αντώνη Κρόμπα στους ρόλους δύο λαμόγιων που παίζουν μια παρτίδα τάβλι με απρόβλεπτη εξέλιξη.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.