"Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός" : Ο "Ωκεανός" εν πλω στον μόλο της Πλάκας και στη Σπιναλόγκα

Μία σπονδυλωτή, περιπατητική παράσταση και performance εν πλω, με εικαστική εγκατάσταση, πρωτότυπη μουσική και τραγούδια, παρουσιάζεται από την ομάδα Όχι Παίζουμε / UrbanDig Project.

Ωκεανός © Μυρτώ Κοκκίνου

Η παράσταση "Ωκεανός", με αφορμή τα λοιμοκαθαρτήρια που στήθηκαν σε όλη την Ελλάδα το 1922 για τους Μικρασιάτες πρόσφυγες, καλεί τους θεατές σε μια συνάντηση μνήμης και στοχασμού πάνω σε κοινωνικά φαινόμενα και πρακτικές που δημιουργούν προσφυγικές κρίσεις. Η παράσταση και performance πραγματοποιείται εν πλω, με εικαστική εγκατάσταση, πρωτότυπη μουσική και τραγούδια, βασισμένη σε ιδέα, κείμενα και δραματουργία της Εύης Προύσαλη. Παρουσιάζεται από την ομάδα Όχι Παίζουμε / UrbanDig Project σε σκηνοθεσία Γιώργου Σαχίνη στις 14 & 15 Σεπτεμβρίου στον μόλο της Πλάκας και στη Σπιναλόγκα. 

Στάση Σπιναλόγκα
© Αγγελική Ζερβού

Η παράσταση στοχεύει στη δημιουργία κοινότητας πολιτών, όπου καλλιτέχνες και θεατές μαζί, βιώνουν μια ακολουθία καταστάσεων με ορίζοντα τα ιστορικά και συγχρονικά γεγονότα, τις εμπειρίες, τις σκέψεις και τα συναισθήματα των προσώπων που υπήρξαν πρόσφυγες της Μικρασιατικής Καταστροφής. 

Ωκεανός
© Μυρτώ Κοκκίνου

Ο "Ωκεανός" επιχειρεί να δημιουργήσει ρωγμές στον τρόπο πρόσληψης των ιστορικών γεγονότων και διερωτήσεις αναφορικά με τις "κανονικότητες" και "βεβαιότητες" του Μικρασιατικού ξεριζωμού, σε επίπεδο πολιτικής εξουσίας αλλά και υποκειμένου/πολίτη. 
Τα κείμενα κινούνται από το γενικό (ιστορικό πλαίσιο, πολιτικός λόγος, εφημερίδες) στο ειδικό (υποκείμενο, ατομική ευθύνη, συναίσθημα) και αντιστρόφως, και συντίθεται από πρωτότυπα κείμενα, πραγματικές μαρτυρίες και ιστορικά ντοκουμέντα.

Στάση Σπιναλόγκα
© Αγγελική Ζερβού

Ενσωματώνοντας στοιχεία θεάτρου και χορού, σε συνδυασμό με σημειακές εικαστικές παρεμβάσεις, η παράσταση θέτει στο επίκεντρο το σώμα και την κινησιολογία του, τα τραγούδια, τους ήχους και τις φωνές των ηθοποιών. Η σκηνοθεσία αξιοποιεί το φυσικό τοπίο της περιοχής, και ακολουθεί τον σύντομο διάπλου των λεπρών από την Πλάκα, εν πλω και στο νησί της Σπιναλόγκα. 

Η παραγωγή πραγματοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος 2022, του θεσμού "Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός" του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού. 

Ωρα Εναρξης: 6.15 μ.μ | Διάρκεια: 90 λεπτά | Μέγιστος αριθμός ατόμων/ παράσταση: 100 άτομα | Για τους θεατές απαιτείται άνετη αμφίεση και παπούτσια, καθώς θα χρειαστεί επιβίβαση σε καραβάκι αλλά και περίπατος στο νησί της Σπιναλόγκα | digitalculture.gov.gr 

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
16/07/2024

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Το τάβλι" σκηνοθετεί ο Αλέξανδρος Ρήγας αυτό το καλοκαίρι

Το θεατρικό του Δημήτρη Κεχαΐδη θα παρουσιαστεί σε ανοιχτά θέατρα της Αττικής, με τον σκηνοθέτη και τον Αντώνη Κρόμπα στους ρόλους δύο λαμόγιων που παίζουν μια παρτίδα τάβλι με απρόβλεπτη εξέλιξη.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.