Φεστιβάλ Αθηνών: Χορευτικό μανιφέστο κατά της βίας από τη Λία Ροντρίγκες

Μία από τις πιο σημαντικές «φωνές» στο χώρο της παγκόσμιας χορογραφικής δημιουργίας, που δίνει πολιτική χροιά στα έργα της και αξιοποιεί το σώμα ως όργανο ερμηνείας, η Βραζιλιάνα χορογράφος Λία Ροντρίγκες, έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου (20-21/7).

Furia / Μανία Sammi Landweer©

Η Λία Ροντρίγκες στήνει παραστάσεις-μανιφέστα εναντίον της ανισότητας, των προκαταλήψεων, των επιβεβλημένων στερεοτύπων, των αδιεξόδων, αντλεί έμπνευση από παντού. Το 2014, προσκεκλημένη της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση, στο πλαίσιο του φεστιβάλ Transitions 2. Latin America μας εντυπωσίασε με το "Pintorama" (Πιντοράμα), μια παράσταση στην οποία η Ροντρίγκες δημιούργησε ένα εικαστικό και θεατρικό τοπίο που συμπεριλάμβανε τους θεατές και όσα συνέβαιναν μπροστά στα μάτια τους, μια μεταφορά για τους συλλογικούς αγώνες μέσα από μια σημαντική ιδέα: ότι, όταν δεν αναγνωρίζεις τον πολιτισμό του άλλου, αυτός ο άλλος δεν υπάρχει για σένα, είτε αποτελεί κάτι που το αρνείσαι είτε μια απειλή που πρέπει να εξουδετερώσεις. Έχει τιμηθεί για το έργο της με διάφορα βραβεία στη Βραζιλία και στο εξωτερικό κι έχει κάνει αίσθηση διεθνώς καθώς ανήκει στη γενιά των καλλιτεχνών που αποφάσισαν να πάρουν θέση και να ανοίξουν διάλογο με το παρελθόν της χώρας τους. Η Ροντρίγκες δρα ως πολίτης της σύγχρονης παγκοσμιοποιημένης κοινωνίας χωρίς να χάσει τις τοπικές της αναφορές, κι αυτό φαίνεται καθαρά στην παράσταση "Fúria / Μανία" που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών (20-21/7). Οι ιστορίες της, οι αισθητικοί και κοινωνικοπολιτικοί προβληματισμοί της αφορούν το δικό της παρελθόν αλλά και την ευρύτερη δυτική τέχνη.

Furia / Μανία
Sammi Landweer©

Η καρδιά της Λία Ροντρίγκες χτυπά για τη Βραζιλία. Εκεί γεννήθηκε, σπούδασε κλασικό μπαλέτο στο Σάο Πάουλο και το 1977 ίδρυσε την ομάδα χορού Andança. Μεταξύ 1980-1982 βρέθηκε στη Γαλλία, στην ομάδα της Μαγκί Μαρέν. Επιστρέφοντας στη Βραζιλία, εγκαταστάθηκε στο Ρίο ντε Τζανέιρο, όπου ίδρυσε την ομάδα Lia Rodrigues Companhia de Danças. Eίναι καλλιτεχνική διευθύντρια του ετήσιου φεστιβάλ σύγχρονου χορού Panorama de Dança και έχει εγκατασταθεί με την ομάδα της στη φαβέλα Μαρέ του Ρίο ντε Τζανέιρο, όπου ανέπτυξε το καλλιτεχνικό πρότζεκτ "Αντίσταση φιλοξενίας" και ίδρυσε ένα Κέντρο Τεχνών, μια σχολή χορού που παρέχει επαγγελματική εκπαίδευση σε νεαρούς χορευτές από τη φαβέλα, αλλά και από όλη τη χώρα της. Τόλμη είναι η λέξη που χαρακτηρίζει το έργο της…

Furia / Μανία
Sammi Landweer©

Με τόλμη χορογράφησε το εκστατικό "Fúria/Μανία". Στη σκηνή της Πειραιώς 260 φέρνει εννιά γυμνούς και ημίγυμνους χορευτές βακχευμένους, να εκστασιάζονται, να γιορτάζουν ξέφρενα, να συνδιαλέγονται με αρχετυπικές ανάγκες του ανθρώπου, σε ένα έργο όπου ο σύγχρονος χορός συναντά τη βραζιλιάνικη παράδοση. Στήνει μια γκροτέσκα πομπή, την ώρα που η ανθρωπότητα σιγά σιγά καταστρέφεται. Η Ροντρίγκες υπογραμμίζει για ακόμη μία φορά το θέμα της βίας, που έχει γίνει επίκαιρο στη χώρα της από τότε που ο ακροδεξιός Ζαΐρ Μπολσονάρου εξελέγη πρόεδρος. 

Περισσότερες πληροφορίες

Furia / Μανία

  • Χορός
  • Διάρκεια: 70 '

Σεξ, βία, πόνος, επανάσταση, ήττα, πόλεμος είναι τα θέματα που αξιοποιεί η Βραζιλιάνα χορογράφος στο μαχητικό έργο της που κινείται μεταξύ περφόρμανς, πλαστικών τεχνών και χορού, με διάθεση έκστασης.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
16/07/2024

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου πηγαίνει περιοδεία

Μάθετε σε ποιους σταθμούς θα παρουσιαστεί η τριλογία του Αισχύλου μετά την παρουσίασή της στο κατάμεστο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου (από όπου μπορείτε να δείτε εντός φωτογραφίες).