Η τελευταία συζήτηση των "Αντιγονισμών" στην Πειραιώς 260

Η ενότητα «Ποιήσεις και μεταποιήσεις» κλείνει τον κύκλο διαλέξεων και συζητήσεων σε επιμέλεια του Διονύση Καψάλη, με θέμα το αποτύπωμα της ηρωικής Αντιγόνης σε όλο το φάσμα της ανθρώπινης έκφρασης.

Πειραιώς 260 Θωμάς Δασκαλάκης©

Με την ενότητα "Ποιήσεις και μεταποιήσεις" ολοκληρώνονται την Τρίτη, 12 Ιουλίου (6 μ.μ.) στον Χώρο Β της Πειραιώς 260, οι "Αντιγονισμοί". Ένας κύκλος διαλέξεων και συζητήσεων σε επιμέλεια του συγγραφέα και συμβούλου του Φεστιβάλ σε θέματα Λογοτεχνίας, Διονύση Καψάλη, χωρισμένος σε τέσσερις θεματικές ενότητες, με τη συμμετοχή ομιλητών από όλο το φάσμα των ανθρωπιστικών επιστημών, του Θεάτρου, των Γραμμάτων και των Τεχνών.

Στην τέταρτη και τελευταία συζήτηση θα εξεταστεί το αποτύπωμα της Αντιγόνης σε όλο το φάσμα της ανθρώπινης έκφρασης. Δεσπόζει στις πολλές θεατρικές μεταφράσεις και μεταποιήσεις της τραγωδίας, από τον Χαίλντερλιν ώς τη μετεμφυλιακή Αντιγόνη του Άρη Αλεξάνδρου˙ ανιχνεύεται σε ποικίλες μυθιστορηματικές μεταπλάσεις, παλαιότερες και νεότερες˙ προβάλλει καθοριστικά στην ψυχαναλυτική σκέψη και εξεικονίζεται αινιγματικά στις εικαστικές τέχνες.

Συμμετέχουν:
Ελένη Βαροπούλου, θεατρολόγος, κριτικός, μεταφράστρια: "Ο Μπρεχτ και η Αντιγόνη: μεταξύ Χαίλντερλιν και εκσυγχρονισμού".
Μίλτος Πεχλιβάνος, Καθηγητής Νεοελληνικής Φιλολογίας, Ελεύθερο Πανεπιστήμιο Βερολίνου: "Αντιγόνη: το βάρος της απόφασης".
Βίκτωρ Αρδίττης, σκηνοθέτης - θεατρολόγος: "Μια Αντιγόνη δίχως Κρέοντα;"
Αλεξάνδρα Ρασιδάκη, Καθηγήτρια Γερμανικής και Συγκριτικής Γραμματολογίας, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης: "Μυθιστορηματικές Αντιγόνες".
Σωτήρης Μανωλόπουλος, ψυχαναλυτής παιδιών και εφήβων: "Η τραγική θέση της Αντιγόνης".
Νίκος Δασκαλοθανάσης, Καθηγητής Ιστορίας της Τέχνης, Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών: "Η μορφή της Αντιγόνης στις εικαστικές τέχνες: από τον λόγο στην εικόνα".

Συντονισμός: Διονύσης Καψάλης, συγγραφέας, Σύμβουλος του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θα ακολουθήσει συζήτηση με το κοινό. Η είσοδος είναι ελεύθερη με δελτίο προτεραιότητας από τα εκδοτήρια της Πειραιώς 260 (από τις 5 μ.μ. την ημέρα της συζήτησης).

Περισσότερες πληροφορίες εδώ.

Περισσότερες πληροφορίες

Πειραιώς 260

Πειραιώς 260

Πειραιώς 260

Πειραιώς 260

Πειραιώς 260

Πειραιώς 260

Πειραιώς 260

Πειραιώς 260

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
16/07/2024

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου πηγαίνει περιοδεία

Μάθετε σε ποιους σταθμούς θα παρουσιαστεί η τριλογία του Αισχύλου μετά την παρουσίασή της στο κατάμεστο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου (από όπου μπορείτε να δείτε εντός φωτογραφίες).