Φεστιβάλ Αθηνών: Δύο ψαγμένες προτάσεις στην Πειραιώς 260

Το υβριδικό σύμπαν του Φιλίπ Κεν και η τελευταία χορογραφική δουλειά της Κατερίνας Ανδρέου συγκεντρώνουν το ενδιαφέρον μας αυτή την εβδομάδα.

Farm fatale Martin Argyroglo©

"Farm Fatale"

Μια ιδιότυπη κοινότητα, την οποία έχουν δημιουργήσει πέντε σκιάχτρα που έμειναν χωρίς δουλειά εξαιτίας της κλιματικής αλλαγής, έπλασε η φαντασία του εικαστικού και σκηνοθέτη Φιλίπ Κεν, γνωστού στην Ελλάδα από τις παραστάσεις που έχει ήδη παρουσιάσει στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση ("Η μελαγχολία των δράκων", "Crash park: η ζωή ενός νησιού"). Tο Farm Fatale", που έκανε πρεμιέρα στο Μόναχο το 2019 και θα δούμε στην Πειραιώς 260 στις 10 και 11 Ιουλίου, εμπνέεται από το κρίσιμο ζήτημα της κλιματικής αλλαγής και της γενικότερης οικολογικής κρίσης και το μεταγγίζει σε μια παράσταση με σουρεαλιστικό χιούμορ, ποπ μουσικές και ιδιαίτερη εικαστικότητα. Η τελευταία χαρακτηρίζει την καλλιτεχνική ταυτότητα του Γάλλου δημιουργού, που έχει σπουδάσει καλές τέχνες, design και σκηνογραφία – καθόλου τυχαία στις δουλειές του συνομιλούν με μοναδικό, απολύτως προσωπικό τρόπο ο χώρος, η σκηνογραφία και το ανθρώπινο σώμα. Σε αυτή την περίπτωση, ο Κεν, χρησιμοποιώντας ως φόντο μια ιδιαίτερη σκηνογραφία την οποία υπογράφει ο ίδιος, δημιουργεί μια μετα-αποκαλυπτική συνθήκη, καταγράφοντας τη φωνή της ετοιμοθάνατης φύσης. Οι αφοπλιστικά αστείοι ήρωες του έργου του, χωρίς να πτοούνται από τη δύσκολη κατάσταση, συγκροτούν ένα γοητευτικό σύμπαν ονειροπόλων ακτιβιστών που –κόντρα στην ανθρώπινη επιθετικότητα απέναντι στη φύση– επιθυμούν να διασώσουν κάτι από αυτή, για να το παραδώσουν στις επόμενες γενιές.

Mourn Baby Mourn
Hélène Robert©

"Mourn Baby, Mourn"

Ξεκίνησε να σπουδάζει χορό "μεγάλη", σε ηλικία 25 ετών, αλλά με την πρώτη της δουλειά απέσπασε πανευρωπαϊκή αναγνώριση και βραβεύσεις. Ο λόγος για την ταλαντούχα χορεύτρια και χορογράφο Κατερίνα Ανδρέου, που επιστρέφει στο Φεστιβάλ Αθηνών, εκεί όπου ξεκίνησαν όλα το 2016, όταν συστηνόταν στο κοινό με την παράσταση "A kind of fierce", που απέσπασε την ίδια χρονιά το ευρωπαϊκό βραβείο χορού, Prix Jardin d’Europe. Είχαν προηγηθεί σπουδές νομικής και στη συνέχεια η απόφαση να εντρυφήσει στην αγάπη της για τη μουσική και το χορό, σπουδάζοντας στην Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης. Στα μόλις έξι χρόνια που ακολούθησαν, η Ανδρέου θεωρείται ήδη από τις πλέον ανερχόμενες δημιουργούς με αξιοσημείωτη ευρωπαϊκή διαδρομή και δική της καλλιτεχνική και χορογραφική ταυτότητα, την οποία εκφράζει συνήθως σε solo performances, όπου επίσης υπογράφει τη μουσική. Στην παράσταση "Mourn baby, mourn" που θα δούμε στις 8 και 9 Ιουλίου (σε δική της χορογραφία, ερμηνεία, κείμενο και μουσική από κοινού με την Cristian Sotomayor), η Ανδρέου ξορκίζει την ιδέα του θρήνου και παράλληλα καταθέτει την πολιτική της φωνή για τη συλλογική μελαγχολία και κατάθλιψη που έχει επιφέρει η ακύρωση των οικουμενικών αιτημάτων του ’60 και του ’70.

Περισσότερες πληροφορίες

Mourn Baby Mourn

  • Χορός
  • Διάρκεια: 45 '

Η διακεκριμένη ερμηνεύτρια αξιοποιεί την έννοια του θρήνου για να μιλήσει για την ακύρωση του μέλλοντος το οποίο μας υποσχέθηκαν τις δεκαετίες του ’60 και του ’70.

Farm fatale

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 90 '

Στο σουρεαλιστικό, γοητευτικό σύμπαν του σκηνοθέτη, πέντε σκιάχτρα μεταμορφώνονται σε ευγενείς ακτιβιστές και λακωνικούς σχολιαστές της πραγματικότητας και της φύσης που πεθαίνει.

Πειραιώς 260

Πειραιώς 260

Πειραιώς 260

Πειραιώς 260

Πειραιώς 260

Πειραιώς 260

Πειραιώς 260

Πειραιώς 260

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
16/07/2024

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Το τάβλι" σκηνοθετεί ο Αλέξανδρος Ρήγας αυτό το καλοκαίρι

Το θεατρικό του Δημήτρη Κεχαΐδη θα παρουσιαστεί σε ανοιχτά θέατρα της Αττικής, με τον σκηνοθέτη και τον Αντώνη Κρόμπα στους ρόλους δύο λαμόγιων που παίζουν μια παρτίδα τάβλι με απρόβλεπτη εξέλιξη.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.