Τρία ραντεβού που δεν θα χάσουμε στην Πειραιώς 260

Έρχονται η απρόβλεπτη χορογράφος Μαρλέν Μοντέιρο Φρέιτας, μια αληθινή ιστορία διά χειρός Γιούλας Μπούνταλη και μια στενότερη γνωριμία με τη δουλειά του φέρελπί Αλέξανδρου Ραπτοτάσιου. Ραντεβού στην Πειραιώς 260!

Κακό - Θεϊκή μέθη Peter Hönnemann©

Χορευτική μέθη με την Μαρλέν Μοντέιρο Φρέιτας

Με χρήση στροβοσκοπικών φωτισμών, πολλή μουσική και χορό με εκστατικές εξάρσεις, η αντισυμβατική και βαθιά πολιτικοποιημένη χορογράφος Μαρλέν Μοντέιρο Φρέιτας, η οποία χαρακτηρίστηκε στην Μπιενάλε της Βενετίας ως "ένα από τα σπουδαιότερα ταλέντα της γενιάς της" (Αργυρός Λέοντας για το Χορό, 2018), θα μας οδηγήσει στο "Κακό - Θεϊκή μέθη". Μια χορογραφία στην οποία είναι έντονο το δαιμονικό στοιχείο, η μεταμόρφωση, ο σουρεαλισμός, αλλά και το άφθονο χιούμορ. Έχοντας δει δουλειές της στο Φεστιβάλ Αθηνών ("Of ivory and flesh - Statues also suffer", 2018) μπορούμε να σας διαβεβαιώσουμε πως ο υποδόριος σαρκασμός παίζει καταλυτικό ρόλο στις παραστάσεις της. Στις 30/6, μετά την παράσταση θα ακολουθήσει συζήτηση με τη χορογράφο. Συντονίζουν η Στέφανι Καρπ και ο Κωνσταντίνος Τζήκας (30/6 & 1/7).

Άνοιξη

Η Γιούλα Μπούνταλη μάς ταξιδεύει στα επαναστατικά 60s

Οι κοινωνικές ανησυχίες της Γιούλας Μπούνταλη αντικατοπτρίζονται στις καλλιτεχνικές της προτάσεις. Στο Φεστιβάλ Αθηνών θα παρουσιάσει ένα έργο που τοποθετείται στο Μεσολόγγι του ’60 και αφορά τη δράση μια ομάδας μαθητριών που αντιδρούν στον αποκλεισμό τους από τα μαθήματα θετικής κατεύθυνσης. Ο τίτλος της παράστασης είναι "Άνοιξη" και, όπως έχει δηλώσει η ίδια, "έχει να κάνει με την ηλικία των κοριτσιών και με τις γιορτές της Εξόδου που γίνονται κάθε χρόνο στο Μεσολόγγι". Το σκηνικό της εγχείρημα είναι πολυαναμενόμενο χάρη στο εξαιρετικά ενδιαφέρον θέμα του, αλλά και επειδή πρωταγωνιστούν εξαιρετικοί ηθοποιοί: Βαγγελιώ Ανδρεαδάκη, Έλη Δρίβα, Βασίλης Καραμπούλας, Κώστας Μπερικόπουλος, Φωτεινή Παπαχριστοπούλου κ.ά. (2-4/7).

Αντιγόνη

 

Ερευνητική "Αντιγόνη" από τον Αλέξανδρο Ραπτοτάσιο

Ανυπομονούμε για τη νέα σκηνική πρόταση του Αλέξανδρου Ραπτοτάσιου, του νέου σκηνοθέτη που έρχεται με σπουδές και επαγγελματική εμπειρία από την Αγγλία. Μετά τα "Γεγονότα" που παρουσίασε στην ΕΛΣ το 2021, έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών με την "Αντιγόνη" του Σοφοκλή, την οποία μεταφέρει σε σύγχρονη συνθήκη. Οι προβληματισμοί γύρω από την έννοια της εξουσίας και την ατομική και συλλογική εναντίωση σε αυτήν μπλέκονται με ένα σχόλιο για τα media, καθώς ο Χορός των γερόντων μετατρέπεται σε Χορό πολιτών, που παρακολουθούν τη σύγκρουση Αντιγόνης και Κρέοντα μέσα σε ένα τηλεοπτικό στούντιο. Ερμηνεύουν οι Γεράσιμος Σκιαδαρέσης, Κίττυ Παϊταζόγλου, Λάμπρος Γραμματικός, Δανάη Λουκάκη, Γιώργος Μπινιάρης κ.ά. (5-7/7).

Περισσότερες πληροφορίες

Το Κακό - Θεϊκή μέθη

  • Χορός
  • Διάρκεια: 105 '

Η αντισυμβατική και βαθιά πολιτικοποιημένη χορογράφος εξερευνά με την ομάδα της την έννοια του κακού ως θεϊκή μέθη, αλλά και ως συνθήκη έκστασης, καλλιτεχνικής δημιουργίας και κοινωνικής ανατροπής.

Αντιγόνη

  • Σκηνική Σύνθεση

Σύγχρονη εκδοχή του σοφόκλειου δράματος, όπου η σχέση ατομικής και συλλογικής ευθύνης με την εξουσία γίνεται αφορμή για ένα σχόλιο πάνω στην επιρροή των μέσων ενημέρωσης στον δημόσιο λόγο.

Άνοιξη

  • Κοινωνικό

Βασισμένη σε μια αληθινή ιστορία που διαδραματίστηκε στο Μεσολόγγι τη δεκαετία του '60 με πρωταγωνίστριες μια ομάδα μαθητριών, η δημιουργός μιλά για τις έμφυλες ταυτότητες και τη γυναικεία χειραφέτηση.

Πειραιώς 260

Πειραιώς 260

Πειραιώς 260

Πειραιώς 260

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
16/07/2024

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου πηγαίνει περιοδεία

Μάθετε σε ποιους σταθμούς θα παρουσιαστεί η τριλογία του Αισχύλου μετά την παρουσίασή της στο κατάμεστο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου (από όπου μπορείτε να δείτε εντός φωτογραφίες).