"Ραμαγιάνα": Η ομάδα Ρόδα ανεβάζει το ινδικό έπος στη σκηνή

Χαρακτηριστικό δείγμα της δουλειάς του Θεάτρου Ρόδα, η νέα της παράσταση ανεβάζει στη σκηνή το «ευαγγέλιο της λατρείας του Ράμα», σε σκηνοθεσία Μαρίας Περετζή.

Ραμαγιάνα

Η πολυμελής ομάδα του Θεάτρου Ρόδα, που μετρά περισσότερα από είκοσι χρόνια πορείας, εστιάζει σε διαχρονικά κείμενα, μεγάλους μύθους και έπη της παγκόσμιας πολιτισμικής κληρονομιάς, όπως τα "Γκιλγκαμές" και "Αμφιάραος", ενώ η τελευταία της παράσταση ήταν πάνω στην "Τρικυμία” του Ουίλιαμ Σαίξπηρ. Αυτό που χαρακτηρίζει την ομάδα και καθορίζει την καλλιτεχνική της ταυτότητα είναι η καθολικότητα της συμμετοχής των μελών της σε κάθε βήμα της θεατρικής διαδικασίας -από τη μουσική επένδυση, τα σκηνικά μέχρι τα εντυπωσιακά κοστούμια. Την Παρασκευή 8 Ιουλίου η Μαρία Περετζή κατευθύνει σκηνοθετικά την ομάδα Ρόδα στη "Ραμαγιάνα”. Οι περιπέτειες του μυθικού πρίγκηπα πολεμιστή, του Ράμα, που περιπλανιέται στα δάση της Ινδίας μέχρι να ξαναβρεί το χαμένο του βασίλειο, ζωντανεύει σαν άλλη Οδύσσεια στο Θέατρο Βράχων, ενώ σαν άλλη Ιλιάδα περιγράφει τις μάχες στο όνομα της βασίλισσας Σίτα που την είχαν απαγάγει.

Ραμαγιάνα

Η μάχη του καλού ενάντια στο κακό βρίσκεται στο επίκεντρο του ινδικού έπους, το οποίο περιγράφει έναν διαταραγμένο κόσμο όπου κυριαρχούν οι δαίμονες. Η λυρικότητα των στίχων ντύνει τις ιστορίες των ηρώων και δείχνει το δρόμο προς το ιερό. H Ραμαγιάνα προβάλλει τον Ράμα σαν ενσάρκωση του Βισνού, του προεξάρχοντος Θεού τού Ινδικού πανθέου, ο οποίος υπερασπίζεται το "Ντάρμα", την ίδια την τάξη του κόσμου. Έτσι, το έπος αυτό έχει χαρακτηριστεί ως "ευαγγέλιο της λατρείας του Ράμα", και παρέχει μεγάλο μέρος των μύθων και του θρησκευτικού υλικού που σχετίζεται με τον Ινδουισμό. Παράλληλα, πέρα από τα μυθολογικά του στοιχεία, το έργο σκιαγραφεί και την Ιστορία της Ινδίας, καθώς αφηγείται την επέκταση των αρειανών φυλών του Βορρά μέχρι την Κεϋλάνη, όταν αυτές επέβαλαν τον πολιτισμό στις πρωτόγονες φυλές του Νότου της Ινδικής χερσονήσου.  

Ραμαγιάνα

Οι ηθοποιοί που ερμηνεύουν τους βασικούς χαρακτήρες του έργου

Ράμα: Θωμάς Γκότσης, Σίτα: Ίρις Μπαγλανέα, Λαξμάνα: Χρήστος Βελαώρας, Βισβαμίτρα/ Βιμπεσάνα: Σταμάτης Λόγος, Ντασαράτα: Σταύρος Κάππας, Καϊκέγι: Άννα Κυπραίου, Ραβάνα: Νίκος Τσιουμπλεκτσής, Σουρπανάκα / Μαντάρα: Ιουλία Βεντίκου, Μπαράτα / Σουγκρίβα: Γιάννης Αγγέλης, Χανουμάν: Γιώργος Κωστογιάννης

Στην παράσταση ακούγονται ζωντανά πιάνο, κρουστά και φωνητικά.

Προπώληση μέσω viva.gr

Περισσότερες πληροφορίες

Ramayana

  • Σκηνική Σύνθεση
  • Διάρκεια: 135 '

Το ινδικό έπος αφηγείται τις περιπέτειες του πρίγκιπα πολεμιστή Ράμα και την αέναη μάχη του καλού με το κακό που ξετυλίγονται σε μια παράσταση με έντονο λυρισμό.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
16/07/2024

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Το τάβλι" σκηνοθετεί ο Αλέξανδρος Ρήγας αυτό το καλοκαίρι

Το θεατρικό του Δημήτρη Κεχαΐδη θα παρουσιαστεί σε ανοιχτά θέατρα της Αττικής, με τον σκηνοθέτη και τον Αντώνη Κρόμπα στους ρόλους δύο λαμόγιων που παίζουν μια παρτίδα τάβλι με απρόβλεπτη εξέλιξη.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.