Θέατρο Σταθμός: Το έτος Ιάκωβου Καμπανέλλη και τη Μικρασιατική Καταστροφή τιμά το καλοκαιρινό του πρόγραμμα

Για πρώτη φορά στην πενταετή λειτουργία του, το Θέατρο Σταθμός ετοίμασε θερινό ρεπερτόριο που ανεβάζει την ατομική και τη συλλογική μνήμη στη σκηνή.

Αυτός, ο Άλλος και το Παντελόνι του Σπύρος Περδίου©

Ο Μάνος Καρατζογιάννης ανεβάζει στη σκηνή ένα θέατρο μνήμης με αφορμή το φετινό έτος Ιάκωβου Καμπανέλλη και τη συμπλήρωση των 100 χρόνων από τη Μικρασιατική Καταστροφή. Για πρώτη φορά στην πενταετή πορεία του το Θέατρο Σταθμός παρουσιάζει καλοκαιρινό πρόγραμμα που απλώνεται από τον χώρο του στην Πλατεία του Μεταξουργείου μέχρι την Πλατεία Κοτζιά, τη Ρεματιά Χαλανδρίου αλλά και σταθμούς περιοδείας σε όλη την Ελλάδα, σε συνεργασία με σημαντικά φεστιβάλ και σχήματα της περιφέρειας.

Passport
"Passport"

Στο πλαίσιο του θερινού προγράμματος, το ενδιαφέρον του Μάνου Καρατζογιάννη για την ιστορική μνήμη και την προφορική μαρτυρία ("Για την Ελένη", "Μάρτυρες των Αθηνών", "Μελίνα Στοπ Καρέ – αναζητώντας τη σύγχρονη ελληνικότητα", "Φύλακας μιας Επανάστασης"), αναζωπυρώνεται με το "Passport", μια παράσταση-διαμαρτυρία για τα ανθρώπινα δικαιώματα με αφορμή τη συμπλήρωση των 100 χρόνων από τη Μικρασιατική Καταστροφή. Έχοντας ως βασικό δραματουργικό εργαλείο τη μνήμη και την προφορική μαρτυρία ως αδιάψευστη ιστορική καταγραφή συνθέτει το πρωτότυπο αυτό κείμενο που έχει σκοπό να θυμίσει στον Έλληνα τους δεσμούς του με την προσφυγιά. Σε ένα δημόσιο χώρο γυναίκες ηθοποιοί που έχουν καταγωγή από την Ουκρανία, τη Συρία, την Κύπρο, τον Πόντο, την Αρμενία και τη Σμύρνη -Αναστασία Μιροσνιτσένκο, Ραφίκα Σαουίς, Νιόβη Χαραλάμπους και Ερμίνα Κυριαζή (σε διπλή διανομή), Έλενα Μαρσίδου, Ρομίνα Κατσικιάν, Μαρία Ζορμπά- αφηγούνται την προσωπική τους ιστορία που συναντά το δράμα και την περηφάνια ενός ολόκληρου λαού. Την πρωτότυπη μουσική σύνθεση υπογράφει ο Κώστας Νικολόπουλος. Η πρεμιέρα της παράστασης έγινε στην Πλατεία Κοτζιά στις 20 Ιουνίου. Επόμενη στάση είναι το Ευριπίδειο Θέατρο Ρεματιάς Χαλανδρίου το Σάββατο 2 Ιουλίου. Οι υπόλοιπες ημερομηνίες θα ανακοινωθούν σύντομα.

Αυτός, ο Άλλος και το Παντελόνι του
Σπύρος Περδίου©

Η παράσταση "Αυτός, ο Άλλος και το Παντελόνι του” που ανέβηκε το Μάιο του 2018 στη σκηνή του Θεάτρου Σταθμός στην οποία ο Μάνος Καρατζογιάννης ένωσε το μονόπρακτο "Αυτός και το παντελόνι του" και τον "Επικήδειο" επαναλαμβάνεται με αφορμή το φετινό έτος Ιάκωβου Καμπανέλλη. Ο γνωστός ηθοποιός Χρήστος Χατζηπαναγιώτης πρωταγωνιστεί σε αυτή τη σκηνική σύνθεση-φόρος τιμής στον πατριάρχη του νεοελληνικού θεάτρου που με το έργο του σφράγισε την ελληνική μεταπολεμική σκηνή. Η αστεία και συνάμα συγκινητική παράσταση που σατιρίζει τη ματαιοδοξία και τις μικρότητες της ανθρώπινης φύσης θα περιοδεύσει σε διαφορετικούς σταθμούς ανά την Ελλάδα, ενώ τον Αύγουστο θα παρουσιαστεί στον Πύργο Μπαζαίου στη Νάξο, γενέτειρα του Ιάκωβου Καμπανέλλη. Τα σκηνικά υπογράφει ο Δημήτρης Καντάς, τα κοστούμια η Βασιλική Σύρμα και τη μουσική ο Αντώνης Παπακωνσταντίνου.

Η χώρα που ποτέ δεν πεθαίνεις
Γιώτα Εφραιμίδου©
"Η χώρα που ποτέ δεν πεθαίνεις"

Στις 11 Ιουλίου επιστρέφει για μία και μοναδική παράσταση στο Αττικό Άλσος σε συνεργασία με την Περιφέρεια Αττικής, η παράσταση του Ένκε Φεζολλάρι "Η χώρα που ποτέ δεν πεθαίνεις" πάνω στο αυτοβιογραφικό μυθιστόρημα της Ορνέλα Βόρπσι. Η Αλβανίδα συγγραφέας έχει υπογράψει ένα δυναμικό μανιφέστο ενάντια στην πατριαρχική δομή της πατρίδας της, την οποία βίωσε η ίδια, φιλοτεχνώντας ταυτόχρονα ένα δυναμικό γυναικείο σύμπαν αλλά και το πορτρέτο μιας χώρας που αναγεννάται από τις στάχτες της. "Αρκούν δύο ώρες για να αποτυπώσεις μια ζωή, ένα σώμα, μια χώρα, τα ίδια τα Βαλκάνια; Ποιο το χρέος, ποιο το καθήκον και ποιο το "ανάμεσά" τους, αναρωτιέμαι, παραφράζοντας έναν στίχο του Σεφέρη. Ποια ταυτότητα κοινωνική και πολιτική φοράμε; Γιατί και για ποιον; Ποια ιδανικά και ποιες αυταπάτες θρέφουμε; Με ποιες αυταπάτες γεννιόμαστε και ποιες μας γεννώνται, μεγαλώνοντας;” διερωτάται ο σκηνοθέτης Ένκε Φεζολλάρι. Παίζουν οι Αμαλία Αρσένη, Vefi Redhi και Αθηνά Καραγιώτη. Η μουσική είναι του Κώστα Λειβαδά, τα σκηνικά και τα κοστούμια του Γιώργου Λιντζέρη και οι φωτισμοί της Σεμίνας Παπαλεξανδροπούλου.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
16/07/2024

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου πηγαίνει περιοδεία

Μάθετε σε ποιους σταθμούς θα παρουσιαστεί η τριλογία του Αισχύλου μετά την παρουσίασή της στο κατάμεστο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου (από όπου μπορείτε να δείτε εντός φωτογραφίες).