Φεστιβάλ Αθηνών: Ο χιουμοριστικός μακάβριος χορός του Μάρτιν Τσίμερμαν

Ο διακεκριμένος Ελβετός σκηνοθέτης και χορογράφος μεταμορφώνεται σε "Θάνατο" και παίζει με τις μαριονέτες του σε μια περφόρμανς - απόδραση σε ένα παράλληλο σύμπαν που μοιάζει με το δικό μας.

Danse macabre Basil Stuecheli©

Ανάμεσα στις διεθνείς αφίξεις του Φεστιβάλ Αθηνών που θα υποδεχθεί στην Πειραιώς 260 βρίσκεται και ο αντισυμβατικός Μάρτιν Τσίμερμαν, που μετά την απολαυστική περσινή του παράσταση "Ένα δύο τρία", για την οποία μάλιστα διακρίθηκε με το Μέγα Ελβετικό Βραβείο για τις Παραστατικές Τέχνες το 2021 (το κορυφαίο βραβείο που απονέμεται ετησίως από το 1957 σε σημαντικές προσωπικότητες ή θεσμούς της χώρας), επιστρέφει στις 21-22/6 με το εξίσου χιουμοριστικό και παράδοξο "Danse macabre". 

Danse macabre
Basil Stuecheli©

Στο νέο του έργο ο Ελβετός σκηνοθέτης και χορογράφος διερωτάται αν το χιούμορ είναι το μόνο που μπορεί να μας σώσει στον καθημερινό μας αγώνα για επιβίωση. Με φόντο ένα σκηνικό που παραπέμπει σε εγκαταλελειμμένο σκουπιδότοπο όπου ο φυσικός κόσμος αποσυντίθενται, τρεις κωμικοτραγικοί χαρακτήρες απόκληροι της κοινωνίας προσπαθούν να ξαναφτιάξουν τη ζωή τους, ενώ η φιγούρα του Θανάτου, που ερμηνεύει ο ίδιος ο Τσίμερμαν, κινεί τα νήματα των σωμάτων τους, παρεμβαίνοντας στη σκηνική δράση ως σκανδαλιάρης μαριονετίστας.

Martin Zimmermann
Μάρτιν Τσίμερμαν

Στην εικοσαετή καλλιτεχνική του πορεία, ο διεθνώς αναγνωρισμένος χορογράφος, θεατρικός σκηνοθέτης, σκηνογράφος και περφόρμερ έχει κατακτήσει με το ανατρεπτικό του όραμα κάποιες από τις σημαντικότερες θεατρικές σκηνές του κόσμου (BAM New York, Tokyo Metropolitan Theatre, Théâtre de la Ville (Paris), Barbican (London), Sydney Opera House, Grand Théâtre de Luxembourg, Théâtre de Vidy-Lausanne, Festival d’Avignon, Fondation Beyeler Art Museum κ.ά.). Στην καρδιά των έργων του βρίσκεται ο διάλογος του ανθρώπου με τα αντικείμενα, τα οποία αποκτούν τη δική τους ζωή σε σκηνικά περιβάλλοντα ονειρικά, πολύμορφα, στο μεταίχμιο μεταξύ πραγματικού και φανταστικού. Δημιουργεί με πρώτη ύλη το χιούμορ και το παράδοξο ολικά έργα τέχνης, αμφισβητώντας την υλική πραγματικότητα και αποζητώντας την απόδραση σε ένα παράλληλο, μαγικό σύμπαν. Όπως επισημαίνει ο ίδιος: "Στο έργο μου, τα σώματα έχουν υλικές ιδιότητες και τα αντικείμενα έχουν ανθρώπινες διαστάσεις”.

Προπώληση μέσω viva.gr

Περισσότερες πληροφορίες

Danse macabre

  • Χορός
  • Διάρκεια: 90 '

Ο Ελβετός χορογράφος και σκηνοθέτης επανέρχεται με ένα χιουμοριστικό θέαμα όπου τρεις απόκληροι της κοινωνίας έρχονται αντιμέτωποι με το θάνατο σε έναν εγκαταλελειμμένο σκουπιδότοπο, με φόντο ένα εντυπωσιακό, πολυμορφικό σκηνικό.

Πειραιώς 260

Πειραιώς 260

Πειραιώς 260

Πειραιώς 260

Πειραιώς 260

Πειραιώς 260

Πειραιώς 260

Πειραιώς 260

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
16/07/2024

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Το τάβλι" σκηνοθετεί ο Αλέξανδρος Ρήγας αυτό το καλοκαίρι

Το θεατρικό του Δημήτρη Κεχαΐδη θα παρουσιαστεί σε ανοιχτά θέατρα της Αττικής, με τον σκηνοθέτη και τον Αντώνη Κρόμπα στους ρόλους δύο λαμόγιων που παίζουν μια παρτίδα τάβλι με απρόβλεπτη εξέλιξη.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.