Το Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μπαίνει σε συζητήσεις στην Πειραιώς 260

Μια ημερίδα για τα 70 χρόνια της διαδρομής του Φεστιβάλ Επιδαύρου και το μέλλον του, που φιλοδοξεί να καλύψει την ιστορική, θεωρητική και πολιτική διάσταση του θέματος, με καλεσμένους θεωρητικούς του θεάτρου και σημαντικά πρόσωπα στη διαδρομή του Φεστιβάλ τα τελευταία είκοσι χρόνια.

Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου Εύη Φυλακτού©

Για την 70χρονη διαδρομή αλλά και το μέλλον του Φεστιβάλ Επιδαύρου θα μιλήσουμε στις 17/6 (6 μ.μ.) στη δράση "Φεστιβάλ Επιδαύρου: παρελθόν και μέλλον". Τι αντιπροσωπεύει το Φεστιβάλ Επιδαύρου στα σχεδόν 70 χρόνια της διαδρομής του; Πόσο επέδρασε στην πρόσληψη του Αρχαίου Δράματος στη χώρα μας και στο εξωτερικό και πώς καθόρισε το αφήγημα της ελληνικότητας εντός των συνόρων; Πώς το οραματιζόμαστε τον 21ο αιώνα; Συντηρούμε ή αναθεωρούμε τη φιλοσοφία και τη φυσιογνωμία του και μέχρι ποιου σημείου; Πόσο τοπικό θέλουμε να είναι και πόσο διεθνές; Άραγε, η διεθνής διάσταση ζητά την εξειδίκευση στο Αρχαίο Δράμα ή προϋποθέτει τη διεύρυνση του ρεπερτορίου του;
Αυτά είναι ορισμένα από τα πολλά ερωτήματα που θέτει η λέξη "Επίδαυρος" στους ανθρώπους του θεάτρου. Σ’ αυτή τη φλέγουσα προβληματική θα είναι αφιερωμένη η ημερίδα που θα πραγματοποιηθεί στον Χώρο Β της Πειραιώς 260· μια συζήτηση που φιλοδοξεί να καλύψει τόσο την ιστορική και τη θεωρητική όσο και την πολιτική διάσταση του θέματος, με καλεσμένους θεωρητικούς του θεάτρου αλλά και πρόσωπα-κλειδιά στη διαδρομή του Φεστιβάλ τα τελευταία είκοσι χρόνια, πρώην καλλιτεχνικούς διευθυντές και καλλιτέχνες.
Το πρόγραμμα, το οποίο επιμελήθηκαν ο Διονύσης Καψάλης, συγγραφέας και σύμβουλος του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου σε θέματα Λογοτεχνίας, και η Δήμητρα Κονδυλάκη, Δρ Συγκριτικής Λογοτεχνίας, δραματουργός, μεταφράστρια και υπεύθυνη Εκδόσεων του Φεστιβάλ, αρθρώνεται σε δύο συνεδρίες:

Α. Η πρόσληψη του Αρχαίου Δράματος με αφετηρία την Επίδαυρο από τις απαρχές του θεσμού έως σήμερα
Β. Φιλοσοφία και σύγχρονος προσανατολισμός

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

 

6-7 μ.μ.
"Η πρόσληψη του Αρχαίου Δράματος στην Επίδαυρο από τις απαρχές του θεσμού έως σήμερα"

Προσκεκλημένοι ομιλητές*τριες:

Άννα Μαυρολέων Διδάσκουσα στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών, Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου
"Πρώιμα φεστιβαλικά εγχειρήματα και ιδέες"

Ελένη Παπάζογλου Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Ιστορίας, Θεωρίας και Πρόσληψης του Αρχαίου Δράματος, Τμήμα Θεάτρου, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
"Για άλλη μια φορά νιώσαμε το ρίγος της καλλιτεχνικής ιεροτελεστίας"

Καίτη Διαμαντάκου Καθηγήτρια, Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
"Το Φεστιβάλ Επιδαύρου και η συμβολή του στη μαθητεία του γέλιου ή Η αττική κωμωδία πριν από και μετά το 1957"

Σάββας Πατσαλίδης Ομότιμος Καθηγητής Θεατρολογίας, Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας & Φιλολογίας, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
"Η νέα ιστορικότητα μετά το τέλος της ιστορίας και ο νέος θεατής: οι προκλήσεις της Επιδαύρου"

Πλάτων Μαυρομούστακος Καθηγητής Θεατρολογίας, Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
"Ανάμεσα στην "παράδοση” και την ανανέωση: αντιπαραθέσεις και παλινωδίες του Φεστιβάλ Επιδαύρου"

 

7-8 μ.μ.
"Φιλοσοφία και σύγχρονος προσανατολισμός"

Προσκεκλημένοι ομιλητές*τριες:

Ελένη Βαροπούλου θεατρολόγος, κριτικός

Γιάννης Μόσχος σκηνοθέτης, Καλλιτεχνικός Διευθυντής Εθνικού Θεάτρου

Αστέριος Πελτέκης ηθοποιός, σκηνοθέτης, Καλλιτεχνικός Διευθυντής Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος

Μιχαήλ Μαρμαρινός σκηνοθέτης, Καλλιτεχνικός Διευθυντής 2023 ΕΛΕVΣΙΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ

Μαριάννα Κάλμπαρη σκηνοθέτις, Καλλιτεχνική Διευθύντρια Θεάτρου Τέχνης Καρόλου Κουν

Δηώ Καγγελάρη θεατρολόγος, Διευθύντρια Σπουδών Δραματικής Σχολής Εθνικού Θεάτρου

Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος σκηνοθέτης, Καλλιτεχνικός Διευθυντής Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2016-2019

Νικαίτη Κοντούρη σκηνοθέτις

Δημήτρης Καραντζάς σκηνοθέτης

Πρόδρομος Τσινικόρης σκηνοθέτης, δραματουργός

Κατερίνα Ευαγγελάτου σκηνοθέτις, Καλλιτεχνική Διευθύντρια Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

 

Συντονισμός: Ματίνα Καλτάκη δημοσιογράφος, κριτικός θεάτρου

 

Ελεύθερη είσοδος με δελτίο προτεραιότητας από τα εκδοτήρια της Πειραιώς 260 (από τις 5 μ.μ. την ημέρα της συζήτησης)

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
16/07/2024

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Το τάβλι" σκηνοθετεί ο Αλέξανδρος Ρήγας αυτό το καλοκαίρι

Το θεατρικό του Δημήτρη Κεχαΐδη θα παρουσιαστεί σε ανοιχτά θέατρα της Αττικής, με τον σκηνοθέτη και τον Αντώνη Κρόμπα στους ρόλους δύο λαμόγιων που παίζουν μια παρτίδα τάβλι με απρόβλεπτη εξέλιξη.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.