3ο Φεστιβάλ Θεάτρου Βαλίτσας: Ο Νίκος Χατζηπαπάς γράφει για τον θεσμό που μιλά για τη διαφορετικότητα

Ο ηθοποιός, σκηνοθέτης και Καλλιτεχνικός Διευθυντής του θεατρικού θεσμού που μπαίνει στην τρίτη του χρονιά, μοιράζεται με το “α” δύο λόγια για το φετινό πρόγραμμα, τη θεματική και τους στόχους του.

3ο Φεστιβάλ Θεάτρου Βαλίτσας

Το 3ο Φεστιβάλ Θεάτρου Βαλίτσας ξεκινά στις 15 Ιουνίου κι εμείς ζητήσαμε από τον ηθοποιό, σκηνοθέτη και Καλλιτεχνικό Διευθυντή του θεσμού, Νίκο Χατζηπαπά, να μας πει δυό λόγια για την τρίτη διοργάνωση του δεκαπενθήμερου φεστιβάλ που πραγματοποιείται φέτος στο θέατρο 104 και επιχειρεί να ανεβάσει στη σκηνή παραστάσεις που "μπορούν να χωρέσουν σε μια βαλίτσα”.

Νίκος Χατζηπαπάς
Γιώργος Καζατζόπουλος, Κωστής Παπαδόπουλος, Κλεοπάτρα Σάρλη©
Ο Νίκος Χατζηπαπάς σε στιγμιότυπο από την παράσταση "Ζιλ και η νύχτα"

"Πρωταρχική μέριμνα του φεστιβάλ είναι να δώσει βήμα κυρίως στους νεότερους, αλλά όχι μόνο, καλλιτέχνες, εστιάζοντας στην αφαίρεση των υλικών, στην ερμηνεία, στον ηθοποιό, στον περφόρμερ, στον χορευτή και στην πεμπτουσία και δύναμη της καλλιτεχνικής πράξης. Κατατέθηκαν 40 προτάσεις εκ των οποίων επελέγησαν τελικά οι 22 για να παρουσιάσουν την εργασία τους σε 45 και πλέον παραστάσεις. Μία πληθώρα και με ξεχωριστό ενδιαφέρον παραστάσεις, κυρίως νεανικών θιάσων, με ποικίλο περιεχόμενο, ύφος και προβληματισμό, διαφορετικές θεατρικές προσεγγίσεις, από την Αθήνα τη Θεσσαλονίκη και τη Κύπρο, θα επιχειρήσουν να χωρέσουν το όνειρο τους σε μία βαλίτσα και να μας ταξιδέψουν στη θεατρική μαγεία.
Το 3ο Φεστιβάλ Θεάτρου Βαλίτσας θέλησε να προσθέσει, επιχειρώντας να προσδώσει ένα ξεχωριστό ενδιαφέρον,  το πλαίσιο της "διαφορετικότητας"  με την πλατιά της έννοια, όπου περιλαμβάνει ό, τι ορίζεται ως "άλλο", "ξένο", "ανοίκειο", "μη κατατάξιμο” και ως "μη άμεσα αναγνωρίσιμο”,  το οποίο ηθελημένα ή άθελα μας αμφισβητούμε και περιθωριοποιούμε.
Η διαφορετικότητα είναι η γοητεία της ζωής. Οι παράλληλοι δρόμοι διαφορετικών ανθρώπων αν και φαινομενικά δε συναντιούνται ποτέ, όμως, έχουν κοινό σημείο αναφοράς. Αν αυτοί οι διαφορετικοί άνθρωποι συναντηθούν κάποτε τότε ανακατεύουν τα χρώματα των ονείρων τους. Ανακαλύπτουν ότι τους συνδέει το ίδιο χρώμα, αυτό της φιλίας. Απαραίτητο, λοιπόν, να κατανοήσουμε και να αποδεχτούμε τη διαφορετικότητα των ανθρώπων, σε θέματα κουλτούρας, εθνικότητας, θρησκείας, ηλικίας, γένους, σεξουαλικής ταυτότητας, σωματικών και πνευματικών χαρακτηριστικών, αξιών, μορφωτικού επιπέδου, κοινωνικο-οικονομικού επιπέδου κ.ά., αλλά ίσοι μεταξύ μας. Γιατί δεν πρέπει να ξεχνάμε πως όπως τους βλέπουμε εμείς διαφορετικούς έτσι μας βλέπουν και εκείνοι. Η μοναδικότητα του καθενός μάς κάνει διαφορετικούς!
Τελικός στόχος του Φεστιβάλ Θεάτρου Βαλίτσας είναι να εδραιωθεί ως θεσμός να επαναλαμβάνεται κάθε χρόνο, να βελτιώνεται να αναπτύσσεται σταδιακά λαμβάνοντας έναν ευρωπαϊκό και γιατί όχι διεθνή χαρακτήρα".

3ο Φεστιβάλ Θεάτρου Βαλίτσας

Περισσότερες πληροφορίες

3ο Φεστιβάλ Θεάτρου Βαλίτσας

  • Φεστιβάλ

Παραστάσεις θεάτρου, οποιασδήποτε μορφής ή τάσης, από ολιγομελείς ομάδες με ευέλικτες παραγωγές που «χωράνε σε μια βαλίτσα», στην 3η διοργάνωση του φεστιβάλ, που είναι αφιερωμένη στην έννοια του διαφορετικού.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
16/07/2024

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου πηγαίνει περιοδεία

Μάθετε σε ποιους σταθμούς θα παρουσιαστεί η τριλογία του Αισχύλου μετά την παρουσίασή της στο κατάμεστο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου (από όπου μπορείτε να δείτε εντός φωτογραφίες).