"S.O.S": H περφόρμανς της Ada Vilaro ακροβατεί μεταξύ σώματος και χώρου

Η πολυμεσική καλλιτέχνις παρουσιάζει στο "1927" το έργο της που επιλέχθηκε στην πρώτη πρόσκληση του προγράμματος "Hivernem" 2020.

"S.O.S": H περφόρμανς της Ada Vilaro ακροβατεί μεταξύ σώματος και χώρου

Tο έργο SOS που επιλέχθηκε στην πρώτη πρόσκληση του προγράμματος "Hivernem" 2020 που πραγματοποιούν σε συνεργασία το φεστιβάλ Fira Tàrrega και το Institut Ramon Llull, θα παρουσιαστεί την Παρασκευή 10 Ιουνίου (8.30 μ.μ.) στο "1927". Στόχος του προγράμματος "Hivernem" είναι να συμβάλει στην ανάπτυξη των διαδικασιών γραφής, μέσω έρευνας, ανταλλαγής γνώσεων και καθοδήγησης με επιλεγμένους ειδικούς που εγγυώνται την αριστεία της έρευνας, της γραφής και της δημιουργίας. Το residency της Ada Vilaro στο 1927 πραγματοποιείται με την υποστήριξη του Institut Ramon Llul.

H Ada Vilaro είναι μια πολυμεσική καλλιτέχνις της σκηνής, με εκπαίδευση στο θέατρο, τη συγγραφή, το χορό και την τεχνική butoh. Στις σκηνικές της δημιουργίες αναζητεί πάντα πάντα νέες γλώσσες, νέες σκηνικές μορφές, κινούμενη μεταξύ λέξης και σιωπής, μεταξύ σώματος και χώρου, μεταξύ του θεατρικού χώρου και των τεχνών του δρόμου, μεταξύ κλασικών και σύγχρονων συγγραφέων και γλωσσών. Είναι απόφοιτη του Institut del Teatre de Barcelona καθώς και ιδρύτρια και καλλιτεχνική διευθύντρια του πολυμεσικού φεστιβάλ Escena Poblenou το οποίο έχει τιμηθεί με το χρυσό μετάλλιο της πόλης της Βαρκελώνης για τη συμβολή του στην προώθηση του πολιτισμού. Το S.O.S αποτελεί την πρώτη δράση της θεματικής "Land Rights" που αναπτύσσεται στο "1927".

Η παράσταση

"Ένας πάγκος αγοράς, μια προθήκη μουσείου, ένα έργο προς πώληση, προς αγορά, προς παρατήρηση. Ένα σώμα, ένα κομμάτι σάρκας, μια ύλη που αποσυντίθεται. Λιώνει. Μεταμορφώνεται.
Κουβαλάω μέσα μου τις κληρονομιές των κατακτήσεων που σβήνουν τη μνήμη. Κουβαλάω μέσα μου την αποτυχία και τη νίκη.
Παρελθόν, παρόν και μέλλον σπάνε μέσα μου.
Άνθρωποι που σπάνε μέσα μου. Είμαι ο πάγος, η τήξη, το νερό.
Η τήξη των παγόβουνων. Οι παγετώνες λιώνουν γρήγορα. Ραγίζουν και καταρρέουν. Η γη θερμαίνεται, ο ουρανός θερμαίνεται, το νερό θερμαίνεται.
Η υπερβολική ψυχρότητα σε αποκοιμίζει. Συναισθηματικό πάγωμα.
Παυσίπονο. Σταμάτα να αισθάνεσαι. Ακίνητος.
Πόσες φορές?

SOS: ένα τραγούδι, ένας ψίθυρος ψυχής στη γη, στον πλανήτη μας. SOS: μια κραυγή, μια κραυγή για την αφύπνιση της συνείδησής μας.
SOS: το επείγον του θέματος αυτή τη στιγμή."

Iδέα-Δημιουργία: Ada Vilaro
Σκηνοθεσία: Ada Vilaro & Maria Stoyanova.
​​​​​​​Στα Καταλανικά με Ελληνική μετάφραση

Είσοδος ελεύθερη (προτεινόμενη συνεισφορά 5 ευρώ) | Κρατήσεις: 1927bts@gmail.com
 

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
16/07/2024

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Το τάβλι" σκηνοθετεί ο Αλέξανδρος Ρήγας αυτό το καλοκαίρι

Το θεατρικό του Δημήτρη Κεχαΐδη θα παρουσιαστεί σε ανοιχτά θέατρα της Αττικής, με τον σκηνοθέτη και τον Αντώνη Κρόμπα στους ρόλους δύο λαμόγιων που παίζουν μια παρτίδα τάβλι με απρόβλεπτη εξέλιξη.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.