Η Χρυσάνθη Μπαδέκα αντιλαμβάνεται την τεχνολογία ως προέκταση του ανθρώπινου σώματος

Χρυσάνθη Μπαδέκα

Πού σε ξέρω;
 Η καλλιτεχνική μου δράση ακουμπάει σε πολλά πεδία (χορός, κινηματογράφος, videodance, εγκατάσταση, VR) στην Ελλάδα και το εξωτερικό, ενώ για 10 συνεχόμενα χρόνια συν-διοργάνωνα το ATHENS VIDEO DANCE PROJECT - Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Χορού (2010-2020).

Πού αλλού σε βρίσκω;
 Αν δεν είμαι στην βάση μου στα Εξάρχεια, θα με βρει κανείς στην οδό Παιανιέων, ανάμεσα στα φανοποιεία και στα συνεργεία αυτοκινήτων του Μεταξουργείου, σε ένα συνεργατικό στούντιο, που υποστηρίζει εδώ και 13 χρόνια όλα τα project και την προετοιμασία των έργων μου.

Πες μου κάτι για το χορό και τα ψηφιακά μέσα.
 Αντιλαμβάνομαι την τεχνολογία ως προέκταση του ανθρώπινου σώματος. Η χρήση των νέων μέσων μπορεί να κινητοποιήσει τον όρο της χορογραφίας στις μέρες μας. Εστιάζω σε αφηγήσεις με πολλαπλά μέσα, που αντανακλούν ανθρώπινα διλήμματα και μπορούν να
δημιουργήσουν νέες αντιληπτικές δυνατότητες.

Τι είναι η multimedia dance performance " re-FLOW PORTRAITS".
Είναι ένα ταξίδι πολλαπλών αισθητηριακών ερεθισμάτων που επανακκινεί την έμπνευσή μας για ζωή. Μία συλλογική εμπειρία με 14 χορευτές σε 7 οθόνες, μία χορεύτρια ζωντανά στον χώρο και ένα διαδραστικό σύστημα φωτός και ήχου.

re-FLOW PORTRAITS

Πότε αισθάνθηκες αγωνία;
 Όταν ξεκίνησε ο πόλεμος στην Ουκρανία. Όχι γιατί είναι πιο κοντά μας. Αλλά γιατί φαίνεται να μην υπάρχει έξοδος από τον κοινωνικό κανιβαλισμό και την αυτοκαταστροφική ανθρώπινη δίνη.

Ποια είναι η  φιλοσοφία σου;
Να ζω εν κινήσει, με περιέργεια και επιμονή μικρού παιδιού και ανθεκτικότητα ενήλικα.

Ποιο είναι το μεγαλύτερο παράδοξο…;
Από το γεγονός ότι ενώ ζούμε στην επανάσταση των data και κάθε επιστήμη κατέχει ένα μεγάλο κομμάτι ‘’αλήθειας’’ για την λειτουργία του κόσμου, το ανθρώπινο πνεύμα παραμένει ατροφικό.

Η Ελλάδα σε απογοητεύει;
Ναι, γιατί είναι σαν το γεφύρι της Άρτας. Πραγματικά τρώει τα παιδιά της. Ό,τι κάνουμε γίνεται με μεγάλο κόπο και ασυνέχεια — χωρίς κρατικές δομές και όραμα.

Ποια είναι η μοναδική ελπίδα επιβίωσης;
Κάθε σπόρος ξέρει πως θα καταφέρει να γίνει δέντρο, γιατί συνδέεται με μια εσωτερική Σοφία. Δεν έχουμε τίποτα να φοβηθούμε. Αν συνειδητοποιήσουμε ότι εμείς οι άνθρωποι
είμαστε ένα σύνθετο σύστημα, μία συνέργεια φυσικών, γνωστικών , συναισθηματικών και κοινωνικών ενοτήτων, που συν-υπάρχουν και αλληλοσυνδέονται μέσα στο περιβάλλον που συν-δημιουργούμε, θα βρούμε την γνώση και δύναμη που ψάχνουμε.

Πες μου κάτι οff the record… 
Μέσα στον ωκεανό της αβεβαιότητας, με ενδιαφέρει να αναπτύξω έργα που θρέφουν τις ανθρώπινες σχέσεις και συνδυάζουν τις τέχνες με την τεχνολογία και τις επιστήμες. Τα επόμενα project μου εμπεριέχουν πολύ νερό.

Το "re-FLOW PORTRAITS" είναι μία εγκατάσταση-παράσταση χορού σε σκηνική σύλληψη και χορογραφία της Χρυσάνθης Μπαδέκα, με 14 χορευτές σε 7 οθόνες, μία χορεύτρια ζωντανά στον χώρο και ένα διαδραστικό σύστημα φωτός και ήχου. Θα παρουσιαστεί στο Βιομηχανικό Πάρκο ΠΛ.ΥΦ.Α από τις 9 έως τις 12 Ιουνίου 2022. Το κοινό έχει τη δυνατότητα να παρακολουθήσει είτε την παράσταση είτε να επισκεφτεί την εγκατάσταση πριν την έναρξη της παράστασης.

Περισσότερες πληροφορίες

re-FLOW PORTRAITS

  • Χορός/Εγκατάσταση
  • Διάρκεια: 40 '

Το σώμα σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης εμπνέει τη multimedia παραστασιακή εμπειρία χορού με 14 χορευτές σε οθόνες και μία χορεύτρια στη σκηνή, που ενώνουν τον φυσικό με τον ψηφιακό χώρο.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
16/07/2024

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Το τάβλι" σκηνοθετεί ο Αλέξανδρος Ρήγας αυτό το καλοκαίρι

Το θεατρικό του Δημήτρη Κεχαΐδη θα παρουσιαστεί σε ανοιχτά θέατρα της Αττικής, με τον σκηνοθέτη και τον Αντώνη Κρόμπα στους ρόλους δύο λαμόγιων που παίζουν μια παρτίδα τάβλι με απρόβλεπτη εξέλιξη.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.