Αυτό είναι το exhibition theater των Ginger Creepers Theater Band

Καθόμαστε Σε Ένα Τραπέζι. Ο Ένας Κοιτάει Τις Γρίλιες. Από Κάπου Ακούγεται Ο Τελευταίος Λύκος

Από Σάββατο 4 έως Τρίτη 7 Ιουνίου η παράσταση-εμπειρία "Καθόμαστε Σε Ένα Τραπέζι. Ο Ένας Κοιτάει Τις Γρίλιες. Από Κάπου Ακούγεται Ο Τελευταίος Λύκος" επιστρέφει για τέσσερις παραστάσεις στον χώρο έρευνας και πειραματισμού της ομάδας Ginger Creepers Theater Band. Ο τίτλος είναι  εμπνευσμένος από τον "Τελευταίο Λύκο" ένα πολυσύνθετο διήγημα του σπουδαίου Ούγγρου συγγραφέα Λάσλο Κρασναχορκάι. Ο Χρήστος Καπενής και ο Γρηγόρης Χατζάκης, ιδρυτές της Ginger Creepers Theater Band, λατρεύουν να δοκιμάζουν νέα πράγματα και να προτείνουν διαφορετικές θεατρικές εμπειρίες. Να σας θυμίσουμε πως τα τελευταία δυο χρόνια έχουν επικεντρωθεί στο διαδικτυακό έργο τους, αφού δημιούργησαν σε συνεργασία με την πλατφόρμα aejaa, το νέο οπτικοακουστικό είδος Ραδιοπτικό Θέατρο (Radioptical Theater) και παρουσίασαν εκεί 5 δουλειές. Αυτή τη φορά υιοθετούν τον όρο Exhibition theater και εξηγούν πώς αποδομώντας και ανασυνθέτοντας τα θεατρικά στοιχεία, την εικόνα, τον ήχο, την αφήγηση, τα σύμβολα, επιστρέφουν στην πηγή της θεατρικής πράξης, τη σχέση της με τον θεατή. "Μπαίνοντας στον χώρο, ο θεατής κινείται ανάμεσα στα έργα (μεταξύ των οποίων και μία "ζωντανή" εγκατάσταση με τους δύο δημιουργούς), όπως σε μία εικαστική έκθεση. Παράλληλα, η αφήγηση που "λούζει" ηχητικά τον χώρο, αποκωδικοποιεί σταδιακά τη λειτουργία των έργων, προσδίδοντάς τους διαφορετικές πτυχές και αναγνώσεις. Με άλλα λόγια, η στατικότητα του "πρωταγωνιστή" σκηνικού χώρου, αποκτά κίνηση μέσα από την εσωτερική μετατόπιση του θεατή".

Καθόμαστε Σε Ένα Τραπέζι. Ο Ένας Κοιτάει Τις Γρίλιες. Από Κάπου Ακούγεται Ο Τελευταίος Λύκος

Τι είναι το Exhibition Theater;

Αποδομώντας και ανασυνθέτοντας τα θεατρικά στοιχεία, την εικόνα, τον ήχο, την αφήγηση, τα σύμβολα, οι Ginger Creepers, επιστρέφουν στην πηγή της θεατρικής πράξης, τη σχέση της με τον θεατή. Μπαίνοντας στον χώρο, ο θεατής κινείται ανάμεσα στα έργα (μεταξύ των οποίων και μία "ζωντανή” εγκατάσταση με τους δύο δημιουργούς), όπως σε μία εικαστική έκθεση. Παράλληλα, η αφήγηση που "λούζει” ηχητικά τον χώρο, αποκωδικοποιεί σταδιακά τη λειτουργία των έργων, προσδίδοντάς τους διαφορετικές πτυχές και αναγνώσεις. Με άλλα λόγια, η στατικότητα του "πρωταγωνιστή” σκηνικού χώρου, αποκτά κίνηση μέσα από την εσωτερική μετατόπιση του θεατή.ργαλιάς
 

Περισσότερες πληροφορίες

Καθόμαστε Σε Ένα Τραπέζι. Ο Ένας Κοιτάει Τις Γρίλιες. Από Κάπου Ακούγεται Ο Τελευταίος Λύκος

  • Σκηνική Σύνθεση
  • Διάρκεια: 60 '

Στον νέο τους «χώρο πειραμάτων», οι Χρήστος Καπενής και Γρηγόρης Χατζάκης παρουσιάζουν μια θεατρική έκθεση σύγχρονης τέχνης, εμπνευσμένη από τον «Τελευταίο λύκο» του σπουδαίου Ούγγρου συγγραφέα Λάσλο Κρασναχορκάι, που αφηγείται το ταξίδι ενός καθηγητή φιλοσοφίας στην Ισπανία.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
16/07/2024

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου πηγαίνει περιοδεία

Μάθετε σε ποιους σταθμούς θα παρουσιαστεί η τριλογία του Αισχύλου μετά την παρουσίασή της στο κατάμεστο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου (από όπου μπορείτε να δείτε εντός φωτογραφίες).